МЕТОДИКА УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З ТЕМИ «РЕЧЕННЯ ЗІ ЗВЕРТАННЯМИ І ВСТАВНИМИ СЛОВАМИ»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ З ТЕМИ «РЕЧЕННЯ ЗІ ЗВЕРТАННЯМИ І ВСТАВНИМИ СЛОВАМИ» Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»
Експрес-опитування за запитаннями 1. Що називається звертанням? З якою метою звертання використовуються в усному й писемному мовленні? Навести приклади. 2. Схарактеризувати звертання за будовою. Навести приклади. 3. Розказати про розділові знаки в реченнях із звертаннями. 4. Які слова називаються вставними? Навести приклади. 5. Яку роль у реченні відіграють вставні словосполучення і речення? Чим вони відрізняються від вставних слів? 6. Навести приклади речень зі вставними реченнями. З’ясувати розділові знаки.
Вибірково-розподільний словниковий диктант 1.Записати в одну колонку звертання, а в другу — вставні слова, словосполучення, речення. Пояснити їх правопис. 2.Сконструювати по три речення зі звертаннями і вставними конструкціями. З’ясувати їх роль.
Лінгвістичне дослідження-відновлення 1.Записати речення, розставляючи потрібні розділові знаки. Аргументувати свою думку. 2.Пояснити синтаксичну роль слова здавалось у другому і шостому реченнях. 3.Зробити словотвірний розбір виділених слів.
Творче конструювання (робота за варіантами) 1.Записати речення, розставивши потрібні розділові знаки. Перебудувати їх так, щоб вони містили звертання (варіант 1) і вставні слова (варіант 2). 2.Зробити синтаксичний розбір перебудованих речень.
Творче моделювання зв’язного висловлювання 1.Записати. Розставити потрібні розділові знаки. Уклін тобі мій сердечний краю моя зірко ясна прекрасна у своїм звабнім тремтінні моя мамина вишиванко мережана диво-квітками у веселковім вінку моя мудросте батьківська напоєна чистою святою любов’ю до тебе… (Л. Андрела). 2.Продовжити висловлювання, зберігаючи стиль і авторську тональність.
Самостійна робота (робота з текстом) Прочитати висловлювання. Чи можна назвати його текстом? Аргументувати свою думку. Дібрати заголовок. Завдання до тексту: 1.Визначити межі речень і поділити його на абзаци. 2.Записати, розставивши розділові знаки. 3.Назвати речення зі звертаннями і вставними словами. 4.Проаналізувати звертання і вставні слова.
Домашнє завдання 1. Скласти діалог на лінгвістичну тему «Якими відомостями поповнилися мої знання?» (на основі узагальнених теоретичних відомостей з розділу «Речення зі звертаннями і вставними словами»). Записати діалог і пояснити розділові знаки в ньому. 2. Підготуватися до тематичного оцінювання: повторити теоретичні відомості з розділу і правила вживання розділових знаків у реченнях зі звертаннями і вставними словами.
Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.
Схожі презентації
Категорії