РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИЙОМІВ МНЕМОТЕХНІКИВ ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ З ДОШКІЛЬНИКАМИ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
РЕАЛІЗАЦІЯ ПРИЙОМІВ МНЕМОТЕХНІКИ В ЛОГОПЕДИЧНІЙ РОБОТІ З ДОШКІЛЬНИКАМИ ІЗ ЗАГАЛЬНИМ НЕДОРОЗВИТКОМ МОВЛЕННЯ Шикун Тетяна Володимирівна, вчитель-логопед дошкільного навчального закладу (ясел-садка), комбінованого типу «Центр розвитку дитини» м. Славутича 2012 “ Навчайте дитину якимось невідомим їй п’яти словам – вона буде довго та марно мучитись, та пов’яжіть двадцять таких слів із картинками, і вона засвоїть їх вмить. ” К.Д.Ушинський
Актуальність досвіду обумовлена проблемою оптимізації пізнавальної діяльності дітей як одного з головних засобів мовленнєвого розвитку. Об’єктом дослідження є реалізація прийомів мнемотехніки в логопедичній роботі з дошкільниками із ЗНМ. Предметом дослідження є формування мовленнєвого розвитку дітей дошкільного віку із ЗНМ за допомогою мнемотехнічних прийомів. Піфагор (570 –490 до н. е.) Цицерон (106 до н. е. – 43 до н. е) Джордано Бруно (1548 – 1600) Мнемотехніка (мнемоніка) – технологія розвитку пам'яті, що забезпечує ефективне запам'ятовування, збереження і відтворення інформації, збільшує обсяг пам'яті, шляхом утворення додаткових асоціацій, використовує природні механізми пам'яті мозку.
АЛГОРИТМ ТА ТЕХНОЛОГІЯ ДІЯЛЬНОСТІ Мнемотехніка як освітня технологія. Методологічна основа та теоретичне підґрунтя використання мнемотехніки в логопедичній практиці. Загальна характеристика прийомів мнемотехніки, що застосовуються в логопедичній роботі. 4. Реалізація прийомів мнемотехніки в роботі з дітьми із ЗНМ в умовах логопедичної групи ДНЗ (ясел-садка) комбінованого типу «Центр розвитку дитини», а саме: формування фразового мовлення; активізація та поширення словникового запасу дітей; формування навичок розповідання у дітей із ЗНМ; заучування віршованих форм за допомогою прийомів мнемотехніки.
МНЕМОТЕХНІЧНІ ПРИЙОМИ Аналогія, трансформація, тлумачення, зв'язування (колаж), сюжет, логічні запитання, небилиці, піктограми, наочне моделювання, мнемоквадрати, мнемодоріжки, мнемотаблиці, передача змісту відповідними рухами, передача змісту через гру-драматизацію (інсценування). НАВЧАЛЬНІ ТА ВИХОВНІ ЗАВДАННЯ Формувати правильну звуковимови. Удосконалювати навички словозміни, словотворення. Розвивати зв‘язне мовлення, основні психічні процеси. Розширювати творчі можливості дитини. Підвищувати самооцінку, розвивати ініціативність, самостійність дитини.
Чапля чапа до водички, в чаплі чорні черевички. Що це? (назва одягу) Якого кольору одяг? З яких деталей одяг? Для кого цей одяг? На яку частину тіла вдягаємо? Для якої пори року цей одяг?
Схожі презентації
Категорії