Мислення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Перед людиною три шляхи до пізнання: шлях критичного мислення – найбільш благородний, шлях наслідування – найбільш легкий , шлях особистого досвіду – найбільш важкий. Конфуцій FokinaLida.75@mail.ru
Піклування Затишок Підтримка Щастя Родина Любов Спокій Добро Повага Тепло Свято Захищеність Батьки Діти Взаєморозуміння Довір’я Сім’я «Гронування» («Асоціативний кущ») (Є.Гуцало «Сім’я дикої качки») FokinaLida.75@mail.ru
Спільний рід - а (- я) «Кластер» ІV відміна ІМЕННИК Відміни іменника І відміна ІІІ відміна ІІ відміна Жіночий рід - а (- я) Чоловічий рід - а (- я) Жіночий рід о + мати Середній рід а (- я) - ат-(- ят-), -ен- Середній рід -о, - е, - а (- я) Чоловічий рід о , - а FokinaLida.75@mail.ru
“Кола по воді” Н - напруженість О - оригінальність В - виразність Е - емоційність Л - лаконічність А - актуальність П - прекрасний Р - рідкісний И - вишуканий К - кольоровий М - мелодійний Е - ефективний Т - тихий Н - ніжний И - дивовижний К - корисний Т - творення; В - вибір; О- образ,очікування; Р - ритм, розуміння; Ч - чаклування; І - інтерпретація, С- сприймання, Т - толерантність; Ь - емоційність. FokinaLida.75@mail.ru
«Щоденник подвійних записів» (В.Винниченко «Федько-халамидник») Фрагмент із твору, який вразив Коментар «Але тут всі разом чують крик і переводять очі зі змія на землю. Іде Федько. Іде і кричить. Він міг би підійти тихенько, так що й не почув би ніхто, - але Федько того не любив. Він ще здалеку кричить: - Ану, гей там, давай сюди змія!» Таку поведінку Федька мені важко пояснити. Він поводиться непорядно по відношенню до своїх товаришів. Відбирає у них змія, ображає хлопців. Гадаю, він це робить не зі злості і не з підлості. Можливо, йому хочеться також погратися змієм, а можливості зробити його немає. А, можливо, у цьому вчинку виявляється прагнення героя побешкетувати. Часто Федько віддає змія назад. Все ж він не злий і не підлий! FokinaLida.75@mail.ru
Прийом «Фішбоун» (за новелою Л.Пономаренко « Гер переможений») Проблема: Чиправібулидіти, колизробилизпаличокхрест,розкидалималеньку«державу»полоненогоФрідріха? Причина: Фрідріх–цефашист.Вінвоювавпротинашоїдержави,сіявсмертьзісвоєїзброї. Причина: АрміяГітлеразавдалабагатогорянашомународу.Війназабралажиттябатьківциххлопчиків. Висновок: Війна–жахливеявище,алетреба в будь –якійситуаціїзалишатисялюдиною Нажорстокістьтребавідповідати добром. Факти: АрміяГітлерабулажорстокою,алесьогоднівінбувполоненим,беззахисним,слабкиміхворим, простолюдиною, якавикликаладо себеспівчуття. Факти: Фрідріхопинивсянафронтінезвласноїволі, а за наказомсвогоголовнокомандуючого.Вінтежстраждаєврозлуцізісвоєюродиною. FokinaLida.75@mail.ru
? Ознака, якісні, відносні, присвійні, ступені порівняння Дія, способи, форми, перехідні й неперехідні, І, ІІ дієвідміни ДІЄСЛОВО ПРИКМЕТНИК 7 клас “КОЛА ВЕНА” ДІЄПРИКМЕТНИК Вид (доконаний, недоконаний), час (теперішній, минулий), синтаксична роль – присудок (іменна частина) Відповідає на питання який?,яка?, яке?,які? рід, число, відмінок, синтаксична роль - означення FokinaLida.75@mail.ru
Однолітки, веселі, допитливі, прагнуть до нових знань, люблять милуватися природою Щира, засуджує зло, дуже довірлива,не має наполегливості в захисті своєї правоти, добре ставиться до всього живого Не думає про наслідки своїх вчинків, хвастливий, грубуватий, нетовариський, має почуття сорому, проте не знаходить у собі сили визнати власні помилки ЮРКО ТОСЯ “КОЛА ВЕНА” FokinaLida.75@mail.ru
-Листок (у назві) -Головна героїня- молода жінка -Головна героїня хвора й чекає смерті -Матеріальні труднощі -Близькі люди переживають - Новели примушують замислитись про сенс життя -Хвора помирає -Головна героїня хоче жити, бо в неї маленькі діти -Хвору ніхто не доглядає, бо чоловік змушений працювати, а діти занадто малі -Мати дає своїм дітям настанову, як жити, коли вона помре -Хвора одужує -Хвора під час недуги піддається депресії й хоче померти -Хвора отримує догляд від своєї подруги -Джонсі отримує порятунок за рахунок життя старого художника Бермана “ОСТАННІЙ ЛИСТОК” “КЛЕНОВІ ЛИСТКИ” “КОЛА ВЕНА” FokinaLida.75@mail.ru
Синквейн Числівник Кількісний, порядковий Підраховує,обчислює, уточнює Називає кількість, порядок при лічбі Частина мови Звертання Захоплюючі, милозвучні Урізноманітнюють,прикрашають,чарують Незамінне джерело радості спілкування Риторичні фігури ФЕДЬКО Непосидючий, чесний Спокушає,бешкетує, рятує Віддає життя,рятуючи Толю Друг ТОЛЯ Підлий , слабкий Заздрить, обманює,викручується Рятує себе , обмовляючи друга Негідник FokinaLida.75@mail.ru
Сінту Сінту – п'ятирядковий вірш ( Японія) 1 рядок - слово, яке називає те , щ о описується (об‘єкт, подія чи явище) 2 рядок – спостереження за описуваним, висловлене через відчуття( зір, слух, дотик тощо) 3 рядок - думка, оціночне судження про те, що описується. 4 рядок - ще одне спостереження, висловлене засобами іншої модальності відчуттів, відмінних від використаних у 2 рядку. 5 рядок – смислова ознака об’єкту, що описується, висловлена одним словом. Чайка, Смілива, маленька, Гордий птах, Усе далі пливе на крижині, Крилата. Підсніжник, Один серед снігів, Несміливе очікування весни, Світлий провісник надії - Біла ніжна квітка. Верба, Понівечена людиною, Дерево моєї Батьківщини, Усе нижче нахиляється до землі, Беззахисна. FokinaLida.75@mail.ru
Діаманта Діаманта –віршова форма із семи рядків, корисна для роботи з поняттями, протилежними за значеннями. 1, 7 рядки – іменники- антоніми; 2 – два прикметники до першого іменника; 3 – три дієслова до першого іменника; 4 – два словосполучення з іменниками; 5 – три дієслова до другого іменника; 6 – два прикметники до другого іменника. Українець Свідомий, стриманий Вірить, плекає, зберігає Справжній патріот, вірний син Відмовляється, цурається, нищить Безкультурний, чванькуватий Малорос (М. Куліш “Мина Мазайло”) Мовлення Багате,образне Захоплює,чарує, переконує Внутрішній світ, рівень освіченості Спотворює, засмічує, захаращує Безкультурний , розмовний Суржик FokinaLida.75@mail.ru
Одного разу розмовляли два вчителі. Один із них дивувався: - Чому твої учні самі приходять до тебе за порадою, а мої мене уникають і неуважно слухають? Інший поділився секретом … FokinaLida.75@mail.ru
Інший поділився секретом : Не давай їм готових рішень, а навчись правильно формулювати питання. Тоді ті, хто шукає відповіді, самі до тебе прийдуть. Адже іноді самі питання набагато цікавіші за відповіді. FokinaLida.75@mail.ru
«Мої учні будуть дізнаватись нове не від мене, вони будуть відкривати це нове самі. Моя головна задача - допомогти їм розкритись, розвинути власні ідеї» . Песталоцці FokinaLida.75@mail.ru
Схожі презентації
Категорії