Підмет і присудок, способи вираження підмета
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Мета: поглибити знання школярів про головні члени речення, ознайомити їх зі способами вираження підмета; формувати вміння знаходити в реченнях підмет і присудок, складати речення, в яких би підмет виражався різними способами; розвивати усне й писемне мовлення, кмітливість, увагу учнів, виховувати любов до природи.
Робота у групах 1 група. Утворити з поданих слів словосполучення, визначити головні та залежні слова. (Золотий) осені; (перший) ластівка; на високій (береза); знати (історія); любити (Вітчизна); знайомство з (учень). 2 група. Вказати речення і словосполучення, пояснити відмінність між ними. Пісню калинову я складаю знову. Мелодійна пісня. Лист каштана. Лист відшумів. 3 група. Записати речення, вставивши пропущені слова. Підкреслити граматичні основи речень. Весна ... на квіти, а хліб в осени ... Що ..., те й ... . Літо на зиму ... . Восени й горобець ... . Зима ..., де літував. Слова для довідок: посієш, спитаєш, багата, пожнеш, робить, позичає, багатий.
Визначити в поданих реченнях головні члени. Особливими властивостями народна уява наділила червоного півня. Він нібито приносить щастя, охороняє худобу. В давнину чумаки брали такого півня в дорогу як надійний оберіг від усього лихого. За повір'ям, червоний півень відкривав людям скарби.
Лінгвістична казка. Зустрів Присудок Підмета і каже йому: - На скільки питань ти можеш відповісти? - На два: хто? що? - А я аж на п'ять! Послухай! Це я забезпечую тобі повну характеристику: 1) Що ти робиш? 2)Що з тобою робиться? 3) Який ти є? 4)Хто ти? 5) Що ти? Перевірити, чи справді такий "розумний" Присудок. Прочитати наведені народні прислів'я. Позначити питання, на які відповідає присудок, згідно з їх нумерацією, поданою вище. Маленька праця краща за велике безділля. Слова - полова, а праця - диво. Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться. Кінець - ділу вінець. Ледачий сидячи спить, лежачи робить. Свій хліб ліпший від чужого калача. Бджола летить на червону квітку.
Знайти в кожній групі і записати, вставляючи пропущені букви, речення, в яких присудок відрізняється від присудка в двох інших реченнях. Пояснити орфограми. (Індивідуально для шести учнів) а)Найвища школа - саме ж...ття. Василь почав прид...влятись до химерного силуету старої в...рби. На світі зостанеться дівчина жити. б)Н...сла пісенька із лісу козубок суниць. Заблудила пісенька між густих ялиць. Сад шкільний почне цвісти, розлогий і крислатий. в)Буду я природі вірним другом. Це озерце у Карпатах - дзеркало природи. На білих конях віхола в с...ло моє заїхала. г)На горбочку біля річки виростають дві смерічки. Не страшні їм бурі, грози, зам...тілі та морози. А садили ті смерічки дві подружки, дві Марічки. д)Я одразу перестав у садку копати. Поле - наче океан. За штурвалом на комбайні тато мій - мов капітан. е)Вміє одаряти сотнями дарів осінь, щедра мати, всіх трудівників. Хто може вип...ти Дніпро? Хто наше злото - серебро плугами кривди переоре?
Відтворення деформованого висловлювання. Визначте межі речень. Спишіть, розставляючи пропущені розділові знаки. З’ясуйте, якими членами речення виступають виділені слова. Дайте характеристику підметів, скориставшись схемою. Кожен із нас не може жити поза суспільством а жити в суспільстві означає дотримуватися законів і норм співжиття це називається соціальною культурою, соціальна культура – явище загальнолюдське вона є атрибутом будь-якого суспільства але водночас завжди має етнічні особливості вони обумовлені кліматичними умовами рівнем цивілізаційного розвитку соціально-економічним ладом контактами з іншими народами станом освіти національним характером ментальністю тощо було б дивно якби соціальна культура українців в усьому збігалася з культурою японців арабів французів росіян тощо усе сказане стосується і культури спілкування та поведінки людей у різних видах їхньої діяльності – трудовій, політичній, економічній тощо, у взаєминах між членами суспільства.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ Вивчити теоретичний матеріал підручника & 8. І група - скласти казку про пригоди Підмета із Присудком; ІІ група - скласти кросворд на тему:"Головні члени речення"; ІІІ група – скласти сенкан (ключове слово підмет).
Схожі презентації
Категорії