Створення сприятливих психогігієнічних умов навчально-виховної діяльності у початковій школі – запорука формування позитивного ставлення до навчання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Створення сприятливих психогігієнічних умов навчально-виховної діяльності у початковій школі – запорука формування позитивного ставлення до навчання Підготувала вчитель початкових класів КНВК №35 “Імпульс” Морозова Н.В.
Психічне здоров’я - це: Відсутність виражених психічних порушень Певний резерв сил дитини, завдяки якому вона може подолати несподівані стреси або ускладнення Стан рівноваги між дитиною і світом, що її оточує
Негативні фактори, що порушують гармонію душі і тіла Слабке здоров’я Родинні взаємини і стосунки Вплив вчителя Порушення психогігієнічних умов навчального процесу у початковій школі Гіподинамія
Психогігієна Галузь психології і медицини, насамперед гігієни, яка вивчає фактори і умови навколишнього середовища, що впливають на психічний стан людини, і розробляє рекомендації щодо збереження і зміцнення психічного здоров’я.
Фактори, пов’язані зі школою Вікові кризи в період 6-7 років і у віці статевого дозрівання Велике розумове навантаження: - оптимальне - стан норми - стомленості - втоми - перевтоми
Стомлення Суб’єктивне виявлення втоми, яке супровод- жується ослабле- нням організму, відчуттям деякої розбитості, небажанням працювати.
Втома Відсутність чи зниження працездатності всього організму або окремих органів і систем органів у результаті виконаної роботи
Перевтома Хронічний стан, який може перебігти у захворювання, яке виявляється рядом ознак: ослаблення психічних функцій - мислення, сприймання, засвоєння, пам’ять, увага, головний біль, порушення нормального сну, безсоння, погіршення апетиту, апатія.
Висновок Тому боротьба з перевтомою учнів, регламентація учбового навантаження, створення психогігієнічних умов навчально-виховної діяльності у початковій школі – є запорукою формування позитивного ставлення до навчання
1.Гармонія динаміки працездатності під час уроку 3-5 хв – процес впрацювання у ритм уроку Наступні 10-15 хв – найвища працездатність (можна підняти до 20 хв) Фізхвилинка Після цього 5-10 хв ефективної роботи Необхідно пам’ятати – через 25-30 хв у дитини з’являються ознаки втоми, а через 12 хв знижується увага. Загальне учбове навантаження разом з домашнім завданням повинно не перевищувати для дітей: 7 років – 5 або 5, 5 год, 10 років – 6 або 6,6 год, з 13-14 років 7-8 год Тривалість безперервного читання 6 років – 8 хв 7-8 років – 10 хв 9 років – 15 хв Середня тривалість активної уваги 5-7 років до 15хв 7-10 років – 20 хв 10-12 років – 25 хв
2.Гіподинамія Зниження м’язової діяльності людини. Може виникати при малорухомому способі життя. Штучне обмеження руху дитини призводить до затримки її психічного розвитку. Види роботи для забезпечення рухової активності Фізхвилинки: -Імітаційні -Музичні -Вправи для очей -Для постави Пропаганда занять в спортивних гуртках Розподіл доручень Фізична праця
3. Самооцінка Вчасна похвала або просто тепле слово. Продумана заздалегідь “ Ситуація успіху ” Тести “ Сходи ”, “ Кактус ” “ Кольоровий настрій ” Ігрові вправи за темою “ Взаємостосунки в колективі ”
1.Визначення емоційного стану дитини 2. Для визначення самооцінки дитини 1.Методика “ Кактус ” 2.Тест “ Сходи ”
Тест на виявлення проблем у спілкування між дітьми. «Я - позиція» Учасники малюють коло, де крапкою позначають себе. Результати тесту. Крапка знаходиться в центрі кола – дитина завжди в оточенні інших, всім цікава, спілкується на рівних. Крапка поза колом – вихованець поза колективом, на всіх дивиться звисока, не приймає участі у подіях. Крапка зміщена по відношенню до центра кола – дитина не є лідером, не проявляє достатньої активності.
Отже,аналізуючи результати тесту, ми відразу бачимо на яку кількість дітей слід звернути більшу увагу і залучати до проведення заходів, доручень, провокувати активну діяльність. І звичайно виявити причини відчуженості серед цієї групи дітей.
«Хто ви?» Серед запропонованих геометричних фігур (коло, квадрат, трикутник, прямокутник, ламана) необхідно вибрати ту, яка більше всього сподобалась. Квадрат – працьовитість, натхнення, бажання доводити почату справу до кінця, наполегливість, витривалість,терпіння, методичність. Трикутник – здібність концентруватися на одній цілі,лідерство,енергійність, прагнення до суперництва,конкурентоспроможність. Дуже сильні особистості. Прямокутник - , люди, що не задоволені тим образом життя, яким вони живуть. Допитливість. Коло – доброзичливість, чуйність, емоційна чутливість, поступливість. Ламана – творча натура. Оригінальність, захват, збудливість, захопленість, невтомність.
Схожі презентації
Категорії