Спілкування дошкільника з ровесниками
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Вікові особливості спілкування дошкільника з однолітками Досвід перших відносин 2-4-річних дітей з однолітками є тим фундаментом, на якому будується подальший розвиток особистості дитини. Дослідження спікування дітей з ровесниками показало, що у дітей цього віку надзвичайно яскрава насиченість спілкування.Вони не можуть розмовляти спокійно– кричать, верещать, регочуть, носяться, лякають один одного і при цьому захлинаються від захвату. У спілкуванні однолітків спостерігається приблизно в 10 разів більше яскравих експресивно– мімічних проявів. Дітям властива нестандартність поведінки і відсутність будь-яких правил пристойності.
Під час спілування з ровесниками діти використовують найнесподіваніші звуки і рухи. Вони стрибають, беруть химерні пози, кривляються, передражнюють один одного, тріщать. Такі дивацтва приносять дітям неприборкану веселість– і чим чудніше, тим веселіше. Інщі діти швидко і з задоволеням підхоплюють ініціативу дитини, множать її і повертають у перетвореному вигляді.
Нерегламентованість спілкування дошкільнят дозволяє дитині проявити свою ініціативу і оригінальність, свій самобутній початок Молодшому дошкільнику необхідно, щоб одноліток приєднувався до його пустощів і, діючи з ним разом або поперемінно, підтримав і підсилив загальні веселощі. Введення привабливого предмета в ситуацію спілкування дітей може зруйнувати їх взаємодію: вони перекючають увагу з однолітка на предмет або ж б'ютьсся через нього.
Вислови дітей: - Я будинок для ляльки побудую. - Це моя лялька! - А у мене сьогодні нові тапочки… Дізнаємося, предмети з якого матеріалу тонуть, а з якого не тонуть?
Особливості розмов дітей з ровесниками до 4-х років В кожній фразі присутні “я” і “ти”, “твоє” і “моє”. Всі висловлювання, адресовані однолітку, так чи інакше пов’язані з “я” дитини. Трирічні діти, як правило, байдужі до успіхів однолітка і до його оцінки з боку дорослого. Малюк як би не помічає дій і станів свого однолітка. В той же час, присутність однолітка підвищує загальну емоційність і активність дитини. Вони відчувають свою схожість, свою приналежність до одного роду. Повторюючи одні й ті самі рухи і звуки, діти відображають один одного, стають своєрідними дзеркалами, в яких можна побачити самого себе. Малюк, “дивлячись в однолітка”, як би виділяє в самому собі конкретні дії і якості.
Генезис форм спілкування з ровесниками у дітей 2-7 років Форми спілкування Параметри форм спілкування Вік дітей (коли з'являється) Місце всистемізагальноїжиттєдіяльності Зміст потреби в спілкуванні Ведучий мотив в спілкуванні Основні засоби спілкування Значення форми спілкування в розвитку психіки Емоційно-практична 2 роки Уступаєбажаннюдитинизайматисяпредметноюдіяльністю,отриманнюновихвраженьіактивномуфунціюванню Співучастьровесника впустощах. Самовираження. Пошукдоброзичливоїувагировесника. Особистісно-діловий Експресивно-мімічні. Предметні дії. Мова. Розвиток уявлення про своїможливті. Розвиток емоцій.Ініціативність
Форми спілкування Параметри форм спілкування Вік дітей (коли з'являється) Місце всистемізагальноїжиттєдіяльності Зміст потреби в спілкуванні Ведучий мотив в спілкуванні Основні засоби спілкування Значення форми спілкування в розвитку психіки Ситуативно-ділова 4 роки Ровесник стає партнером , якому дитина надає перевагу в порівнянні з дорослим. Поза контактів з ровесником неможливо здійснення сюжетно-рольової гри, ведучої діяльності. Співробі-тництворовесників.Признаванняровесникамиуспіхівдитини. Пошукдобро-зичливоїуваги. Діловий. ОсобистіснийПізнавальний Ситуативна мова. Експресивно-мімічні засоби. Розвитоксамосвідо-мості, ініціативи, розвитокіндивідуаль-ноїтворчості, розвиток допитливості.
Форми спілкування Параметри форм спілкування Вік дітей (коли з'являється) Місце всистемізагальноїжиттєдіяльності Зміст потреби в спілкуванні Ведучий мотив в спілкуванні Основні засоби спілкування Значення форми спілкування в розвитку психіки Позаситуативно-ділова 6-7 років Ровесник стає партнером , якому дитина надає перевагу в порівнянні з дорослим. Поза контактів з ровесником неможливо здійснення сюжетно-рольової гри, ведучої діяльності + ігри з правилами. Співробітництво. Повага. Діловий. ОсобистіснийПізнавальний Мова. Розвитоксамосвідо-мості. Формування готовності до школи. Оволодіння правилами і нормамивзаємовідно-шень. Формування вибірковихвзаємовідно-шень.
Схожі презентації
Категорії