Формування рис громадської зрілості
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Проблема Зараз відбувається інтенсивний процес соціальної і моральної деградації частини учнівської молоді, надмірного захоплення негативними формами зароблення “великих грошей”, низькопробними зразками вітчизняної та зарубіжної культури.
Суть У Концепції громадянського виховання особистості чітко визначено, що суть громадянського виховання полягає в процесі формування громадянськості як інтегративної якості особистості, що дає людині можливість відчувати себе морально, соціально, політично і юридично дієздатною і захищеною.
Для чогоВиховання громадянської свідомості має загальнолюдський характер і властиве будь-якій країні. Свідомістю громадян сильна країна – економічно, політично, морально.
Який Процес формування громадянської зрілості – складний, безперервний і змінний у віковому цензі, соціо-культурному та духовно-інтелектуальному розвитку суб'єктів суспільства.
Яким чином Однак пріоритетною ланкою в громадянському вихованні є школа, яка володіє багатством засобів формування у молоді високого почуття громадянськості. Передусім, це опора на глибокі знання учнів з базових дисциплін, і без сумніву позакласна та позашкільна пізнавально-виховна робота.
Як кажуть великі…Школа покликана озброїти професією і надати професії морального характеру, тобто, щоб людина дивилася на професію як засіб служіння своїй державі. Тому народна школа має бути трудовою школою праці. Ручна праця, за теорією Кершенштайнера, повинна бути не лише предметом науки, але й загальним принципом виховання.А.Волошин “О соціяльном вихованю” (1924 р.)
Хто відповідальнийПроте насамперед питання виховання громадян стосується освітян. Саме тому педагоги різних ланок освіти повинні в тісній співпраці вирішувати проблеми гармонійного розвитку особистості, однією з основних рис якої є високий рівень громадянської зрілості.
Отож Організує діяльність в якій розвивається особистість і формується її громадянськість;Підбирає зміст для громадянського становлення та зростання особистості;Усуває впливи, які можуть негативно позначитися на вищезгаданих процесах;Ізолює особистість від несприятливих для її громадянського становлення та зростання умов.
І нарештіВиховання формує особистість, її громадянські якості, веде за собою розвиток, орієнтує на процеси, які ще не дозріли, але перебувають у стадії становлення.
Як кажуть великі…Завдання виховання полягає в тому, щоб кожний його вихованець … набув морального досвіду в глибоко особистих відносинах з іншими людьми діяти так, як велить йому громадянський обов'язок.В.Сухомлинський
Чому не вдаєтьсяНевизначеність при висуненні мети, завдань, позицій;Переважання уявлень, фантазій над реаліями дійсності;Уникнення відповідальності;Домінування селянської ментальності – намагання жити короткими циклами;Почуття окремості – нечіткість спільних інтересів із соціумом;Раболіпство перед начальством (владою) – як наслідок – хабарництво, корупція;Слабкість державницького відчуття – зробили незалежну державу, але не вміють боронити її інтереси;Покора і терпимість – люди не вміють заявляти про свої права й відстоювати їх;Мають свідомість “короткого часу та малого простору” – брак глобального мислення, цілей і стратегій: цінності підміняються традиціями, філософія – здоровим глуздом, соціальні інститути – авторитетом, культура – етнографією.
І щеСоціогенні;Господарсько-економічні;Психологічні;Педагогічні;Фактор життєвої ситуативності
Потрібно знатиСоціально-педагогічні спостереження показують, що за рівнем свого прояву громадянськість здебільшого поділяють на високу (ентузіастичну), середню (помірну), і низьку (елементарну).
Для орієнтаціїЕлементарна громадянськість означає розуміння суті громадянськості, перевагу індивідуалістичної мотивації над суспільною, здатність діяти як законослухняний громадянин лише під примусом і страхом покарання.Коли ж в аналізованому психоповедінковому комплексі жоден з перелічених компонентів не має позитивного прояву, він діалектично перетворюється на свою протилежність – антигромадянськість.
Слід пам'ятати Не слід забувати, що педагог, як і батьки, є прикладом для наслідування. Слід пам'ятати, що громадянське обличчя педагога значною мірою впливає на формування громадянських рис у його вихованців. Отож, він повинен втілювати в собі високі громадянські якості.
Спонукання до дійВикористовуйте в практиці громадянського виховання “залежність Паретто” – за перші 20% ліміту часу людина досягає 80% результату, а за 80%, що лишилися – всього лиш 20% результату – виховання “навздогін” малоефективне.Якщо ми сприймаємо людей такими, як вони є, ми робимо їх гіршими. Якщо ж ми відносимося до них так, буцім-то вони такі, якими слід їм бути, ми допомагаємо їм стати такими, якими вони мають змогу стати.Й.В.Гете
Висновок Інженерно-педагогічним колективам важливо домогтися щоб виховання громадянськості для кожного учня стало його ж нагальною потребою. Тоді можна буде сподіватись, що життя зміниться на краще, зросте добробут. І Україна займе належне місце у світовій спільноті.
Почитайте, буде цікавоМ.Баяновська, Г.Демко Формування громадянської зрілості в учнів професійно-технічних закладів освіти//Ужгород МПП “Гражда” 2003р.
Схожі презентації
Категорії