Способи словотвору
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Урок з української мови в 10 класі Розробка вчителя вищої категорії Луганського обласного вищого училища фізичної культури Вілісової Ірини Дмитрівни
Мета: повторити й поглибити відомості про способи словотвору, ознайомити учнів з електронними версіями словників; з Інтернет-ресурсами; розвивати вміння словорчогого аналізу слова, уміння користуватися різноманітними словниками; розвивати вимову, дикцію, увагу, пам'ять; формувати культуру усного і писемного мовлення; уміння узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал; виховувати патріотизм, повагу до культури та історії інших країн, гордість за спортивні досягнення випускників ЛОВУФК.
Л. Ланда у Зважаючи на швидкоплинність життя, ми не можемо дозволити собі витрачати час на завдання, які не ведуть до нових результатів.
а) Мікеланджело Буанаротті; б) Христофера Рена; в) Жана Нувеля. 3. За проектом якого архітектора був збудований собор святого Павла?
4. На якій площі розташована Колона адмірала Нельсона? а) на Площі Згоди; б) на площі Пекаділі-Серкус; в) на Трафальгарській площі.
7. Яка спортивна академія знаходиться в місті Веймуті? а) футбольна; б) вітрильна; в) кінна.
Що буде розташовано в Саду Олімпійських ігор? а) спортивні майданчики та кінотеатр; б) кафе й ресторани; в) галявини для пікніків та місця для сидіння.
Бондар Олександр майстер спорту України міжнародного класу зі стрибків у воду, бронзовий призер чемпіонату світу 2011 р., який виборов 2 ліцензії на участь у ХХХ Олімпійських іграх в Лондоні
Мета - ігри, мрія - медаль! Луганський стрибун у воду Олександр Бондар двічі піднімався на другу сходинку п’єдесталу пошани на Юнацьких Олімпійських іграх-2010. Спочатку він став срібним призером у стрибках з триметрового трампліна, а потім фінішував другим у змаганнях з десятиметрової вишки. Сашко зі спортивної родини. Свого часу стрибками у воду захоплювалася його мати Наталія. Саме вона і привела сина до свого колишнього наставника. Серед своїх ровесників він виокремлювався не лише швидкістю і силою, а й сміливістю й працелюбністю. Олександр Бондар постійно тренувався зі спортсменами, які були старші за нього на кілька років, до того ж – майстрами спорту міжнародного класу. Дебют юного стрибуна на першому ж чемпіонаті Європи виявився вдалим: чотирнадцятирічний Сашко став призером. – Однак постійні успіхи не змінили Олександра – розповідає наставник збірної України зі стрибків у воду, Заслужений тренер України Тамара Токмачова. – Він скромний, сором’язливий хлопчина. Напередодні Юнацької Олімпіади перед тренерським штабом навіть виникла серйозна дилема: на який турнір відправити Сашка – дорослу континентальну першість чи Олімпійські ігри. Зробили Бондарю подарунок – дали змогу дебютувати на олімпійському турнірі. Хлопець сповна виправдав сподівання, виборовши дві срібні медалі. Чому не «золото»? За словами Тамари Токмачової, на олімпійському турнірі стрибунів у воду головним суперником Олександра Бондаря був китайський спортсмен, який має вищу складність стрибків. Та це й не дивно. Китайські стрибуни тренуються на сучасних спортивних базах. В Україні немає жодного відкритого басейну, хоча нині чимало міжнародних стартів відбувається саме на відкритій воді. А ми лише за кілька днів до старту можемо розпочати підготовку в подібних відкритих басейнах. Тому ці фактори заважають сконцентруватися на виконанні стрибка. На жаль, наші стрибуни у воду й досі не мають сучасного центру олімпійської підготовки. На змаганнях Юнацької Олімпіади Олександр повністю й з точністю до хвилини виконав усю заплановану програму підготовки та виступів. Одразу після олімпійських стартів Бондар вирушив до США, де проходив чемпіонат світу. Й упродовж трьох днів виборов дві бронзові медалі у синхронних стрибках та у стрибках з вишки. Ось така результативність у юного спортсмена! Фахівці переконані: в Олександра Бондаря велике спортивне майбутнє. Головне, у нього завжди є бажання змагатися і цілеспрямованість. А мета в студента Луганського національного університету імені Тараса Шевченка – Олімпійські ігри. Заповітна мрія – олімпійська медаль найвищого ґатунку. Микола Моторний "Олімпійська Арена" №8-2010
З.С.СІКОРСЬКА Українсько- російський СЛОВОТВОРЧИЙ СЛОВНИК КИЇВ «ОСВІТА» 1995 http://www.twirpx.com
Підсумок Бесіда з учнями. Чи залежить лексичне значення від будови слова? Із яких джерел ми можемо дізнатися значення слова? Чи варто частіше звертатися до словників? Чи допомагають нам Інтернет-ресурси в навчальному процесі? Який предмет необхідно сумлінно опановувати, щоб результативно застосовувати у своїй діяльності інформаційно-компютерні технології? Якою має бути мета вивчення англійської мови? Яка спортивна мета має бути у вихованця ЛОВУФК?
Додаткове домашнє завдання Підготувати повідомлення на тему “Роль словотвору в розвиткові української мови ”
Схожі презентації
Категорії