Імідж педагога
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Імідж сучасного педагога Підготувала: Студетка психолого-педагогічного факультету Групи ДО(св)-56 Снісар Ю.І.
Інтерес до особистості вчителя - засіб активізації інтересу до предмета. Образ педагога мусить надихати. Як би не був професійно підготовлений учитель, він просто зобов'язаний постійно вдосконалювати свої особистісні якості, створюючи, таким чином, власний імідж
«Імідж» - красиве та загадкове слово - у перекладі з французької означає «образ». Причому під «образом» треба розуміти не тільки візуальний, зоровий образ, а і спосіб мислення, дій, учинків. Це й уміння спілкуватись, мистецтво говорити й особливо слухати. Разом із тактом, освітою, діловими якостями наша зовнішність є або продовженням наших переваг, або ще однією негативною рисою, що заважає життю та кар'єрі.
Важливою частиною іміджу педагога є й те, якою мірою йому притаманне красномовство. Спілкуючись з вихованцями, педагог не повинен забувати про тон, яким він розмовляє. Від цього залежить не тільки емоційний стан дітей, а й їхня працездатність. Так званий «невербальний» імідж пов'язаний з тим, наскільки ми маємо приємні манери, під якими маються на увазі жести, міміка, поза. Хороші манери допомагають швидко адаптуватись у будь-якій обстановці, спрощують установлення комунікаційних зв'язків з людьми.
Імідж може бути позитивним або негативним, а крім особистісного іміджу може бути професійний чи груповий, як узагальнена соціальна характеристика. Існує й віковий імідж, не виключена й поява демографічного іміджу. Поняття «імідж» може бути застосовано й до організації, міста, навіть до країни. Так що імідж будь-якого ЗДО буде визначатись іміджем педагогів, які працюють у ній.
У структурі іміджу професіонала, запропонованої Л. М. Митіної, виділені зовнішній, процесуальний і внутрішній компоненти.
Зовнішня складова включає міміку, жести, тембр і силу голосу, костюм, манери, ходу, поставу, макіяж.
Міміка - мистецтво висловлювати свої думки, почуття, настрої, стану рухом м'язів обличчя. Нерідко обличчя педагога чинить на дітей більше враження, ніж слова.
Процесуальна складова. Професійна культура педагога складається з багатьох компонентів, але головна її складова - професійні уміння, які він повинен ефективно реалізовувати під час своєї педагогічної діяльності.
Внутрішня складова - це внутрішній світ людини, уявлення про його духовному та інтелектуальному розвитку, інтересах, цінностях, його особистість в цілому.
Всіма цими складовими іміджу треба не тільки володіти, а й уміти їх позиціонувати. Позитивний імідж як особливий особистісний інструментарій полегшує встановлення контактів з іншими людьми, роблячи процес взаємодії з ними більш ефективним. Володіючи потужним психотерапевтичним ефектом, імідж наділяє своїх володарів професійною впевненістю і комунікабельністю, дозволяючи найкращим чином проявитися діловим якостям людини.
Формування особистої чарівності супроводжується величезною роботою над собою, але приносить хороші плоди: формує позитивні установки стосовно вас, робить спілкування з вами приємним і комфортним. Для багатьох людей інформація, отримана від зорового образу, є єдиною «скарбницею даних» про людину, і на цій підставі вони вибудовують свої відносини з іншими людьми. І чим точніше створений ваш образ, тим легше людям спілкуватися з вами і тим менше сил буде потрібно, щоб знайти загальну мову з вашими учнями.
Схожі презентації
Категорії