Узагальнення і систематизація вивченого з теми «Фонетика. Графіка. Орфографія. Орфоепія»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Гра-розминка «Ключове слово» Ти знаєш? На землі все голос має: Гуркоче хвиля, камінь стукотить. Гуде жучок і пташечка співає, Десь вітер свище, в небі грім гримить. Муркоче котик, кенгуру стрибає. Цвірінькають веселі горобці. Та думку звук такий не виражає, Тому немовні звуться звуки ці. А от людина мислить, розуміє. І у людини мова є жива! Вона творити мовні звуки вміє, Це звуки, що складаються в слова.
Берегиня - символ життя і родючості, Матері всього сущого, яка дає життя і оберігає. Це очевидне продовження і розвиток традиції прадавнього культу Великої Богині – матері-прародительки.
Робота з текстом. Прочитати текст, дібрати заголовок, визначити тему та основну думку. Матері. Все життя дивляться вони нам услід, вирядивши в люди. Так і стоять на початку всіх наших доріг, навіть коли їх не стає. Стоять і дивляться. І бажають нам добра і щастя. Сподіваються від своїх дітей найвищих духовних злетів, бо й в останню хвилину думають про те, щоб діти їхні жили гідно серед людей і творили добро на землі.
Правила для груп: Група готова тоді, коли роботу закінчив останній її учасник. Консультант повідомляє про готовність групи сигнальною карткою. Якщо група не може впоратися із завданням – піднімає червону картку. Це означає, що потребує допомоги іншої групи. Консультант підсумовує роботу всієї групи, виставляє оцінку. Слухати і чути Бути доброзичливими, активними, дисциплінованими. Висловлюватися стисло, по черзі.
Гра «Як Попелюшка» Виписати слова, що мають «Графіка» більше букв, ніж звуків «Фонетика» більше звуків, ніж букв
Ключ до вправи “Як Попелюшка” «Графіка»: життя, дивляться, навіть, останню «Фонетика»: їх, стає, щастя, своїх, найвищих, щоб, їхні
“Добери знаменник” [б], [в], [г], [д], [ґ], [ж], [з] __________________________ [п], [ф], [х], [т], [к], [ш], [с]
Диференційоване завдання (робота в групах) «Фонетика» виконує завдання «Місткий кошик» - виписує слова, у яких кількість літер дорівнює кількості звуків «Графіка» виконує завдання «Дружба» (у всіх у зошитах усе однаково, крім почерку). Переписати речення, розкрити дужки Ро(з,с)кажи, матусю мила, чом сумні у тебе очі? Мамина ка(с,з)ка зв(е, и)с(е, и)лить, мамина пісня заспокоїть. Ва(ш, ж)ко неньці виховувати, зате ле(г,х)ко дитині жити. Усі негаразди (с,з)цілює матуся добром та щирою ласкою.
Музична хвилинка Прослухати пісню, дати відповідь: Хто виконавець пісні? Висловіть свої почуття, що виникли під час прослуховування.
Виписати слова з орфограмою «Ненаголошені –е-, -и- в коренях слів» Мамо, вечір догора, Дивом- казкою Вигляда тебе роса, За віконечком,— Тільки ти, немов зоря, Сива ластівко Даленієш в небеса, Сиве сонечко. Даленієш, як за віями сльоза. Ти від лютої зими Сад вишневий на порі, Затуляла нас крильми, Повернулись журавлі. Прихилялася А мені, як до зорі, Теплим леготом. Долітати на крилі Задивлялася білим лебедем, Все до тебе, як до вічної зорі.
Лінгвістична естафета скласти речення, виконати його синтаксичний розбір 1-й учасник – скласти речення; 2-й учасник – підкреслити члени речення і вказати частини мови 3-й учасник – дати характеристику реченню; 4-й учасник – записати речення фонетичною транскрипцією; «Фонетика»: Добрих, у, матері, дітей, щасливі, завжди. «Графіка»: Сином, змалку, ніжною, хорошим, будь, донькою
Ключ до вправи “Лінгвістична естафета” «Фонетика»: У добрих дітей матері завжди щасливі . «Графіка»: Змалку будь хорошим сином, ніжною донькою.
«Сховай слово у серці» Правильно прочитайте слова, записані фонетичною транскрипцією. Доповніть подані словосполучення своїми виразами [Мама] [л´уба],[ добра],[ мила]; [Матусен´ка],[ голупка]; [Мила] [мамина] [усм'ішка]; [Н'іжн'і] [матусин'і] [руки]; [Шчире] [мамине] [серден'ко]…
«Графіка»: Хто батька-матір зневажає, той добра …. «Фонетика»: У дитини заболить пальчик, а в матері ….. «Острів мовних скарбів»: допишіть прислів’я і запам’ятайте
Творча робота Скласти сенкан про матір. 1- ий рядок - іменник; 2 - ий рядок - означення іменника; 3 - ий рядок - дія іменника 4 - ий рядок - сконцетрована думка у вигляді речення 5 - ий рядок - висновок у формі іменника(асоціація з першим словом)
Я працював(ла) Із задоволенням Із запалом Завзято Досконало Енергійно Дружно Плідно Старанно Творчо Активно Відповідально Зворушливо Достойно Доброзичливо Погано Без ініціативи Повільно Незадовільно
Урок пройшов Недаремно Цікаво Без нудьги Миттєво Ефективно Емоційно Геніально Збентежено Непередбачено Душевно Результативно Творчо Ідеально Змістовно Звичайно Активно Повільно Корисно Дохідливо Нецікаво
великий – З яким настроєм пройшов урок?(було цікаво, не дуже цікаво, нецікаво) вказівний – На якому етапі тобі найбільше сподобалось? середній - Як ти оцінюєш свої знання з теми?(глибокі і усвідомлені, потребують усвідомлення, неусвідомлені) безіменний – Яке значення для тебе особисто мають знання і вміння, отримані з цієї теми?(мені це знадобиться у майбутньому, значення не мають) мізинчик - Мої побажання присутнім(учням, вчителям, гостям)
Домашнє завдання Повторити матеріал на стор.128 – 153 Завдання за вибором Скласти діалог «Як я допомагаю мамі вдома» Підготувати виступи «Найдорожча людина»
Схожі презентації
Категорії