Методичний діалог
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
- визначити складові педагогічної творчості і майстерності учителя; акцентувати увагу на елементах педагогічної майстерності; створити креативне середовище, яке спонукає до проявів творчого мислення й поведінки; розвивати творче мислення; виховувати почуття відповідальності й гордості за обрану професію; - визначити свій творчий потенціал; Мета:
«Тут не має тих, хто спостерігає! Кожен – активний учасник діалогу» Правило роботи в групах:
Практична педагогіка - це знання і уміння, не тільки доведені до ступеня майстерності, але й підняті до рівня мистецтва. Мистецтво й майстерність навчання й виховання полягає в тому, щоб розкривши сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці. Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненим, найдорожчим, що є в житті - з людиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров’я, розум, характер, громадське інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті. В.Сухомлинський
Творчий пошук чи експеримент; Науково-дослідницька діяльність; Творча педагогічна діяльність; Творче натхнення й самопочуття. Форми виявлення педагогічної творчості:
«Доберіть відповідне слово, що становить складову педагогічної творчості.» ПЕДАГОГІЧНА ТВОРЧІСТЬ
А.С.Макаренко високо цінував роль вчителя у суспільстві, називаючи його «інженером дитячих душ». Він вказував на шляхи формування педагогічної майстерності, а саме: Розвиток вміння вчителя «читати за обличчям» вихованців, за їхніми жестами, внутрішнім станом, намірами тощо; Формування вміння керувати своєю мімікою, поведінкою, жестами; Формування мовної техніки, постановка голосу; Розвиток емоційно-вольових якостей і комунікативних умінь; Акторська підготовка, вміння грати в дитячому колективі, розігрувати педагогічний гнів, йти на педагогічно доцільний ризик; Підготовка до подолання опору вихованців виховним впливам; Психологічна підготовка, формування дослідницьких вмінь майбутнього вчителя.
Свобода Краса Добро Любов Істина Культура вчителя включає такі загальнолюдські цінності На думку Макаренка
знання свого предмета й високу ерудицію (84%); прагнення дати високі й міцні знання (75%); доброзичливість і тактовність (71%); вимогливість і справедливість (60%); культура спілкування, співробітництво (65%). Вирішальну роль відіграє педагогічна майстерність, кваліфікація вчителя. За даними соціологічного опитування, у 2012 році на перше місце учні висували такі професійно-педагогічні якості вчителів:
Зробити творчу думку і творчу працю могутнім засобом формування нової людини – в цьому полягає суть педагогічної майстерності. В.О.Сухомлинський
Науковці виділяють такі критерії педагогічної майстерності: гуманність науковість педагогічна доцільність оптимальний характер результативність демократичність творчість (оригінальність)
Основу педагогічної творчості вчителя на думку В.О.Сухомлинського становлять: Професійна компетентність, професіоналізм Гуманістична спрямованість діяльності Здатність до науково-дослідної діяльності Педагогічні здібності Педагогічна техніка
Якщо ви хочете щастя для дітей, то готуйте їх не для щастя, а для творчої діяльності. К. Ушинський Ніщо в житті і діяльності людини не є таким могутнім джерелом щастя, як творчість. В.Енгельгард
Всі діти - активні, діяльні мрійники, що тягнуться до перетворень,творчості. Необхідно створити їм навчальне середовище, яке організовує і спрямовує їх творчу діяльність. Шалви Амонашвілі
Суттю педагогічної творчості є думка, ідея, яка пов’язана з тисячами повсякденних явищ. Педагогічна ідея – це, образно говорячи, повітря на якому пливуть крила педагогічної майстерності В.Сухомлинський
Завдання І І гр. “Павутинка” Структура педагогічної майстерності ІІ гр. “Асоціативний кущ” Якості педагога-майстра
Схожі презентації
Категорії