Узагальнення і повторення вивченого з теми “ Дієслово ”
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
МЕТА: перевірити рівень знань, умінь і навичок, здобутих при вивченні теми «Дієслово»; вміння застосовувати теоретичні знання на практиці; правильно вживати дієслова у мовленні, знаходити вивчені орфограми та пояснювати їх; виховувати любов та повагу до рідної мови.
І.ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. До найкоштовніших надбань кожного народу належить мова. Тому й називаємо це надбання – рідна мова. Рідна, як мама, як Україна ( наша Батьківщина ), як усе, що дороге серцю людини. Мова – духовний скарб, у якому народ виявляє себе творцем. Передає нащадкам свій досвід і мудрість, перемоги й славу, культуру і традиції, думи і сподівання. Що являє собою мова? Це сукупність засобів, що служать для пізнання і спілкування. До них належать одиниці всіх рівнів будови мови – звуки, частини слова, слова , форми слів, словосполучення, речення, текст. Тільки розуміння того, яке значення має кожна мовна одиниця, може бути основою для порозуміння між її носіями. Ми з вами закінчили вивчення великої та важливої теми «Дієслово». І сьогодні наш урок присвячений узагальненню й систематизації знань з даної теми. Ми повторимо, закріпимо, що вивчили про дієслово як частину мови, підготуємось до контрольної роботи.
ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ШКОЛЯРІВ. Що вивчає морфологія? Скільки є частин мови і на які групи вони поділяються? Які частини мови належать до самостійних? Чому? Критерії у підході до самостійних частин мови Яка частина мови називається дієсловом?
Які є форми дієслів? Робота з плакатами: - часи і способи дієслів ( дієвідмінювання ) - І і ІІ дієвідміни - визначення основ ( інфінітива і теперішнього часу)
Форми дієслів змінні незмінні особові родові інфінітив Безособові ( на –но , -то ) дієприслівник дієприкметник
Алгоритм розбору дієслова як частини мови 1. Дієслово 2. Поставте в неозначену форму ( інфінітив ) 3.Визначте вид недоконаний доконаний 4.Зясуйте перехідність перехідне неперехідне 5.Назвіть спосіб дійсний умовний наказовий
6. Визначте час теперішній минулий майбутній 7. З'ясуйте особу ( або рід ) 1-а 2-а 3-а ч.р. ж.р. с.р. 1-а 2-а 3-а 8. Назвіть число однина множина 9. Встановіть дієвідміну І ІІ 10. З'ясуйте синтаксичну роль
Схожі презентації
Категорії