Числівник. Узагальнення та систематизація вивченого
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Систиматизувати та узагальнити знання з теми. Удосконалити вміння і навички аналізу числівників та визначення їх синтаксичної ролі. Розкрити символічне значення числівників у казках, фразеологічних зворотах, прислів’ях, приказках. Здійснимо попередні підсумки проекту, в якому ви були задіяні. Удосконалимо вміння вживати числівники у мовленні.
З історії числівників Галілео Галлілей Усі речі можна представити за допомогою чисел. Числа керують світом і є його сутністю Піфагор (580-497 рр. до Р.Х.) Платон Карл Теодор Вейерштрасс
У середині 18 століття Михайло Ломоносов у своїй граматиці вперше назвав числівники особливою частиною мови. Такими вони є і досі. За частотою вживання серед інших мов числівник займає у нашому мовленні восьме місце.
Доповніть речення: Числівники, які називають кількість предметів, називаються.. Кількісні числівники змінюються за … Числівники, які означають порядок при лічбі, називаються … Порядкові числівники змінюються за … За будовою числівники поділяються на … У складних числівниках на –дцять, -десят змінюється Числівники сорок, дев'яносто, сто в усіх відмінках, крім називного та знахідного, мають закінчення …
У числівниках від двохсот до дев’ятисот змінюється… Числівники нуль, тисяча, мільйон, мільярд відмінюються, як … У складених кількісних числівниках відмінюється … У складених порядкових числівниках відмінюється … Дробові числівники відмінюються в чисельнику, як…, а в знаменнику – як… Числівники півтора, півтори, півтораста … відмінюються. При числівниках два, три, чотири іменник уживається у формі …
Вибіркова робота. З - поміж поданих словосполучень вибрати ті, до складу яких належать числівники. Б Багато казок, читали багато; знав чимало, зробили чимало, чимало яблук; трохи більше, трохи пригод; небагато перешкод, з’їла небагато, трьохтисячний, трійка, подвоїти, дводенний термін , отримав четвірку.
Баба–Яга записалася на курси водіїв літальних апаратів. Але справи в неї були кепські, бо вона ніяк не могла запам’ятати, як правильно відмінюються числівники . І бортовий комп’ютер не міг розпізнати заданий маршрут. Відредагуйте текст. Допоможіть Бабі Язі дістатися додому. Близько двадцять кілометрів летимо до молочної ріки, повертаємо праворуч до Лисої гори, долаємо відстань в ста кілометра , далі ще близько двісті шестидесяти метрів до густого – прегустого лісу, потім зі швидкістю семидесяти км. за годину долаємо до десять кілометрів.
Фразеологічна скарбничка З’єднайте стрілочками частини фразеологічних зворотів Опинитися в три шиї Гнати між двох вогнів Сльози десятою дорогою Обминати в три ручаї В одне вухо влізе, чотири вітри Іду на всі а вдруге вилізе
Установіть відповідність між членами речення та виділеними словами в прислів’ях Підмет Гратипершу скрипку. Присудок Семероодного не ждуть. Означення Хтоперший, той ліпший.
Відгадати загадки. Виписати числівники, визначити відмінки, закінчення і назвати паралельні форми, якщо вони є. Під одним козирком чотири козаки. Сімсот соколят на одній подушці сплять. Реве віл на сто гір, на сто кроків, на сто потоків. Сиділа бабуся в дев’ятьох кожухах, хто побаче, той заплаче. Що то за птах, що на вісьмох ногах? Трьома зубами сіно їсть.
Оцінювання загального проекту • Чи задоволені ви своєю роботою? • Що вам найбільше запам’яталося? • Про що нове дізналися? • Що вас вразило? • Щоб ви хотіли повторити?
Домашнє завдання Пояснити письмово значення фразеологізмів, записаних на уроці ( середній та достатній рівень) Навести приклади вживання числівників у фізкультхвилинках, ребусах, назвах творів мистецтва або рецептах блюд (високий рівень)
Схожі презентації
Категорії