Повторення вивченого про числівник
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
української мови в 6 класі Підготувала вчитель української мови та літератури Янтарненської ЗОШ І-ІІІ ступенів Єльтіщева Юлія Іванівна Янтарне 2012
Мета: - удосконалювати вміння правильно вживати числівники в мовленні; збагачувати словниковий запас учнів фразеологізмами; - розвивати мовлення та логічне мислення , творчі здібності, комунікативну, соціальну, пізнавальну, самоосвітню та особистісну компетенції; - повторити вивчене про числівник, закріпити вміння учнів розрізняти числівник з-поміж інших частин мови, які можуть мати числове значення, визначати їх морфологічні ознаки, з’ясовувати синтаксичну роль та виражальні засоби; - виховувати любов до української мови; уважність, старанність.
Числівник Означає кількість предметів або їх порядок при лічбі Відповідає на питання СКІЛЬКИ? КОТРИЙ? Змінюється за відмінками (кількісні), за числами, родами й відмінками (порядкові). Поділяються за значенням на: КІЛЬКІСНІ (СКІЛЬКИ?) ПОРЯДКОВІ (КОТРИЙ?) за будовою на: ПРОСТІ СКЛАДНІ СКЛАДЕНІ У реченні виступає підметом, присудком, означенням, додатком, обставиною
Бородатий цап півдня Вчив лічити цапеня: - Ну-бо, мудра голова, скільки буде два і два?.. Взяв морквинки дві і дві, розкладає на траві... Цапеня немов німе, Цапеня ні бе, ні ме... Відійшов на хвильку цап, - що тут довго думати?.. Цапеня морквинки хап! - і скоріше хрумати. Цап вернувся: "Ой, біда!" Що ж це ти, мій братику?! І не соромно хіба? - схрумав математику! І. Малкович 1. Скільки числівників використано в тексті? 2. На які питання відповідають? 3. Яку синтакичну роль виконують?
Утворіть збірні числівники і запишіть, декілька введіть у речення. Від яких числівників не можна утворити збірні? 10 7 0 3 1/2 1 6 2 десятеро семеро троє двоє шестеро
Укажіть частини мови. Четвірка Сімдесятилітній Подвоїти іменник прикметник дієслово Семеро числівник Десятка іменник Потрійний прикметник Деякі слова мають певне значення числа, але вони не належать до числівників. Зорієнтуватися у визначенні частини мови допомагає поставлене питання.
П'ять по п'ять - двадцять п'ять, Вийшли дітки погуляти, П'ять на шість - тридцять, Братик і сестриця. П'ять на сім - тридцять п'ять, Стали гілочки ламати, П'ять на вісім - сорок, Вийшов до них сторож: -П'ять на дев'ять - сорок п'ять, Якщо будете ламати, П'ять на десять - п'ятдесят, Не пущу більше гуляти ( у садок) Виберіть і запишіть числівники з тексту, визначивши їх будову.
З`єднайте частини загадок У двох матерів по п`ятеро синів. Один баранець пасе тисячу овець. Сидить баба серед літа, у мільйон сорочок одіта. Місяць і зорі Капуста. Руки і пальці. Випишіть числівники. Визначте їх відмінок.
Говоріть правильно: Перша година. Пів на першу. Десять хвилин на другу. За чверть друга. За десять хвилин четверта. О сьомій годині. О пів на другу. Культура мовлення
Хвилинка-веселинка Порався чоловік у дворі, коли підходить до нього кум, гарно одягнений, причесаний, але кудись дуже поспішає, та й каже: -Куме, можна я через ваш город перебіжу, бо хочу встигнути на електричку на 7:20? -Та будь ласка, куме! От тільки там мій бик пасеться. Якщо він вас побачить, то ви встигнете на 6:40!
трьох шести тисячний сотий мільярдний мільйонний Запишіть слова, зашифровані у схемі: трьохсотий шестисотий трьохмільйонний шестимільйонний трьохмільярдний шестимільярдний шеститисячний трьохтисячний
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА Раз – підняти руки вгору, Два –нагнутися додолу, Не згинайте, діти, ноги, Як торкаєтесь підлоги, Три, чотири – прямо стати, Будем знову починати. Хто зуміє присідати І ногам роботу дати? Раз – піднялись, два – присіли, Хай мужніє наше тіло. Хто втомився присідати, Може вже відпочивати. Руки в боки, руки так, Руки вгору, як вітряк.
Неправильно Правильно Культура мовлення У двох словах Другим разом 6 метрів у секунду Два дуба Більша половина Пів другого двома словами; Іншим разом; 6 метрів за секунду; два дуби; більше половини, значна частина; пів на другу.
За тридев'ять земель дуже далеко,невідомо де, куди. До сьомого поту з усієї сили, до виснаження. Десятою дорогою обходити уникати зустрічі. На всі чотири куди завгодно, у невизначеному напряму Числівники у фразеологізмах
Схожі презентації
Категорії