Урок української мови в 7 класі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Урок української мови в 7 класі © Робота вчителя української мови та літератури Завадівського НВК Степаненко Тетяни Павлівни
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про дієприкметник як особливу;форму дієслова; удосконалювати вміння відрізняти дієприкметник від інших частин мови; Визначати його граматичні ознаки; Удосконалювати орфографічну та пунктуаційну грамотність; розвивати уяву,логічне мислення. вчитися бачити прекрасне у звичайному, а з уроку винести любов до рідного слова.
Мікрофон Що таке дієприкметник? Навести приклад. Які морфологічні ознаки прикметника має дієприкметник? Які морфологічні ознаки дієслова має дієприкметник? Як відмінюють дієприкметники? Яким членом речення може бути дієприкметник? А що утворює дієприкметник разом із залежними словами? Розкажіть про вживання розділових знаків у реченнях, ускладнених дієприкметниковими зворотами. Як утворюють активні дієприкметники? Пасивні? Як пишуть не з дієприкметниками? Коли ми пишемо –н-в дієприкметниках,а коли — -нн- у прикметниках дієприкметникового походження?
У Морфологічному морі Прямий, міцніючий, красивий, солодкий, усвідомлений, жити, мама, достиглий, розмитий, він, сміливий, сорок, існуючий, фарбувати, сказаний, тертий, лелека, золотий. .
Гра “ Четвертий зайвий “ Прибраний, сміливий, закутий, шитий. Красивий, золотий, дерев’яний, достиглий. Сяючий, згорілий, зачарований, засохлий. Розквітлий, виплетений,зварений, прочитаний.
Острів Грамотності І варіант Нива,яку напоїв дощ. ІІ варіант Хмари, які нависли над обрієм.
Фізкультхвилинка Наша мова багата, милозвучна, ніжна. Якщо ви згодні зі мною, - дайте один одному руку. Якщо ви вважаєте, що кожен повинен вивчати рідну мову, поповнювати власний словниковий запас, - сплесніть у долоні. Якщо ви дбаєте про чистоту мови, бережете українську пісню, - сплетіть руки вгорі. Якщо ви з повагою ставитесь до маминої колискової , - встаньте.
Виправте помилки 1)Навкруги простяглися незбіднілі села, а багаті. 2) Колише вітер сорочку, що лишилася недо шита. 3) Підлога невимита, в хаті неприбрано. 4) У нашому місті знявся не стихаючий вітер.
Послідовність розбору дієприкметника як особливої форми дієслова Дієприкметник, його загальне значення. На яке питання відповідає. Початкова форма дієприкметника (чоловічий рід, однина, називний відмінок). Дієслівні морфологічні ознаки: активний чи пасивний, вид, час. Прикметникові морфологічні ознаки: число, рід (в однині), відмінок. Синтаксична роль (яким членом речення).
Головний скарб Мовна гра “ Так – Ні ” 1. Так; 7. Ні; 2. Так; 8.Так 3. Ні; 9.Так; 4. Так; 10.Ні ; 5. Так; 11. Ні; 6. Ні; 12.Так.
Підсумок уроку Закінчити речення На уроці я дізнався... На уроці я повторив... На уроці я навчився... На уроці я зрозумів., На уроці я не вмів, а тепер умію... На уроці мене захопило...
Схожі презентації
Категорії