Використання інформаційно-комунікаційних технологій
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках української мови та літератури як засіб формування когнітивної компетенції школяра З досвіду роботи вчителя української мови та літератури Гуляйпільського колегіуму “Лідер” Макеєвої Оксани Володимирівни
Педагогічна теорія – абстракція. Її практичне застосування – завжди високе мистецтво. І. Підласий Мало знати, потрібно й використовувати. Мало бажати, потрібно й робити. Й.Гете
У ході роботи над науково-методичною проблемою маю на меті: формувати когнітивну компетенцію учнів; розвивати пізнавальну активність школярів, самостійність у навчанні, критичне мислення; задовольняти пізнавальні потреби вихованців у відповідності до їх нахилів, запитів, здібностей; прищеплювати учням любов до рідного слова.
Наукові основи проблеми Проблемі когнітивної компетенції школярів присвячені дослідження відомих педагогів та методистів: І.Забродіної, Л.Арістова, Ю.Бабанського, Л.Виготського, І.Якиманської та інших. Серед вітчизняних дослідників: М.Ігнатенко, Л.Мар’яненко, М.Головань, Л.Лісіна. Питання впровадження ІКТ в навчально-виховний процес розглядали: М.Жалдак, В.Клочко, Ю.Рамський, М.Головань, Ю.Горшко та інші.
Що ж таке компетенція? Компетенція – це сукупність взаємопов'язаних якостей особистості (знань, умінь, навичок, способів діяльності), які є заданими до відповідного кола предметів і процесів та необхідними для якісної продуктивної дії по відношенню до них. Освітня компетенція – рівень розвитку особистості, пов’язаний з якісним опануванням змісту освіти.
Когнітивна компетенція Когнітивний – пізнавальний; той, що має відношення до пізнання. Когнітивна активність є однією з важливих рис учня, оскільки вона є основою розвитку самостійності, творчо-пізнавальної діяльності, розкриття нахилів і здібностей школярів.
Як свідчить практика, розвитку пізнавальної активності, зокрема формування мотивів навчальної діяльності та інтересу до предмету, розвитку логічного мислення ефективно сприяє використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ).
Моделі використання ІКТ демонстрація комп'ютерної програми; тестування; використання комп'ютерного тренажера; при вивченні нового матеріалу – ілюстрація різноманітними наочними засобами, мотивація введення нового поняття, моделювання; при перевірці фронтальних самостійних робіт – швидкий контроль результатів; при виконанні вправ навчального характеру – складання схем, плану тексту, характеристики; відпрацювання певних умінь і навичок;
Ознайомившись з науково-методичними дослідженнями, передовими технологіями, використовую правила-орієнтири, опорні схеми, конспекти на початкових етапах засвоєння умінь практичного застосування знань; завдання інтерпретуючого характеру; завдання на знаходження і виправлення помилок в текстах, вправах; вправи практичного прикладного змісту, виконання яких вимагає використання програмних засобів, завдяки чому розвивається мотиваційний компонент пізнавальної активності; вправи та завдання творчого характеру в процесі виконання яких розвивається логіка, критичне мислення, закріплюються основні знання і вміння.
На уроках української літератури використовую власні презентації під час вивчення життя і творчості письменників
Перед людиною є три шляхи до пізнання: шлях мислення – найбільш благородний, шлях наслідування – найбільш легкий, шлях особистого досвіду – найбільш важкий. Конфуцій 2007-2008 н.р. – перемога у ІІ (обласному) етапі Всеукраїнського конкурсу на кращу навчальну програму для використання в гуртках, групах, наукових секціях МАН (програма факультативу “Основи журналістики”). 2008-2009 н.р. – І місце в регіональному конкурсі “Якісний тест – шлях до якісної освіти” в номінації “Українська література” (розробка вступного, проміжного та підсумкового тестування для 9-го класу).
Головне у будь-якій справі - результат З 2004 року у колегіумі працює факультатив “Основи журналістики”, члени якого започаткували вихід шкільної стінгазети “Шкільна родина”, яку у 2007 році реорганізували у шкільну малотиражку “Лідер”. Нині колишні члени редколегії – студенти факультету журналістики та філологічного факультету.
Методична робота керівник районного і шкільного методичних об'єднань вчителів української мови та літератури; голова журі районних етапів літературних конкурів, предметної олімпіади з української мови та літератури, конкурсу знавців мови ім. П.Яцика; член обласного журі конкурсу «Вчитель року»; член обласної творчої групи «Риторика»; член районної творчої групи з апробації електронного педагогічного програмного засобу навчального призначення «Українська література, 7 клас» та «Українська мова, 7 клас».
Щоб зробити у світі що-небудь гідне, не можна стояти на березі, тремтячи і думаючи про холодну воду і небезпеки, що підстерігають плавців. Треба стрибати у воду і випливати як вийде. Сідней Сміт Не бійтеся досконалості. Вам її не досягти. С. Далі
Схожі презентації
Категорії