Розвиток мовлення: Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення"
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвиток мовлення: Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення"
Державні вимоги до рівня навчальних досягнень учнів: Знати - визначення тексту, основні його ознаки, особливості будови тексту. Вміти - визначати тему та основну думку готового тексту, складати план тексту (простий), визначати ключові слова в тексті, аналізувати будову тексту, виділяти зачин, основну частину та кінцівку, розрізняти текст за належністю до певного типу мовлення, здійснювати докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення за колективно складеним планом.
Бесіда 1. Що таке текст? (група речень, об’єднаних спільним змістом (темою), головною думкою та граматичними засобами). 2. Які ознаки тексту? (тема, основна думка, змістовий зв’язок, завершеність). 3. Які ви знаєте стилі мовлення? (розмовний, офіційно-діловий, науковий, публіцистичний, художній). 4. Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум). 5. Про що йдеться у роздумі? (про причини ознак, дій, подій). 6. Яке питання можна поставити до роздуму? (чому саме таким є предмет, особа чи дія). 7. З яких частин складається роздум? (теза, докази, висновок).
Словникова робота. Пояснення значень незнайомих слів Скарбниця – це місце або приміщення для зберігання скарбів, коштовностей, грошей; Мудрець – особливо шанована людина, часто старійшина, наділена мудрістю, якій часто приписується божественне походження.
Орієнтовний план: 1. Був один король. 2. Розмова з мудрецем. 3. Без чого на світі не прожити? 4. Виріс син короля. 5. Замкнені двері скарбниці. 6. Напис на дверях: «Хліб, хліб, хліб…»
Домашнє завдання: Обов`язково для всіх: 1. Пройти онлайн-тестування з теми “Однорідні члени речення” за посиланням: 2. Написати почутий зміст тексту в зошити і відправити вчителю на перевірку. На вибір: 1. Скласти власне продовження цієї притчі, записати в зошити. 2. Скласти та записати свою пам`ятку, щодо використання хліба в побуті. 3. Знайти та записати 5 - 6 прислів`їв або приказок, що містять однорідні члени речення
Без чого на світі не прожити? Був один король. Нічого не робив, лише воював з іншими королями й збирав у свої скарбниці золото. Якось розговорився він із мудрецем про те, без чого на світі не прожити. — Без золота, без грошей,— каже король. — Без хліба,— каже мудрець. — Хліб за гроші купують,— не погодився король. Виріс того короля син і захотів сам володіти багатствами батька. Коли король переміряв золото в скарбниці, син замкнув на ній двері, а себе оголосив королем. Старий король стукав у двері, доки не вибився із сил. Золото в нього було, а їсти за нього не міг купити. Доки жив, доти писав на дверях: «Хліб, хліб, хліб…» Я вам кажу: не ми хліб носимо, а хліб — нас. (112 сл.) (Із притчі)
Схожі презентації
Категорії