X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ДІАЛОГ, СКЛАДЕНИЙ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ, ДІАЛОГ-ОБМІН ДУМКАМИ, ВРАЖЕННЯМИ (ОФІЦІЙНА І НЕОФІЦІЙНА РОЗМОВА); ОБГОВОРЕННЯ САМОСТІЙНО ОБРАНОЇ ТЕМИ

Завантажити презентацію

ДІАЛОГ, СКЛАДЕНИЙ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ, ДІАЛОГ-ОБМІН ДУМКАМИ, ВРАЖЕННЯМИ (ОФІЦІЙНА І НЕОФІЦІЙНА РОЗМОВА); ОБГОВОРЕННЯ САМОСТІЙНО ОБРАНОЇ ТЕМИ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ДІАЛОГ, СКЛАДЕНИЙ ВІДПОВІДНО ДО ЗАПРОПОНОВАНОЇ СИТУАЦІЇ, ДІАЛОГ-ОБМІН ДУМКАМИ, ВРАЖЕННЯМИ (ОФІЦІЙНА І НЕОФІЦІЙНА РОЗМОВА); ОБГОВОРЕННЯ САМОСТІЙНО ОБРАНОЇ ТЕМИ

Слайд 2

Прочитайте афоризми. Поясніть їх зміст. Сформулюйте за ними тему й мету уроку.

Слайд 3

1. Єдина відома мені розкіш — це розкіш людського спілкування (Антуан де Сент Екзюпері). 2. Дефіцит спілкування привів до того, що воно з розкоші перетворилося на предмет першої необхідності (С. Лузан). 3. Більшість людей шукають суспільства не стільки з метою слухати, скільки говорити (Олександр Поп). 4. Без багато чого може обходитися людина, але тільки не без людини (Людвіг Берне). 5. Для одних форма спілкування — діалог, для інших — монолог (Ілля Шевелев).

Слайд 4

Дайте визначення діалогу. Як називаються речення, якими оперують учасники розмови? Які розділові знаки вживаються при записуванні діалогів? Які різновиди діалогу вам відомі залежно від стилю мовлення? Охарактеризуйте репліки в розмовно-побутовому стилі. Охарактеризуйте репліки в офіційному стилі. Які діалоги розрізняють за жанровими особливостями? Які синтаксичні ознаки властиві діалогу?

Слайд 5

Пригадайте, що вам відомо про комунікативну ситуацію? Доповніть подану схему. Що треба взяти до уваги перед тим, як вступити в спілкування?

Слайд 6

Ситуація спілківання Де? З ким? Навіщо? ? ? ? ? ?

Слайд 7

Орієнтування в ситуації спілкування Де спілкуємось? Хто адресат? Яка мета спілкування? Рідні, друзі, незнайомі, дорослі …. В офіційній обстановці (в установі В неофіційне обстановці З’ясування Спонукання, вплив Повідомлення

Слайд 8

Слайд 9

З’ясуйте, хто бере участь у діалозі. У якій ситуації відбувається поданий діалог? Визначте стиль, жанр, тему й мету діалогу, особливості мовних засобів. Схарактеризуйте репліки за метою висловлювання, за емоційно-експресивним забарвленням, за повнотою.

Слайд 10

Слайд 11

Доповніть репліки діалогу, визначте його різновид. Відповідь обґрунтуйте.

Слайд 12

— Чому мову вважають візитною карткою людини? — Та тому, що по тому, як людина говорить, ми пізнаємо, з ким маємо справу. — Можемо визначити ступінь інтелігентності, сказав би вчений. — … — Ступінь її психологічної урівноваженості, ступінь її можливої закомплексованості. — … — Розвивати і вдосконалювати своє мовлення. — … — Тому, що мова — втілення думки: що багатша думка, то багатша мова. — … — Ні, не я. — … — М. Рильський. — Людину, яка зрікається легко й добровільно рідної мови, Б. Харчук назвав нещасною, неправдивою людиною.

Слайд 13

Сформулюйте правила ведення діалогу.

Слайд 14

Працюючи парами, складіть діалог-обговорення за самостійно обраною темою.

Слайд 15

Доповніть визначення. Діалогічне спілкування здійснюється в… (усній) формі під час безпосереднього контакту… (співрозмовників), висловлювання яких чергуються. Таким чином, кожен, хто бере участь у діалогічному спілкуванні, і… (говорить), і… (слухає). Висловлювання співрозмовника, що бере участь у… (діалозі), називається… (реплікою). За стилем розрізняють… За комунікативною функцією діалоги поділяють на…

Слайд 16

Сенкан «Діалог». Іменник Діалог Прикметник (2) побутовий, художній Дієслова (3) розпитую, домовляюся, обговорюю Речення з 3–4 слів використовую в діалозі неповні речення (прості синтаксичні конструкції, різні речення за метою Слово-синонім розмова (бесіда)

Слайд 17

Виписати з художніх творів три діалоги різних видів, обґрунтувати свій вибір. Підготувати лінгвістичне повідомлення «Діалог». Складіть і записати діалог, який би міг відбутися між випускником школи та його вчителем через 10–15 років після випускного вечора.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Українська мова