Поглиблення й систематизація найважливіших відомостей із синтаксису і пунктуації
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Визначити вид підрядного зв’язку у словосполученнях Цифровий код Узгодження – 0 Керування – 1 Прилягання – 2 Сполучення слів не є словосполученням - 3 Словосполучення для кодування Рідна школа, уважно слухати, учень пише, робота з підручником, виконання вправ, гарні оцінки, дзвінок на перерву, знання і навички, навчальний рік, старанно вчитися, дуже цікаво, слухати розповідь, мої захоплення, читати книгу, радісно жити, буду навчатись
Види простих речень За метою висловлювання За емоційним забарвленням За складом граматичної основи За наявні-стю другорядних членів За повнотою висловлення думки За наявні-стю усклад-нюючих компонентів розповідні питальні спонукальні неокличні окличні двоскладні односкладні поширені непоширені повні неповні неускладнені ускладнені
Односкладні речення Форми вираження головного члена односкладного речення Вид односкладного речення Присудок - дієслово 1-оїабо 2-ої особи однини чи множини дійсного або наказового способів Означено-особове Присудок - дієслово 3-ої особи множини теперішнього або минулого часу дійсного способу Неозначено-особове Присудок- дієслово 2-ої особи однини і множини дійсного і наказового способів (дія стосується узагальненої особи) Узагальнено-особове Присудок - безособові дієслова; особові дієслова вжитіяк безособові; інфінітив; прислівники; дієслівні форми на–но,-то Безособове Підмет – іменник, іменні частини мови, кількісно-іменні словосполучення Називне
Установіть відповідність 1. Уважай найпершою чеснотою вміння стримувати язика (Латинський афоризм). АОзначено-особове 2. Кожному досліднику необхідно вміти шукати й добирати потрібну літературу для своєї роботи. Б Неозначено-особове 3. Назвіть основні етапи розвитку наукових знань. В Узагальнено-особове 4. Під принципом у науковій теорії розуміють найабстрактніше визначення ідеї. Г Безособове 5. Особливості наукового пізнання. Д Називне 6. До судження про предмет або явище можна дійти через умовивід.
Творче спостереження – пунктуаційний практикум Сучасне технологічне суспільство характеризують як постіндустріальне й інформаційне. Та все ж хімія в усіх її проявах була є і буде однією з найпередовіших та найцікавіших галузей сучасної науки. Хоч би яким геніальним був програміст усе одно він використовує виготовлені хіміками полімерні кнопки клавіатури й отримує інформацію з виготовленого хіміками рідкокристалічного дисплея а від головного болю спричиненого перенавантаженням його врятує виготовлена хіміками пігулка. Отже кваліфіковані хіміки потрібні скрізь у науці матеріалознавстві фармакології медицині мікро- та наноелектроніці виготовленні засобів захисту тварин та рослин виробництві барвників та полімерів тощо. Використовуючи досягнення хімії передові країни світу щороку на 20-25 % збільшують інвестиції у високотехнологічні галузі економіки.
Сучасне технологічне суспільство характеризують як постіндустріальне й інформаційне. Та все ж хімія в усіх її проявах була, є і буде однією з найпередовіших та найцікавіших галузей сучасної науки. Хоч би яким геніальним був програміст, усе одно він використовує виготовлені хіміками полімерні кнопки клавіатури й отримує інформацію з виготовленого хіміками рідкокристалічного дисплея, а від головного болю, спричиненого перенавантаженням, його врятує виготовлена хіміками пігулка. Отже, кваліфіковані хіміки потрібні скрізь: у науці, матеріалознавстві, фармакології, медицині, мікро- та наноелектроніці, виготовленні засобів захисту тварин та рослин, виробництві барвників та полімерів тощо. Використовуючи досягнення хімії, передові країни світу щороку на 20-25 % збільшують інвестиції у високотехнологічні галузі економіки. Перевірте себе
Складні речення Сполучникові Безсполучникові З різними видами зв’язку Складносурядні Складнопідрядні З однорідними частинами З неоднорідними частинами Безсполучниковим та сполучниковим сурядним Безсполучниковим та сполучниковим сурядним Безсполучниковим та сполучниковим сурядним і підрядним Сполучниковим сурядним і підрядним
Складіть речення, визначте їх види 1. Тільки тоді можна зрозуміти суть речей… …і достатньо пітьми для тих хто не хоче бачити (Б.Паскаль). 2.Існує достатньо світла для тих хто хоче бачити… …ніхто не зможе сказати де закінчується його визнання (Г.Адамс). 3. Генії не падають з неба… …вони повинні мати можливість для освіти та розвитку (А.Бебель). 4. Те що ми знаємо має межу… …а практикасолдати (Л.даВінчі). 5. Щоб дійти до мети… …коли знаєш їх походження й розвиток (Аристотель). 6. Наука – полководець… …потрібно передусім іти (О. де Бальзак). 7. Учитель торкається вічності… …а те чого ми не знаємо безмежне (П.Лаплас).
Дослідження-характеристика … Вплив добрих справ триває майже вічно. Гарним батьком пишатимуться не тільки діти, але й онуки, правнуки. Талановитим учителем – не тільки учні, а й учні учнів. Саме Нобелівська премія – характерний приклад: з першого нагородження минуло вже понад сто років, змінилось кілька поколінь, а ім’я Альфреда Нобеля дотепер щорічно згадують разом із видатними діячами науки, літератури й політики, яким він допомагав і які завдяки йому дають людству ще більше користі.
Схожі презентації
Категорії