X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
СКЛАДЕНИЙ ІМЕННИЙ ПРИСУДОК

Завантажити презентацію

СКЛАДЕНИЙ ІМЕННИЙ ПРИСУДОК

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

СКЛАДЕНИЙ ІМЕННИЙ ПРИСУДОК Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Вибірково-розподільна робота 1.Прочитати виразно вголос текст. Визначити тему й основну думку. Виписати складені іменні присудки. З’ясувати, чим вони виражені. 2.До виділених слів дібрати синоніми.

Слайд 3

Дослідження-характеристика на основі опрацювання опорної схеми 1.Розглянувши схему, проаналізувати складені іменні присудки з опрацьованого тексту: з чого вони складаються, чим виражені іменні частини. Складений іменний присудок Дієслово-зв’язка (вказує на час, особу, спосіб) Іменна частина, виражена: іменником; прикметником; займенником; дієприкметником; фразеологізмом. Був другом, став розумнішим, виявився своїм, були переконані, був лебединою піснею

Слайд 4

Дослідження-відновлення 1.Відновити речення: вставити з довідки потрібні за змістом присудки. Довести, що відновлені присудки є складеними. З’ясувати їх вид. Пересопницьке Євангеліє — визначна ... староукраїнської мови XVI століття. Ця книга — ... рідкісних ... , створених до появи в Україні друкарської техніки. Читання книжок у всі часи ... з особливим психологічним настроєм. Особливо високим художнім ... виконання в Пересопницькому Євангелії ... чотири мініатюри із зображенням апостолів Матвія, Марка, Луки й Івана. Мініатюри Євангелія ... своєрідним ... між декоруванням із зображеннями людей і фантастичних звірів і рослинними орнаментами, що представляють усю природу Землі. (За О. Харченком)

Слайд 5

Моделювання синтаксичних конструкцій 1.Змоделювати речення-визначення певних знаків-символів української етнокультури, установивши відповідність між правим і лівим стовпчиками. 2.Виділити присудки, визначити їх вид. 1. Реп’ях символізує ... 2. Символом сварки... 3. Ружа - це ... 4. Горобина має ... 5. Васильки символізують... символ дівочої краси і молодості. вважається дереза. дівочу ніжність і честь. причепливу, настирливу людину. великі лікувальні властивості.

Слайд 6

Творче конструювання 1.Скласти речення, у яких би одне з дієслів уживалося як допоміжне у складеному дієслівному присудку, а друге — як зв’язка у складеному іменному. З’ясувати спосіб вираження присудків. Зразок. Не змогти, не мати. 1. Хвороба не змогла забрати геніальність Врубеля. 2. Художник без визнання публіки не має права на існування (М. Врубель). 1. Хотіти, бути. 2. Могти, вважатися. 3. Починати, виявитися. 4. Прагнути, називатися. 2.Схарактеризувати порядок слів у складених реченнях. Виділити слова, на які падає логічний наголос.

Слайд 7

Відтворення деформованого висловлювання 1.Відновити текст, уставляючи потрібні за змістом іменні частини складеного присудка з довідки. Схарактеризувати присудки за схемою. У мистецтві є постаті з величезною силою впливу, і ця сила сягає далеко в часі. ... для нас є Есхіл, Поліклет, Фідій, Мікеланджело, Рафаель, Гете, Моцарт. Їхня творчість — як живе ... , як хронологічні ... , велике ... для вдячних нащадків. Довідка: віхи, новатором, «вічними супутниками», джерело, енергетику, надбання, велика, до когорти, людиною. 2.Указати на спосіб вираження іменної частини відновлених присудків.

Слайд 8

Видатний російський художник-реаліст М.Врубель належить ... цієї геніальної ... митців. Майстер монументального розпису, театрально-декораційного і прикладного живопису, скульптор і графік, він став справжнім ... , піднявся на рівень кращих європейських зразків, залишившись при цьому вірним класичному мистецтву — реалізму. Дивну ... несуть образи творів художника: Царівна-лебідь, Пан, Богатир, багатоликий Демон, вражаючи своєю внутрішньою силою, напругою, яскравістю і незбагненною таємничістю. Сила уяви від його картин настільки ... , що і сам митець постає ... дуже могутньою, імпульсивною, пристрасною (Т. Кормакова).

Слайд 9

Диктант-тест Установити відповідність між реченнями і способами вираження в них іменної частини складеного присудка. А Романтична окриленість музики Віталія Кирейка стала напрочуд близькою поетиці української драматургії (М. Загайкевич). Б Тут кожний камінь — мій, і кожний подих — мій (Л. Первомайський). В Уперше в живопис Врубель увів різноманітні матеріали: скло, гіпс, наклейки з паперу (Т. Кормакова). Г Ледар був дуже ласий на чужі ковбаси. Д Врубель був зачарований кольором, його грою, переливами (Т. Кормакова). 1 Іменник. 2 Прикметник. 3 Займенник. 4 Дієприкметник. 5 Фразеологізм.

Слайд 10

Лінгвістична гра «Третє зайве» 1.Проаналізувати речення. Знайти в кожній групі речень «зайве» за видом присудка. Свій вибір обґрунтувати. І. 1. Дерева в садках починають жовтіти (В. Гаман). 2. Село стало лунким (В. Гаман). 3. Звук літаків із неба був гучним і страхітливим (В. Гаман). ІІ. 1. Своєрідною візитівкою, окрасою та символом Києва став каштан (В. Грабовський). 2. Каштани уквітчували Київ завжди (В. Грабовський). 3. Батьківщиною славнозвісного символу Києва є Балканський півострів (В. Грабовський). ІІІ. 1. Не перестає дивувати світ поліський серпанок (О. Ірванець). 2. Усюди буде супроводжувати вас дух старовини, історії, віри й народної мудрості (О. Ірванець). 3. Усюди будуть зустрічати вас щирі, відкриті люди (О. Ірванець).

Слайд 11

Домашнє завдання Чи згодні ви з думкою, що за кожним славетним українським іменем - сторінка нашої історії, культури, зрештою, духовного надбання? Оформити свої міркування у вигляді твору-роздуму на тему «Славетні імена України». Визначити присудки, назвати їх вид і спосіб вираження

Слайд 12

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова