X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
основні випадки чергування у-в, і-й

Завантажити презентацію

основні випадки чергування у-в, і-й

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Конспект уроку для дистанційного навчання (для учнів 5- х класів, історія України) Наукове та художнє слово про минуле Підготувала: учитель Комунальної установи Сумська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 24 Сумської міської ради Тараніна К.М.

Слайд 2

«Незакінчене речення» «Батько української історичної науки» – це… Автором віршованого перекладу «Слова о полку Ігоревім» є … У науковий обіг назву «Україна-Русь» ввів … Автор праці «Історія запорозьких козаків» … Головна праця життя М. Грушевського … Виїзд людей за межі країни називають … Однією з перших українських жінок-дослідниць історії була … Як називалася організація, що сприяла розвитку українознавчих досліджень, очолювана М. Грушевським … Виконуємо в зошитах

Слайд 3

Мотивація навчальної діяльності Історія завжди викликала жвавий інтерес не лише в науковців, а й у звичайних людей. Тому історію «пишуть» багато людей. Однак твори на історичну тематику значно різняться. Чи можна вважати казки, легенди, пісні історичними джерелами? Поміркуй

Слайд 4

ПЛАН Якими бувають історичні оповіді? Робота з історичними та художніми джерелами. Записуємо до зошитів

Слайд 5

1. Якими бувають історичні оповіді Художній стиль є засобом художнього слова, через систему образів художній стиль впливає на розум, почуття та волю читачів, формує їхні ідейні переконання, моральні якості й естетичні смаки. Науковий стиль. Основна функція наукового стилю — повідомлення. Твори, написані в цьому стилі, містять наукову інформацію, тому до нього ставляться жорсткі вимоги в дотриманні норм. Сфера застосування наукового стилю — наукові й науково-технічні праці, призначені для спеціалістів, підручники для вищих шкіл. Для ознайомлення!

Слайд 6

2. Робота з історичними та художніми джерелами М. Грушевський. Історія України-Руси. Том I. Розділ VIII. Стор. 4. Не вважаючи на недовге своє правліннє (яких небудь десять літ фактичного правління, або й менше), Святослав належить до найбільш виразних і характеристичних фіґур між давніми руськими князями. Се, щоб так сказати, maximum дружинности між київськими князями. Роль князя — правителя, голови держави зовсім сходить на другий план перед воєвничим ватажком. Се чистий запорожець на київськім столі, і він прегарно схарактеризований з сього боку в класичнім тексті нашого літопису: «Коли князь Святослав виріс і став чоловіком, почав збирати богато хоробрих вояків, бо й сам був хоробрий і легкий, ходив як пард і богато воював. Не возив за собою возів, ні казана, не варив м’яса, але нарізавши тоненько чи конину, чи звірину, чи воловину, пік на углях і так їв; не мав і шатра, а підстилав на спання конячу опону, а в голові сідло, і такі ж були й його вояки. А як ішов на котрий край, сповіщав наперед: «іду на вас!»

Слайд 7

Семен Скляренко «Святослав» «…Доки княгиня Ольга була в дорозi, на Київському столi з її волi мусив сидiти вiн, Святослав, син Iгорiв. Вiн дiяв так, як велiв покон: прокидався до схiд сонця, вмивався холодною водою, одягався, накидав на плечi червоне, iз золотою оторочкою корзно, взував червонi, з довгими, загнутими носками хзовi чоботи, клав на голову хутряну шапку iз дорогим камiнням, а на шию чiпляв золоту княжу гривну. Коли княжич виходив iз своєї свiтлицi, минав Золоту палату й спускався сходами в сiни, там на нього вже ждали Свенельд, воєводи, бояри, брат Улiб, на ганку й у дворі бiля терема чулись голоси тiунiв, гiнцiв земель, огнищан. Проте княжич Святослав одразу не виходив до них, прямував до стравницi. Слiдом за ним iшли Улiб, Свенельд, воєводи, бояри. У стравницi, як годилось, Святослав клав жертву, всi мовчки ждали, поки її приймуть боги, а потiм сiдали до столу. …»

Слайд 8

Слайд 9

«Діаграма Вена» Прочитайте та порівняйте тексти, назвіть, що в цих текстах спільного, а що - відмінного? Як ви зрозуміли, який з текстів науковий, а який художній? Визначте про який період історії йдеться? За допомогою яких слів текстів можна впізнати епоху, події якої описано? Діти повинні зробити висновки, чим відрізняються наукові твори від художніх.

Слайд 10

Практичні завдання: Заповнити «Кола Вена» опрацювавши підручник с.148 - 151 «Про походи київських князів мовою науки», «Його називали віщій (уривок з художнього твору)» На основі опрацювання текстів параграфа заповніть у зошити графічний портрет історичного дослідження.

Слайд 11

Історична довідка (готуємось до ЗНО) М.Грушевський Михайло Сергійович Грушевський  (29 вересня 1866 р. - листопад  1934) - український історик, громадський та політичний діяч. Голова Центральної Ради Української Народної Республіки (1917–1918). Член Історичного товариства ім. Нестора-Літописця, багаторічний голова Наукового товариства ім. Т.Г.Шевченка, завідувач кафедри історії Львівського університету (1894 - 1914), автор «Історії України-Руси та понад 2000 наукових праць.

Слайд 12

Теоретичні завдання: Тест https://naurok.com.ua/test/naukove-i-mistecke-osmislennya-minulogo-hudozhni-tvori-pro-minule-ukra-ni-271584.html Тест https://naurok.com.ua/test/naukove-ta-hudozhne-slovo-pro-minule-278918.html Тест https://naurok.com.ua/test/praktichne-zanyattya-z-temi-chim-vidriznyaetsya-naukove-y-mistecke-osmislennya-minulogo-269876.html

Слайд 13

Висновки Перші історичні романи та повісті з’явилися в Європі в першій половині ХІХ століття. В Україні – це «Тарас Бульба» М.Гоголя, про козаків. Трагедію українського народу, спричинену репресіями української інтелігенції, у «Сад Гетсиманський» описав І. Багряний. Це лише найвидатніші приклади історичних творів художнього стилю, які дають нам змогу глибше і ґрунтовніше ознайомитися з минулим України.

Слайд 14

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Опрацювати § 27 (Щупак І. Я. Вступ до історії : підруч. для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / І. Я. Щупак, І. О. Піскарьова, О. В. Бурлака. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 192 с. : іл.) Опрацюйте рубрику «Знаю й розумію» (с. 153). Мислю творчо – вправа «Творимо сторітелінг (мистецтво захопливої розповіді)»

Слайд 15

Шановні здобувачі освіти! Поглибити свої знання з даної теми Ви можете за допомогою інтернет ресурсів за цими посиланнями: Пропоную Вам переглянути онлайн – урок за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=81f-0mPF5L0 План – конспект уроку https://naurok.com.ua/konspekt-uroku-5-klas-istorichni-praci-hih-pochatku-hh-stolittya-istoriya-ukra-ni-rusi-mihayla-grushevskogo-hudozhni-tvori-pro-minule-ukra-ni-19108.html Бажаю успіхів!

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова