Превентивно-правове виховання Година спілкування-екскурсія: «101»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Кам’янець – Подільський НВК з центром реабілітації слабозорих дітей Превентивно-правове виховання Година спілкування-екскурсія: «101» третій клас Вихователь вищої кваліфікаційної категорії Кутішевська Леся Володимирівна 2012-2013 навчальний рік
Година спілкування – екскурсія: «101» Тема: Превентивно-правове виховання . Правила протипожежної безпеки. Мета:Ознайомити з причинами виникнення пожеж та правилами протипожежної безпеки, порядком дій у надзвичайних ситуаціях. Розвивати мотивації до безпечного способу життя, потребу в повсякденному дотриманні правил пожежної безпеки. Виховувати повагу до праці пожежників та формувати цілісне ставлення до важливості людського життя. Обладнання :пам’ятки з правилами протипожежної безпеки, наочність, комп’ютер. Структура виховної години І. Організаційний момент. – Сьогодні ми познайомимося з дуже важливими правилами – правилами протипожежної безпеки, іншими словами у нас заняття обережного поводження з вогнем. ІІ. Повідомлення теми й мети заходу. Сьогодні ми дізнаємося про види пожеж, причини їх виникнення, вивчимо правила протипожежної безпеки, переконаємося в небезпечності гри з вогнем. Та відвідаємо міську пожежну частину. ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Хід заходу – Що ж таке пожежа? Давайте поміркуємо що ми знаємо про це Пожежа – це полум’я, яке охоплює і знищує все, що горить. Пожежа – це не контрольований процес горіння, який загрожує життю людей і тварин, знищує природні ресурси і матеріальні цінності. Які причини виникнення пожеж? Вправа «Мікрофон». Відповіді школярів: Причин багато. Але найчастіше пожежі виникають з участю людини через пустощі дітей; необережне поводження з вогнем; порушення правил пожежної безпеки; аварії на підприємствах; підпали. Інколи пожежі виникають без участі людини. Це пожежі від ударів блискавки; виверження вулканів;
2. Розповідь вихователя про види пожеж, предмети та речовини пожежогасіння . – Пожежі бувають таких видів лісові пожежі; торф’яні пожежі; побутові пожежі; пожежі нафтопродуктів. Дуже швидко загоряються під час пожежі горючі речовини – вата, папір, дерево, пластик, тканина, нафта, спирт, гас, бензин. Під час гасіння пожеж використовують різні предмети та речовини пожежогасіння. Пожежі гасять піском, ґрунтом, водою, піною та порошком з вогнегасників, цупкою тканиною. Нафтопродукти (бензин, керосин, мастила) не можна гасити водою (вони легші за воду,тому спливуть на поверхню і продовжуватимуть горіти). Включені електричні прилади не гасять водою і піною.
3. Вивчення превентивнтивних правил поведінки протипожежної безпеки. Робота в командах Учні читають правила написані на дошці обговорюють їх. Правила роботи в команді: Вибір капітана. Уважно слухайте та читайте завдання. Говоріть по черзі,не перебивайте один одного. Працюйте так, щоб не заважати іншим. Дотримуйтесь правил піднятої руки.
Команда «Сірники» Правила протипожежної безпеки в побуті. Не грайся сірниками й запальничками. Не суши білизну над газовою плитою, на каміні. Не залишай увімкнені електроприлади без нагляду. Не вмикай одночасно багато електричних приладів. Не відкривай дверцята печі, плити, бо може випасти вуглинка.
Команда «Діди Морози». Правило протипожежної безпеки біля ялинки. Ялинку потрібно встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів. Не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки. Не можна гратись сірниками біля ялинки. Не запалюй свічок, бенгальських вогнів, феєрверків у приміщенні. Не користуйся хлопавками, петардами біля ялинки. Відключай електрогірлянди, коли виходиш з квартири.
Команда «Лісовички». Правила протипожежної безпеки в лісі. Не розпалюй багаття в спекотну й вітряну погоду. Вибирай місце для вогнища якомога далі від сухої трави, моху, листя та сухих дерев. Не залишай вогнище не загашеним, обов’язково залий жар водою і присип землею. Не залишай бите скло, що діє як лінза і може від сонячного проміння запалити суху траву.
Виступи представника кожної групи. Висновки вихователя. Фізкультхвилинка. Екскурсія на Пожежну станцію.
Закріплення отриманої інформації учнями під час екскурсії. – Назвіть дії дітей до приїзду пожежників. 1.Ніколи не панікуй! Якщо загорілась невелика річ – кинь її на підлогу. Полум’я затопчи ногами, накрий мокрою ковдрою або залий водою. 2.Якщо вогонь не загас, залиши помешкання й поклич дорослих. 3.Якщо в квартирі багато диму, лягай на підлогу, дихай через зволожений рушничок, серветку,футболку тощо. 4.На випадок пожежі телефонуй 101. При цьому чітко повідомляй адресу(вулицю, дім, квартиру), код під’їзду,своє ім’я та прізвище , що загорілось і з якої причини.
1.На випадок пожежі телефонуй за номером а) 102; б) 101; в) 103. 2.На новорічне свято я обов’язково візьму а) бенгальські вогні; б) петарди; в) веселий настрій. 3.Не можна розпалювати багаття в а) безвітряну погоду; б) суху погоду; в) холодну погоду. 5.Суши білизну а) над газовою плитою; б) на каміні; в) у ванній кімнаті. Тестові запитання на закріплення отриманих знань
4.Якщо в квартирі багато диму, закрий вологим рушником а) ніс і рот; б) очі; в) рот. 5. До горючих речовин відносяться а) пісок; б) папір; в) вода. 6. Чим не можна гасити бензин? а) водою; б) ґрунтом; в) піском. 7.Скільки приладів потрібно вмикати в одну розетку а) 1; б) 3; в) 2.
Підведення підсумків Вам сподобався вам урок? Що найбільш вразило вас під час екскурсії, ви дізнались багато нового? Що нам завжди потрібно знати та пам’ятати про пожежі? Дотримуйтесь будь ласки завжди правил протипожежної безпеки. Поділіться будь ласка отриманою інформацією та досвідом зі своїми друзями.
Схожі презентації
Категорії