педагогічне спілкування
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Формування морально – духовних цінностей та засад патріотичного виховання учнів із заочною формою навчання та осіб, які перебувають у пенітенціарній установі Черкашина Т.С.,заступник директора з НВР Первомайської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 Первомайської міської ради Харківської області
Актуальність теми національно - патріотичного виховання учня - заочника Сьогодні Україна переживає найбільше випробування в своїй боротьбі за незалежність та територіальну цілісність. Тому зараз, як ніколи, важливе та актуальне питання формування громадянина-патріота України, захисника Вітчизни
Нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання Указ Президента України від 13.11.2014 № 872 "Про День Гідності та Свободи"; Указ Президента України від 13.11.2014 № 871 "Про День Соборності України"; Указ Президента України від 14.10.2014 № 806 "Про День захисника України"; Указ Президента України від 24.09.2014 № 744 "Про невідкладні заходи щодо захисту України та зміцнення її обороноздатності";
Нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання Постанова Кабінету Міністрів України від 28.01.2009 № 41 "Про затвердження Державної цільової соціальної програми "Молодь України" на 2009-2015 роки"; Розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.09.2009 № 1494 "Про затвердження Плану заходів щодо підвищення рівня патріотичного виховання учнівської та студентської молоді шляхом проведення на постійній основі тематичних екскурсій з відвідуванням об’єктів культурної спадщини"; Доручення Кабінету Міністрів України від 05.05.2009 № 22966/1/1-09 та План організації виконання положень Указу Президента України від 27.04.2009 № 272 "Про проведення Всеукраїнської молодіжної акції «Пам’ятати. Відродити. Зберегти"; наказ Міністерства освіти і науки України від 27.10.2014 № 1232 "Про затвердження плану заходів щодо посилення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді";
Нормативно-правова база з питань національно-патріотичного виховання наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 "Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України"; наказ Міністерства освіти і науки України від 07.09.2000 № 439 "Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України"; лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 № 1/9-412"Про проведення Уроків мужності"; Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді, наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641 лист Міністерства освіти і науки України від 24.07.15 №1/9-354“Про тематику Першого уроку у 2015/2016 навчальному році". Колеги! Звертаю увагу на Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді, наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641 та лист Міністерства освіти і науки України від 24.07.15 №1/9-354“Про тематику Першого уроку у 2015/2016 навчальному році".
Завдання загальної середньої освіти – формування особистості: патріота, громадянина, зорієнтованого на систему цінностей та потреби сучасного соціуму; здатної до соціальної адаптації в суспільстві; компетентної у власному життєвому виборі; вмотивованої на подальше навчання, самоосвіту, яка прагне до трудової діяльності, побудови кар’єри; орієнтованої у традиціях вітчизняної та світової культури; налаштованої на пошук і самовдосконалення
Національно - патріотичне виховання дітей та молоді – це комплексна система і цілеспрямована діяльність органів державної влади,громадських організацій, сім’ї,освітніх закладів,інших соціальних інститутів щодо формування у молодого покоління високої патріотичної свідомості,почуття вірності,любові до Батьківщини, турботи про благо свого народу,готовності до виконання громадянського і конституційного обов'язку із захисту національних інтересів, цілісності, незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної, соціальної держави. Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді, наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641 Концепція національно – патріотичного виховання дітей та молоді, наказ Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641 свідчить,що це
Складові національно-патріотичного виховання Складовими національно – патріотичного виховання є:
Патріотизм як духовно-моральна цінність виступає пріоритетним завданням функціонування держави, становлення суспільства, розвитку особистості. Його головним призначенням є консолідація суспільства для успішного вирішення широкомасштабних суспільно значущих державних проектів і програм. У цьому зв’язку актуальності набуває проблема виховання у юних громадян патріотизму як почуття приналежності до землі, на якій вони живуть, українського народу, гордості за державу, відповідальності за її долю (Рекомендації семінару-презентації “Патріотизм як цінність і консолідуюча основа нації”, 28 січня 2015 року,м.Київ) Відповідно до Рекомендацій семінару-презентації “Патріотизм як цінність і консолідуюча основа нації”, від 28 січня 2015 року, м.Київ вважаємо патріотизм…
Технологічна картка спостереження, яка включає дев’ять оціночних параметрів виховного потенціалу уроку Дата__________ Клас_____ Навчальний предмет ____________ Учитель____________ Мета спостереження і аналізу: ефективність реалізації виховного потенціалу змісту уроку Тема уроку ____________________________________________________________________________ Мета уроку____________________________________________________________________________ Обладнання уроку ______________________________________________________________________ Сучасний урок Етапи і зміст уроку Проміжні цілі Виховний потенціал змісту уроку Ефективність реалії виховного потенціалу змісту уроку Педагогічне доцільність інтеграції основних складових системи виховання учнів на уроці Особистісно орієнтований підхід до виховання учнів на уроці Реалізація виховного потенціалу змісту навчального матеріалу на уроці Оптимальність принципів виховання учнів та шляхів їх реалізації на уроці Ефективність вибору та реалізації методів, форм і засобів виховання учнів на уроці Психолого – педагогічне управління процесом виховання, самовиховання, самовдосконалення учнів на уроці Контроль,самоконтроль,коректор виховного процесу на уроці 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 У зв’язку з тим, що урок був і є основною формою навчання розглядаємо його як важливу організаційно – педагогічну одиницю процесу навчання, який включає: - зміст навчання і виховання; - основні принципи навчання і виховання; - методи та засоби навчання і виховання, які отримують реальну конкретизацію і знаходять своє правильне рішення,втілюються в життя тільки в ході уроку та через нього. Учителі – переметники готуючись до уроку чітко визначають ті якості особистості,які він буде формувати в процесі навчання(ідейні, моральні, патріотичні, етичні переконання). Відвідуючи уроки адміністрація визначає мету спостереження і аналізу - ефективність реалізації виховного аспекту уроку як відносно – самостійної підсистеми цілісної системи його величності УРОКУ. Згідно технологічної карти спостереження аналізуємо виховний потенціал уроку
Інформація про відвідані уроки у 2014/2015 навчальному році № з/п ПІБ учителя Предмет Кваліфікаційна категорія Науково - теоретичний та методичний рівень проведення уроку 1 АнпіловОлексій Петрович Інтегрований курс «Література», історія України І середній 2 Авдєєва Тетяна Онисимівна Хімія,біологія,екологія І достатній 3 Кіч Микола Михайлович Англійська мова вища достатній 4 Золоту хіна Тетяна Михайлівна Російська мова і література Вища, «старший учитель» високий 5 ПрипутаГанна Яківна Фізика достатній 6 Погрецька Людмила Яківна Українська мова і література Вища, «учитель – методист» високий 7 Червонець Інна Олександрівна Математика І достатній 8 Чубукін Юрій Олексійович Історія України,всесвітня історія,правознавство І достатній 9 Шугай Ірина Володимирівна Англійська мова ІІ середній На основі аналізу уроку готуємо висновки і рекомендації щодо мети уроку і поставлених завдань. Досвід свідчить, що ефективність аналізу і самоаналізу уроку підвищується, якщо дотримуватися відповідної процедури аналізу уроку. Настільною книгою для підготовки аналізу уроку є посібник Надії Островерхової « Аналіз уроку:концепції, методики,технології» Київ, «ІНКОС»,2003. Отже, в цілому важливим є формування засобами змісту навчальних предметів якостей особистостей, що характеризується ціннісним ставленням до суспільства,держави, самої себе та інших, природи, праці, мистецтва.
Факультативні курси ПІБ учителя, кваліфікаційна категорія Назва Клас ЧубукінЮрійОлексійович, І кв. категорія Видатні постаті України 10,11 Міжнародні відносини у другійполовині ХХ сторіччя 12 Православна культура Слобожанщини 10 Велику роль у формуванні ідеології патріотизму у молодого покоління належать факультативним курсам. У нашій школі введено такі факультативні курси: « Видатні постаті України», « Міжнародні відносини у другій половині ХХ сторіччя»,а з 2015/2016 навчального року введено у 10-Б класі « Православну культуру Слобожанщини», які проводить Чубукін Ю.О., спеціаліст першої кваліфікаційної категорії.
Теми виступів учителів – предметників на засіданнях шкільних методичних об'єднаннях (2015/2016 навчальний рік) Відповідальний З досвіду ЧубукінЮ.О. Формування національноїсвідомостішколярів на уроках історії - один із чинників виховання патріота України ПрипутаГ.Я. Формування ціннісного ставлення до держави і суспільства на уроках фізики ЗолотухінаТ.М. Виховання сучасного громадянина-патріота Української держави на уроках словесності ЧервонецьІ. О. Формування високої громадської активності та національної свідомості у позакласній роботі АвдєєваТ.О. Шляхи та засоби реалізаціїпатріотичного виховання у позаурочній діяльності ПогрецькаЛ.Я. Національно – патріотичне виховання в позакласній роботі з української мови і літератури
Планування роботи з національно – патріотичного виховання Клас ПІБкласногокерівника Тема і форма проведення виховних заходів 10-А Шугай І.В. (план виховної роботи) “Я – громадянин України і пишаюсь цим ”- дискусія 10-Б ЧубукінЮ.О. (щоденник роботи класного керівника) “Що я знаю про Україну?” “Хто такий патріот?”- брейн - ринг 11-А ЗолотухінаТ.М. (план – щоденник) “Я - громадянин і патріот держави"- диспут 11-Б ПрипутаГ.Я. (щоденник класного керівника) “ Світла пам'ять Героям Небесної сотні”- урок мужності 12-А ЧервонецьІ.О. (робочий щоденниккласного керівника) “Мійрідний край – моя Харківщина”- вечір – спомин, присвячений пам'яті загиблим в АТО 12-Б АвдєєваТ.О. (План виховноїроботи з учнівським колективом) “ Патріоти рідної землі ” – година спілкування При здійсненні складного процесу патріотичного виховання в виправній колоній № 117 використовуються різноманітні форми роботи як на уроці, так і в позаурочний час, а саме:
Інформація щодо проведення виховних заходів упродовж 2014/2015 навчального року № з/п ПІБ учителя Назва заходу Термін проведення 1 АнпіловОлексій Петрович Дискусія «Україна в період незалежності» Вересень 2 Авдєєва Тетяна Онисимівна Брейн-ринг «Що? Де?Коли? жовтень 3 Кіч Микола Михайлович Диспут «Що значить бути патріотом?» грудень 4 Золоту хіна Тетяна Михайлівна Виховна година « Козацькому роду нема переводу» січень 5 ПрипутаГанна Яківна Виховна година « Чорнобильський слід на землі, в долях,у душах…» квітень 6 ПогрецькаЛюдмила Яківна Літературна вітальня « Боже, Україну збережи», « Вшановуємо героїв Небесної сотні», «Рідна мати моя» листопад, лютий, травень 7 Червонець Інна Олександрівна Вечір – реквієм присвячений штучному голодомору в Україні 1932-1933 років « Померлим, народженим і ненародженм1933року присвячується…» листопад 8 Чубукін Юрій Олексійович Урок мужності « Їх славні імена в літописі Другої світової війни» травень 9 Шугай Ірина Володимирівна Круглий стіл « Шевченківське слово» березень З огляду на вищезазначене необхідно посилити виховну спрямованість навчального процесу, а саме: забезпечити виховну складову кожного уроку; деформалізувати класні години; кожен позакласний захід спрямувати на реалізацію національно – патріотичного виховання. А це значить,що вся виховна діяльність школи у новому навчальному році буде спрямована на реалізацію Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді, методичних рекомендацій щодо національно – патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних ( додаток до наказу “ Підготовка педагогів до здійснення патріотичного виховання “ МОН України № 641 від16.06.2015 року)
Фотовернісаж Математичний КВК, 10 клас Година спілкування,12 клас Свято «Шевченківське слово»,11 клас Свято останнього дзвоника,12 клас
Фотовернісаж «Літературна вітальня»,10-12 класи Випускний вечір, 12 клас Урок мужності, 11 клас Для відвертої розмови відчиняє двері « Літературна вітальня», якою опікуються дві матері - жінки, вчителі української мови і літератури Погрецька Л.Я. та Черкашина Т.С., коли їхніми вустами висвітлюється гірка правда життя( чоловік Тетяни Степанівни будував Донецький аеропорт, а внук Людмили Яківни його захищав,то їхні слова потрапляють у найглибші схованки душі засуджених) Є фактом моніторингові дослідження за результатами національно – патріотичного виховання: 37,6 % вихованців достроково звільнилися, а 21,4 % добровільно пішли служити в зону АТО.
Підготовка педагогів до здійснення патріотичного виховання Мета : формування патріотичного світогляду, ідеологічної компетентності з формування в дітей та юнаків ієрархії цінностей, почуття патріотизму, особистісних якостей захисника Вітчизни. Завдання: формування практичних умінь і навичок вирішення завдань патріотичного виховання; формування ціннісних орієнтацій педагога щодо відданості Україні, активної громадянської позиції, позитивного ставлення до військової служби - одне з головних завдань підготовки педагогів
Форми і методи підготовки педагогів до здійснення патріотичного виховання науково-методичні семінари тренінгового характеру, призначені для формування ідеологічної компетентності та патріотичного світогляду вчителя; семінарські заняття; опанування нових підходів до управління процесом патріотичного виховання; вивчення, узагальнення та розповсюдження ЕПД; підготовка методичних посібників, рекомендацій
Компетентність педагога з патріотичного виховання Результатом вищезазначеної роботи є, як свідчить досвід, підвищення компетентності педагогів з питань формування патріотичного виховання, а саме:
Результати участі у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій 2015 Відділ освіти виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської області Методичний кабінет Національно - патріотичне виховання як засіб формування духовно морального світогляду школярів Первомайський 2015 ПІБ учителя Назва посібника Результативність Золотухіна Т.М., вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель», учитель російської мови та літератури Національно-патріотичне виховання як засіб формування духовно морального світогляду школярів Диплом ІІ ступеня міського оргкомітету виставки – презентації педагогічних ідей та технологій - 2015
Результати участі у виставці-презентації педагогічних ідей та технологій 2015 Відділ освіти виконавчого комітету Первомайської міської ради Харківської області Первомайська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1 Первомайської міської ради Харківської області На крилах пам’яті… ( матеріали «Літературної вітальні» вчителів української мови та літератури щодо шляхів і засобів формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів) Первомайський 2015 ПІБ учителя Назва посібника Результативність ПогрецькаЛ.Я., вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «учитель-методист», учитель української мови та літератури ЧеркашинаТ.С.вчитель вищої кваліфікаційної категорії, «старший учитель»,учительукраїнськоїмови та літератури “ На крилах пам'яті… (матеріали “ Літературної вітальні“ вчителів української мови та літератури щодо шляхів і засобів формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів) З метою розповсюдження досвіду роботи педагогічніпрацівникидолучаються до видавничої діяльності. Так посібник“ На крилах пам'яті… “ (матеріали “ Літературної вітальні “ вчителів української мови та літератури щодо шляхів і засобів формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів)ПогрецькоїЛ.Я. таЧеркашиноїТ.С. нагороджений дипломом ІІІ ступеня міського оргкомітетувиставки – презентації педагогічних ідей та технологій - 2015
До методичного збірника « Національно – патріотичне виховання», який випущений у цьому році методичним кабінетом Первомайського відділу освіти входять розробки сценаріїв виховних заходів учителів школи, де наскрізним є виховний аспект формування ціннісного ставлення особистості до суспільства і держави, національної свідомості, усвідомлення пріоритетних цінностей життя
Пріоритетні завдання методичного супроводу виховної роботи ( у тому числі за заочною формою навчання) Спільною працею педагогічного, батьківського,учнівського колективів виховуємо громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ. Результати роботи свідчать про необхідність підвищення рівня методичного супроводу виховної роботи у нашій школі.
Акценти у змісті національно - патріотичного виховання доцільно зосередитися на оволодінні зростаючою особистістю такими патріотичними цінностями, як любов до рідної землі, держави, родини, народу; формувати національну ідентичність й водночас толерантне ставлення підростаючої особистості до інших народів, культур і традицій; виховувати почуття духовної єдності населення усіх регіонів України, спільності його культурної спадщини та майбутнього. Акцентуємо увагу -
Методичні поради вчителю щодо удосконалення національно - патріотичного виховання підростаючого покоління Утверджувати гуманістичну моральність як основу громадянського суспільства. Зосередити увагу педагогів-практиків на соціально-педагогічній підтримці дітей із сімей, які переселилися зі східних регіонів України, Криму. Вважати пріоритетними серед методів і форм патріотичного виховання такі, що ґрунтуються на демократичному стилі суб’єкт-суб’єктної взаємодії. Здійснювати послідовний моніторинг практики виховання патріотизму дітей та учнівської молоді. Проводити науково-практичні конференції, семінари, наради, засідання методичних об’єднань з обговорення проблеми патріотичного виховання. Формувати національну самосвідомість особистості засобами змісту навчальних предметів. Інтенсифікувати взаємодію із засобами масової інформації з метою ширшого висвітлення проблем та кращого досвіду патріотичного й військово-патріотичного виховання. Як результат надаємо методичні рекомендації щодо удосконалення національно - патріотичного виховання підростаючого покоління.
Коли не можу нічим любій вітчизні прислужитись, в усякому разі з усієї сили намагатимусь ніколи ні в чому не шкодити Григорій Сковорода Дякую за увагу!
Шановні колеги! Бажаємо з новими силами та натхненням розпочати новий 2015/2016 навчальний рік!
Схожі презентації
Категорії