Д.О
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Бізнес-план приватного дитячого садка — як відкрити приватний дитячий садок Підготувала: Мазур Тетяна
Зміст 1. Опис послуги 2. Аналіз ринку 3. SWOT-аналіз 4. Оцінка можливостей 5. Організаційно-правові аспекти 6. Маркетинг-план 7. Розрахунок прогнозованих доходів 8. Виробничий план 9. Організаційний план 10. Фінансовий план 11. Ризики
ОПИС ПОСЛУГИ Приватний дитячий сад надає послуги батькам по догляду за їх маленькими дітьми (від 3 до 7 років). Організація є невеликою і розрахована на одночасне обслуговування 10-12 дітей. У список надаваних послуг входить знаходження дітей в садку, харчування, прогулянки, заняття. Понаднормове перебування дитини в дитячому садку не передбачено. Сама організація буде розташовуватися на першому поверсі житлового будинку, квартира буде заздалегідь переведена в некомерційну нерухомість. В даному бізнес-плані ми розглянемо варіант з нерухомістю в оренді. Але якщо у вас є своя квартира на 1 поверсі, то ваші витрати пристойно скоротяться, а прибуток збільшиться.
SWOT-АНАЛІЗ Перш ніж відкривати приватний дитячий садок, потрібно ознайомитися з наявними загрозами і можливості. Перші можуть перешкодити успішному розвитку підприємства, а другі, навпаки, прискорити його і зумовити отримання додаткового доходу. Фактори, що впливають на підприємство, прийнято розділяти на зовнішні і внутрішні. Перші приватний підприємець змінити не може. Однак він може мінімізувати вплив негативних факторів і використовувати можливості собі на благо. До зовнішніх фактором відносять: Можливості: Рівень конкуренції не великий, так як відкрити дитячий сад сьогодні досить складно, такий вид бізнесу вимагає чималих початкових витрат. Надання широкого спектру послуг. Можливість залучення інвестицій в даному секторі економіки. Низький рівень витрат на рекламу. Зміни в законодавчих актах. Низькі штрафи для ІП (близько 1 тисячі грн).
SWOT-АНАЛІЗ Загрози: Високий рівень бюрократизації в даній сфері. Зниження рівня доходів населення внаслідок кризи. Наявність фінансових бар'єрів для входу на ринок. Необхідність оформлення документів для переходу з розряду приватних дитячих садків в ноу. Суворі вимоги з боку СЕС та пожежної інспекції. Внутрішні фактори власник може спробувати усунути, якщо вони є негативними. А позитивно впливають на бізнес можна не тільки використовувати на благо, але ще і посилювати їх вплив.
SWOT-АНАЛІЗ Сильні сторони: Можливості подальшого розширення. Вибір території, де рівень конкуренції мінімальний. Зручне місце розташування для користувачів послуг (в даному випадку дитячий сад буде розташовуватися в районі, де проживають забезпечені сім'ї). Велика кількість фахівців даної сфери (багато хто погодиться піти працювати в вашу організацію, так як в муніципальних дитячих садах зарплату пропонують дуже маленьку). Можливе зростання вартості наданих послуг. Наявність досвіду роботи в даній сфері у підприємця. Наявність всіляких курсів підвищення кваліфікації.
SWOT-АНАЛІЗ Слабкі сторони: Високий рівень постійних витрат. Відсутність будь-якої клієнтської бази, необхідність пошуку клієнтів. Висока відповідальність, можливі серйозні наслідки (у разі травмування дитини, наприклад). Неможливість задовольнити підвищений попит (не дозволить наявність невеликого числа дитячих місць). Необхідність серйозного ремонту. Високий рівень витрат на необхідне обладнання та меблі. Зниження якості послуг через відсутність мотивації у персоналу. Важливо розуміти, що ті чи інші фактори можуть бути відсутні на конкретно взятому підприємстві. Тут вже важливо провести дослідження місцевого ринку та умов роботи.
АНАЛІЗ РИНКУ Сьогодні проблема влаштування дитини в дитячий садок стоїть дуже гостро. Подібних державних установ не вистачає. Батьки дуже довго чекають своєї черги, іноді на це йде кілька років. У такій ситуації багато хто намагається знайти альтернативне рішення проблеми. Все більшої популярності набирають приватні дитячі садки. Як правило, гостру необхідність у догляді за дітьми відчувають батьки дітей, які вже вміють говорити, ходити. Вікова категорія – від 3 до 7 років. Старший вік не актуальний зовсім, так як діти вже йдуть в школу. Дуже маленькі діти вимагають ретельного догляду і нагляду. З ними зазвичай сидять матері, їм для цього надається декретна відпустка і відпустка по догляду за дитиною. Найбільший попит спостерігається в середній віковій категорії. Саме таких дітей і буде набирати підприємець в дитячий сад. Обмежена кількість муніципальних дитячих садків обумовлює велику різницю між великим (постійним!) попитом на послуги дитячого садка і пропозиціями в даному секторі ринку. Клієнти в даному виді бізнесу будуть завжди. Причому вони, швидше за все, стануть постійними клієнтами. Це дозволить знизити витрати на рекламу. Взагалі краще відкривати такий приватний дитячий садок в районі міста, де проживають забезпечені сім'ї. Вони, як правило, вдаються до послуг таких організацій, відчуваючи до них більшу довіру. Таким чином, портрет потенційного покупця буде виглядати наступним чином: це сім'ї, які мають дитину віку 3-7 років, достаток їх встановлено на середньому рівні і вище середнього (орієнтуватися варто на останню категорію).
ОЦІНКА МОЖЛИВОСТЕЙ Приватний дитячий садок працюватиме 5 днів на тиждень. Робочий день з 7:30 до 18:00. Щоб не виникло проблем, оформляємо вихователя на півтори ставки. У дитячий садок будуть окремо приходити педагог з малювання і по музиці. Всього 2 рази на тиждень. Їх можна оформити як сумісників або проводити як аутсорсинг. У нашому випадку ми вибрали другий варіант, щоб виключити витрати на виплату страхових внесків. З дітьми працюватиме один вихователь. В його обов'язки входить догляд за дітьми, проведення зарядки, щоденна прогулянка (1-2 рази в день), проведення розвиваючих занять (рахунок, азбука і т. д.). Можна найняти одну з домогосподарок, яка проживає в цьому ж під'їзді, в якості кухаря і прибиральниці. Вона буде приходити 3 рази на день. Дитячий садок буде розташований в 3-кімнатній квартирі. Звертаємо Вашу увагу, що повинні бути обладнані приміщення для сну, ігор і харчування. У нашому випадку кухня буде місцем для готування, 1 кімната – їдальня, 2 кімната – ігрова, 3 кімната для сну. В ігровій кімнаті також буде зона для занять. Варто вибирати квартиру з окремим входом на першому поверсі. Під час прийому в садок батьки повинні заплатити вступний внесок. З однієї дитини - 2800 грн. Ця сума може змінюватися в залежності від регіону. В середньому від 2000 грн. до 6 000 грн. Ці гроші будемо рахувати окремо, і направляти на погашення початкових витрат. Загальна сума складе 33 600 грн.
ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ Хочу відразу звернути увагу, що домашній дитячий сад як юридична форма бізнесу відсутня. Пам'ятайте, що якщо в назві є слова «школа» або «дитячий садок», то зареєструватися як ІП вже буде не можна, власнику доведеться реєструватися як юридична особа. В такому випадку також доведеться отримувати відповідну ліцензію на організацію діяльності в Департаменті освіти. Щоб зберегти статус ІП можна назвати свою організацію «Центром по догляду за дітьми», «Дитячим розважальним центром» або «Центром раннього розвитку». Ці формулювання дозволяють працювати в якості ІП. Реєструємося як ІП. Платимо держмито в розмірі 320 грн. Якщо необхідно, відкриваємо розрахунковий рахунок для ІП. Застосовувати можна ЕНВД або ССО. У другому випадку можливі два варіанти - ССО "доходи" 6% або ССО "доходи мінус витрати" 6-15%. Звертаємо вашу увагу, що саме ІП з відповідною назвою організації отримувати ліцензію не потрібно. Необхідно також зареєструватися в Пенсійному фонді і фонді обов'язкового медичного страхування. Діяльність по догляду за дітьми не підлягає ліцензуванню. Важливо лише правильно підібрати назву. Важливо підготувати договір на надання послуг. За допомогою в складанні краще звернутися до юриста. Не забуваємо про дотримання санітарних норм і правил пожежної безпеки!
МАРКЕТИНГ-ПЛАН Цінова політика: Вартість буде для всіх клієнтів однакова. Вона встановиться на рівні трохи вище середньоринкової. Це пов'язано з тим, що основними клієнтами будуть заможні люди, для яких вартість часто стає показником класу наданої послуги. Маркетингова стратегія: Так як дитячий сад буде орієнтуватися на сім'ї, що живуть в довколишніх будинках, то на рекламі вийде досить серйозно заощадити. До числа способів просування в такому випадку можна віднести: Вивіска. Вона повинна бути великою, яскравою, цікавою і такою, що запам'ятовується. Важливо вибрати і чіпляючу назву. Розклеювання оголошень. Краще робити їх на якісному папері, попередньо склавши продаючий текст. Консультування потенційних клієнтів, проведення «батьківського дня». В такий вечір можна познайомити батьків із наявними програмами, умовами. Встановлення покажчиків. Це додасть організації серйозності. А ось обходи квартир краще виключити. Заможних клієнтів це може відлякати. Неефективними в даному випадку будуть рекламні оголошення в газетах і на телебаченні. Число клієнтів невелике, а витрати на таку рекламу дуже серйозні. До того ж, перераховані вище способи швидше допоможуть знайти потенційних клієнтів.
РОЗРАХУНОК ПРОГНОЗОВАНИХ ДОХОДІВ Середньомісячна виручка складе 62 400 грн. Хочеться також сказати, що 5 200 грн це не межа. У деяких садках ця цифра доходить до 6 800 грн і навіть вище. Також ми не беремо в рахунок додаткові плати за виїзди з дітьми в театри, дитячі басейни, музеї та інші місця дозвілля. Показник Значення Кількість дітей, які відвідують приватний дитячий садок 12 дітей Вартість відвідування приватного дитячого садка однією дитиною в місяць 5200 грн Загальний дохід: 62 400 грн
ВИРОБНИЧИЙ ПЛАН Ремонтувати і облаштовувати приміщення доведеться, швидше за все, власнику бізнесу, а не орендодавцю. Це буде невеликий ремонт, головне щоб приміщення відповідало всім санітарним нормам і заходів протипожежної безпеки. Доведеться купити меблі, а саме ліжка (ми вибрали двоярусні, щоб збільшити простір), крісла, столи, стільці, кухонний гарнітур, шафки та інше. Не варто купувати дуже дорогі меблі. Краще вибрати середньої ціни, але надійні речі. З техніки знадобиться холодильник, плита, духова шафа, телевізор, музичний центр. Можна придбати і мікрохвильову піч. Ноутбук можна не купувати. Варто подбати і про дозвілля. Нехай в дитячому садку будуть м'які іграшки, настільні ігри, приладдя для малювання, прописи, зошити. Також необхідний спортивний куточок з матами, сходами, турніком і т. д. Спочатку доведеться витратити чимало грошей на пошук клієнтів. Зате після займатися цим не доведеться. Виплати вихователю і кухареві будуть фіксованими. Вихователь отримує 12 000 грн, кухар – 10 000 грн. Сюди входять податки і страхові внески. Можна організувати додаткове перебування дитини в саду. Наприклад, за окрему плату. Адже не всі батьки працюють до 6 годин. Основну частину доходу можна віддавати вихователю, щоб простимулювати його і забезпечити додатковий заробіток.
ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ПЛАН Початкові витрати складуть 126 320 грн. Реєстрація 320грн Ремонт приміщення 40 000 грн Купівля меблів 48 000 грн Купівля техніки 20 000 грн Купівля м'яких іграшок, ігор для дітей 8 000 грн Реклама 10 000 грн Разом: 126 320 грн
ФІНАНСОВИЙ ПЛАН Прибуток до оподаткування становитиме: 62 400 – 48 000 = 14 400 грн. одаток: (вважаємо 15% від різниці між доходами і витратами) = 2 160 грн. Чистий прибуток: 14 400 – 2 160 = 12 240 грн. Рентабельність: 12 240/62 400 = 19,61%. Окупність: (126 320 – 33 600)/12 240=7,6. Отже, проект окупиться через 8 місяців. Якщо ІП сам працює вихователем або квартира не в оренді, а у власності, то дохід буде трохи вище (майже в 2 рази). Тому на початковому етапі доцільно розглянути такий спосіб. Також не варто забувати, що через 2-3 роки буде новий набір дітей і внески будуть також поповнювати бюджет бізнесу. Оренда(зурахуваннямкомунальнихплатежів) 12 000 грн Заробітна платня 22 000 грн Витрати на покупку їжі 10 000 грн Витратина покупкуканцелярськогоприладдя(розмальовки,фломастериі т. д.) 800 грн Аутсорсинг 3200 грн Разом: 48 000 грн
РИЗИКИ Відкриваючи приватний дитячий садок, потрібно не забувати про можливі ризики. У цій сфері основними труднощами, з якими може зіткнутися підприємець, є наступні: Висока бюрократизація в даній галузі Боротися з цим фактором неможливо. Всі вимоги обумовлені нормативно-правовими актами та законами. Наслідки цього ризику можуть бути невеликими (штрафи за недотримання тих чи інших вимог) і катастрофічні (аж до закриття підприємства). Уникнути ризику можна. Потрібно лише детально вивчити наявні закони і відповідати наявним вимогам.
РИЗИКИ Часті перевірки організації Більшою мірою вони стосуватимуться пожежної безпеки та санітарного стану наявних приміщень. Цей ризик можна вважати частиною першого. Можливі наслідки для ІП не так вже й значні. Штрафи для ІП встановлені невисокі і не перевищують зазвичай декількох тисяч. І все ж, важливо, щоб приміщення відповідало всім вимогам. Це також підвищить рівень довіри клієнтів. Низький рівень професіоналізму працівників Цей ризик характерний практично для будь-якого підприємства. Можливі втрати: зниження прибутку, догляд клієнтів. Як наслідок, підприємство може стати збитковим. Найсумніший результат - розорення підприємця, закриття організації.
Схожі презентації
Категорії