X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Методи розвитку творчого мислення

Завантажити презентацію

Методи розвитку творчого мислення

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Урок 10 Методи розвитку творчого мислення Автор проекту: Саханюк С.А., психолог-методист Луцького НВК №9 Волинської області

Слайд 2

План уроку 1. Мозковий штурм. Його мета та цілі. 2. Метод гірлянд асоціацій і метафор. 3. Синектика як метод розвитку творчого мислення.

Слайд 3

Мозковий штурм Мозковий штурм- популярний метод висування творчих ідей у процесі розв'язування наукової чи технічної проблеми, сеанси якого стимулюють творче мислення. Мета мозкового штурму полягає в активізації інтелектуальної діяльності яка спрямована на висування ідей для вирішення конкретної задачі, на пропозицію шляхів розв’язання певної проблеми.

Слайд 4

Цілі мозкового штурму: звільнення від інертного мислення; подолання стереотипів при вирішенні творчої задачі; акумуляція ідей щодо вирішення запропонованої задачі;

Слайд 5

Метод гірлянд асоціацій і метафор  Метод гірлянд асоціацій і метафор - евристичний метод , що розвиває творчість. Включає наступні процедури: визначення синонімів об'єкту, в результаті якого утворюється гірлянда синонімів (наприклад, стіл - бюро - парта - ...); вибір випадкових іменників, за допомогою яких генерується гірлянда випадкових іменників (наприклад, олівець - стілець - ...);

Слайд 6

комбінування всіх елементів гірлянди синонімів з кожними елементами гірлянди випадкових іменників. складання списку ознак у вигляді прикметників для кожного елементу гірлянди випадкових комбінування елементів гірлянди синонімів з елементами гірлянд ознак, внаслідок чого можуть з'явитися ідеї для вирішення проблеми (наприклад, стіл - дерев'яний (у вигляді дерева);

Слайд 7

Синектика Синектика є розвитком і удосконаленням методу мозкового штурму. При синектичному штурмі припустима критика, яка дозволяє розвивати і видозмінювати ідеї. Цей штурм веде постійна група. Її члени поступово звикають до спільної роботи, перестають боятись критики, не ображаються коли хтось відкидає їх пропозиції

Слайд 8

Методика складається з десяти кроків: аналіз та визначення проблеми; пропозиції спонтанних рішень; нове формулювання проблеми; побудова прямих аналогій; побудова особистих аналогій; побудова символічних аналогій; знову побудова прямих аналогій; аналіз прямих аналогій; перенесення аналогій на проблему; розробка підходів до рішення.

Слайд 9

У методі застосовані чотири види аналогій - пряма, символічна, фантастична, особиста. Види аналогій При ПРЯМІЙ аналогії даний об'єкт порівнюється з більш-менш схожим аналогічним об'єктом в природі або техніці. СИМВОЛІЧНА аналогія вимагає в парадоксальній формі сформулювати фразу, буквально в двох словах відображає суть явища. При ФАНТАСТИЧНІЙ аналогії необхідно уявити фантастичні кошти або персонажі,які виконують те,що потрібно за умовами задачі. ОСОБИСТА аналогія (емпатія) дозволяє уявити себе тим предметом або частиною предмету,про який йде мова в задачі.

Слайд 10

Питання для самоконтролю 1. Мета та цілі мозкового штурму. 2. В чому полягає суть методу гірлянд асоціацій і метафор? 3. В чому відмінність синектики як методу розвитку творчого мислення від мозкового штурму?

Слайд 11

Рекомендовані джерела: 1. http://www.elitarium.ru

Слайд 12

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ !

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Психологія