X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
СКЛАДЕНИЙ ДІЄСЛІВНИЙ ПРИСУДОК

Завантажити презентацію

СКЛАДЕНИЙ ДІЄСЛІВНИЙ ПРИСУДОК

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

СКЛАДЕНИЙ ДІЄСЛІВНИЙ ПРИСУДОК Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Культуру поведінки, культуру спілкування людина не отримує в спадок — її треба навчитися. Я. Радевич-Винницький

Слайд 3

Пошуково-вибіркова робота 1.Прочитати текст. Визначити, яку проблему порушує автор. 2.З’ясувати стильову належність висловлювання. 3.Виділити в реченнях граматичні основи, виписати їх. З’ясувати, у яких реченнях уживається простий присудок, а в яких — складений.

Слайд 4

Колективне опрацювання опорної схеми Розглянути схему. З’ясувати, яку будову має складений дієслівний присудок, чим він відрізняється від простого дієслівного. Складений дієслівний присудок Допоміжне дієслово із значенням: А) початку дії, її тривалості чи завершення (почати, кинутися, продовжувати, закінчувати, припинити та ін.); Б) можливості чи неможливості, волевиявлення (могти, уміти, бажати, хотіти, вирішити, намагатися та ін.) Інфінітив Припинили рухатися; хотів повідомити; вирішила промовчати

Слайд 5

Творча трансформація 1.Замінити прості присудки складеними дієслівними. Дослідити, з яких частин складаються ці присудки. Трансформовані речення записати, виділити в них присудки. 2.Якого відтінку значення вносить допоміжне дієслово складеного дієслівного присудка в речення? 3.Які способи привітання ви можете назвати ще? Записати, використовуючи складені дієслівні присудки.

Слайд 6

Дослідження-відновлення 1.Відновити текст: визначити межі речень і розставити потрібні розділові знаки. Виділити головні члени. Дослідити, чи всі складені присудки належать до складених дієслівних. 2.Указати на спосіб вираження складених дієслівних присудків.

Слайд 7

Творче моделювання 1.Змоделювати речення, уставляючи потрібні за змістом інфінітиви з довідки. Виділити присудки, визначити їх вид. 1. Мовний етикет повинен повністю ... з конкретною ситуацією. 2. Невідповідність виразів етикету може ... комічну ситуацію. 3. Жестикулюючи, мовці повинні ... також рівні жестикуляції. 4. Етикетна атрибутика щоразу повинна ... із специфікою етикетної ситуації. 5. Кілька синонімічних одиниць можуть ... засобом передачі одного і того ж смислу. 6. Кожен мовець не створює щоразу нову формулу, а може ... однією із можливих для взаєморозуміння. 7. Прийшовши вперше на відвідини новонародженого, гість повинен ... своєрідний «антикомплімент» (За С. Богдан).

Слайд 8

Творче конструювання 1.Скласти прості поширені речення так, щоб подані сполучення слів виступали в ролі складених дієслівних присудків. Хочу сказати, намагався зауважити, почав використовувати, можуть виконувати, повинні уникати.

Слайд 9

Лінгвістична гра «Третє зайве» 1.Прочитати речення. Виділити в них присудки. Знайти «зайве» речення. Свій вибір обґрунтувати. Варіант 1 1. Чимало українських етикетних виразів можуть використовуватись у різних комунікативних ситуаціях. 2. За століття мовний етикет українських обрядів значно змінився. 3. Деякі з етикетних виразів одночасно можуть виконувати кілька функцій

Слайд 10

Варіант 2 1. Йдучи з гостини, дорослі кажуть: «Дякуємо за гостину». 2. Вітаючись, жінка навряд чи зможе вимовити «Здоров, парубоче!» 3. Різні етикетні слова і вирази часто функціонують не ізольовано.

Слайд 11

Варіант 3 1. Відуни завжди вміють складати слова в магічні формули. 2. Вираз «Доброго здоров’я!» може поєднуватися й з дієсловами бажаю, зичу. 3. Окрім загальномовних, традиційних для всієї нації вітальних виразів, українці використовують також регіональні (С. Богдан).

Слайд 12

АЛГОРИТМ характеристики присудка 3. Дослідити, що означає присудок 1. Виділити у двоскладному реченні присудок (підкреслити його) 4. Визначити його вид 5. Указати на спосіб вираження присудка Належність Ознака Стан Дія Складений Простий Іменний Дієслівний 2. З’ясувати, на яке запитання він відповідає

Слайд 13

Домашнє завдання 1. Увести інфінітиви виконувати, звертатися, писати, вимовляти в самостійно складені речення так, щоб вони виконували функцію частини складеного дієслівного присудка. 2. Скласти прості речення зі словом вітатися так, щоб воно виконувало різні синтаксичні функції: а) підмета; б) означення; в) частини складеного дієслівного присудка

Слайд 14

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова