Формування мовно-літературної компетенції учнів на уроках української мови та літератури
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Формування мовно-літературної компетенції учнів на уроках української мови та літератури” Опис роботи над методичною проблемою учителя української мови та літератури Абрамович Світлани Юріївни
Моє професійне кредо: “ Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня, він – досконалий учитель ” Творче кредо: “ Чого б ти не навчався, ти навчаєшся для себе ”
Актуальність методичної пролеми Компетентність – загальна здатність особистості, яка характеризується складними вміннями, навичками, що базуються на знаннях, які дають змогу ефективно діяти або виконувати певну функцію.
Мовна і літературна компетентності є одними з найважливіших складових особистості незалежно від роду занять чи професійної діяльності
Актуальність проблеми Реформування освіти у відповідності із Законом України «Про загальну середню освіту» передбачає реалізацію принципів гуманізації освіти, її демократизації, методологічної переорієнтації процесу навчання на розвиток особистості учня, формування його життєвих компетентностей. Навчальна діяльність на уроках повинна учню дати не лише суму знань, умінь та навичок, а й сформувати його компетентність як загальну здатність, яка базується на знаннях, досвіді, цінностях, здібностях.
Вибравши проблему, перед собою поставила завдання: Підвищення грамотності та культури мовлення учнів; Забезпечення підготовки випускників до ЗНО; Спрямування роботи на забезпечення високого рівня викладання української мови і літератури, формування в учнів практичних умінь і навичок; Навчити школярів користуватися всіма багатствами мовних засобів;
Формування умінь і навичок зв’язного усного і писемного мовлення; Забезпечення засвоєння учнями орфографічних та граматичних норм української літературної мови; Удосконалення форм і методів роботи, впровадження в практику досягнень педагогічної науки; Впровадження в практику сучасних освітніх технологій та інновацій.
Реалізація методичної проблеми Робота в групах дозволяє набути навичок, які необхідні людині для спілкування та співпраці.
Важливим елементом уроку є діалог „учитель-учень". Кожна думка має право бути висловленою. Під час навчального діалогу створюю проблемні ситуації. Дуже важливо на уроках залучати до роботи всіх учнів. У цьому мені допомагають такі методи, як „коло думок" та „мікрофон".
Одним із видів мовленнєвої компетенції учнів на уроках української мови та літератури є випереджальні завдання. Наприклад, даю учням підготувати реферати, доповіді, повідомлення, створення міні-проектів. Це підвищує самооцінку і додає впевненості у собі, що особливо важливо у підлітковому віці. Учнівські міні-проекти
Успішно на своїх уроках використовую: Нестандартні розминки. Міні-тренінги. Сенкан. Кросворди, ребуси. Лінгвістичні казки. Мультимедійні презентації. Вікторини , ігри.
Робота над проблемою спрямована на: розвиток почуття співтворчості в колективі Розвиток творчого потенціалу учнів розвиток творчої уяви та фантазії створення атмосфери розкутості розвиток творчої активності розвиває пізнавальну діяльність
У результаті: УЧЕНЬ Має активну життєву позицію, здатний до співчуття Морально, духовно багатий, має сформовані естетичні смаки Майбутній фахівець з розвиненими творчими здібностями і нахилами Аналізує, прагне до самовдосконалення з метою розширення свого творчого потенціалу Справжній громадянин України
УЧАСТЬ У КОНКУРСАХ Акція “ Букет замість ялинки ” (композиція “ Торбинка щастя ”) – ІІ місце. Експедиція “ Історія міст і сіл ” (робота “ Село живе поки зоріє школа ”) – І місце. Конкурс “ Перлини натхнення ” (номінація “ Здоровий спосіб життя ”). Експедиція “ Пам’ять поколінь ”. Стаття в районну газету “ Вісті ”. Обласний конкурс “ Моральний вчинок ”. Фотоконкурс “ Пам’ять ”. Конкурс “ Учителі в онлайні ”.
Схожі презентації
Категорії