Простий і складений (іменний та дієслівний) присудок
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: поглибити знання учнів про види присудків, ознайомити їх зі способами вираження присудка; формувати вміння знаходити в реченнях прості, складені іменні й складені дієслівні присудки, складати речення, в яких би присудок виражався різними способами; виховувати старанність у навчанні, ввічливе ставлення до навколишніх, осмислити дружбу як цінність.
Оголошення епіграфів: Людина без друзів – що дерево без коріння. Справжня ввічливість усюди однакова, а гарні манери породжуються здоровим глуздом і доброчинністю. Родичів дає нам доля. І як добре, що друзів ми можемо обирати самі.
Творче спостереження з елементами аналізу. Прочитати текст, дібрати заголовок, визначити головні члени речення. Розподілити присудки на прості та складені. Слово у спілкуванні буває животвірним і руйнівним. Воно може об’єднувати і роз’єднувати людей, приносити задоволення або прикрощі. Усе залежить від того, яку інформацію передають за допомогою слова і як це роблять її відправники. Аби поліпшити інформування людей усе ширше використовують технічні засоби, зокрема комп’ютери, і в цьому, звичайно, вбачається прогрес. Але водночас безпосереднє спілкування заміняється опосередкованим, що здійснюється засобами масової інформації, а це веде до зростання відчуженості між людьми, зниження рівня їхньої комунікабельності, контактності, а також емоційності. Водночас людина – це жива істота, яку не може і не повинна замінити машина. Тому роль слова у міжособистісній та діловій взаємодії людей має особливе значення.
Дослідження відновлення (робота в групах) Відновити текст: визначити межі речень і розставити потрібні розділові знаки. Виділити головні члени. Дослідити, чи всі складені присудки належать до складених дієслівних. Дружба вчить віддано любити і стійко мужньо ненавидіти бути непримиренним дружбу я назвав би вершиною з якої перед людиною відкриваються найдрібніші деталі доблесті і краси вульгарності й потворності дружба дає людині зіркість на добро і зло дружити – значить бути старанним учнем у школі вимогливості.
Записати народні вислови, уставляючи з довідки потрібні за змістом присудки. Довести, що відновлені присудки – складені. З’ясувати їх вид. Вірний приятель – то найбільший … . Порада - … . Мир та лад – великий … . Лиха порада – готове … . Щастя без розуму - … дірява. Правда – як …: скрізь наверх спливає. Довідка: торбина, не зрада, олія, клад, скарб, нещастя.
Лінгвістична гра «Третє зайве». Знайти в кожному варіанті «зайве» за видом присудка. Свій вибір обґрунтуйте (робота в групах).Схарактеризувати присудки, скориставшись схемою. 1 група. Поведінка людини визначається власними свідомими зусиллями. Манера і стиль спілкування є фактором впливу на людські стосунки. Людство, безумовно, розуміє важливість моральної сфери. 2 група. Менталітет людства, стереотипи поведінки невпинно змінюються. Людство має таку могутню зброю як колективний людський розум. Моральний прогрес завжди був великою метою людей. 3 група. Людство завжди прагнуло розвивати моральну культуру. Соціальні реформи розширили можливості самореалізації людини. Найбільш категоричні табу були створені відносно проявів грубого насильства, спочатку фізичного, а потім і словесного.
Домашнє завдання: & 8-10 I рівень: записати 5 народних висловів про роль людини в суспільстві; II рівень: увести інфінітиви нагадати, поважати, стримуватися, поспішати в самостійно складені речення; III рівень: написати твір-роздум на тему «Дружба як цінність».
Схожі презентації
Категорії