Узагальнення і систематизація вивченого про іменник
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів з теми "Іменник як частина мови"; навчити застосовувати засвоєний теоретичний матеріал на практиці; розвивати логічне мислення, пунктуаційні, орфографічні, мовленнєві навички учнів, самостійність, вчити аналізувати мовні явища; формувати в учнів навички співробітництва, культури спілкування; сприяти духовно – моральному розвитку школярів,прищеплювати бажання удосконалювати себе
Робота у парах Учень сам вибирає суперника зі словами: "Я викликаю на двобій…" і ставить запитання. Наприклад: – Яка частина мови називається іменником? – Які морфологічні ознаки властиві іменникові? – Назвіть відмінки і запитання, на які вони відповідають. – Які іменники є власними назвами, а які – загальними? Наведіть приклади. – Яку синтаксичну роль виконує іменник?
Вилучити з кожного ряду "зайве" слово. Свою думку обґрунтувати. Щастя, щасливчик, пощастило. Музика, музичний, музикант. Здоровий, поздоровлення, здоров’я. Мова, розмова, розмовляти. Казка, казковий, казкар.
Почувши іменники, які є назвами істот, плещіть у долоні Узлісся, місяць, мудрість, клімат, зав’язь, компас, дівчина, лікар, моряк, чистота, глибина, тюлень, турист, студент, параграф, комар, дятел, сад, теля, військо, натовп, пожежник, ставлення, суспільство, футболіст, звіробій, трава, відпочивальник.
(«впізнати» слова, визначити їх рід) Щоб ввести у речення складноскорочені назви, треба визначити рід і число головного слова. Майбутні детективи, до праці! ЗЗОШ , ВНЗ , МО України , АЕС.
Запишіть іменники у дві колонки: вжиті в однині; вжиті в множині. У кожному іменнику підкресліть першу літеру. З цих літер прочитаєте народне прислів’я. Доля, ножиці, екзамени, озеро, приклади, радощі, берег, радість, експеримент, дочка, обеліски, птахи, іграшка, абрикоси, дерева, ліс, олівець, експонати.
Цегла, крейда, журнал, таблиця, бутерброд, менеджер, повидло, футбол, шосе, екіпаж, пальто, самовар, завод.
Учитель розкриває зміст певного слова, а учні повинні знайти його на картках і закрити. Виграє той, хто першим закриє усі назви на своїй картці.
Виразно прочитати речення. Усно визначити синтаксичну роль іменників. Зробити висновки. Яка головна думка висловлювання? Патріотизм починається зі ставлення до своєї мови. Поняття рідної мови виступає поряд з поняттям рідного дому, батьківської хати, материнського тепла. Культура мовлення – це духовне обличчя людини. Мова єднає між собою представників певного народу у часі і в просторі.
Прочитати текст. Кого мав на увазі вчитель? Довести свою думку. Учитель попросив одного з учнів: - Поклич, будь ласка, Дмитренка. Шестикласник вибіг на подвір’я і зупинився. «Кого ж покликати, - міркував він, - Сергія чи Тетяну? Обоє мають однакове прізвище».
Перевірка знань за допомогою питань.Використання сигнальних карток. Відповідь «так» - синій колір, відповідь «ні» - червоний. 1) Карпати – власний іменник? 2) Загальні іменники пишуться з великої літери? 3) Іменники відповідають на питання хто? що? 4) Іменники, до яких можна додати слова мій, він – чоловічого роду? 5) Назви вулиць, сіл, міст пишуться з маленької літери? 6) Іменники, що є назвами неістот, відповідають на питання що? 7) Плечі – це іменник, що вживається у множині? 8) Іменники зв’язуються з іншими словами за допомогою прийменників та закінчень?
Диктант з коментуванням. Завдання: дати пораду товаришеві щодо правильного написання іменників. Я(я)рослав М(м)удрий, річка Д(д)ніпро,(Ж)журнал (Пізнайко),(М) механік, (в)Вітчизна,(О) олень, (К)кіт (м)Мурчик.
Як називаються малята цих птахів і тварин? Свійська водоплавна птиця. Цар звірів. Великий хижак із сімейства котячих. Персонаж багатьох казок. Птах, один з персонажів байки І.Крилова. Цар птахів. Корова. Назва якого птаха суголосна з ім’ям дівчини.
Схожі презентації
Категорії