Дезадаптація
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Зміст поняття питання види дезадаптації Шкільна дезадаптація Особливості шкільної дезадаптації молодших школярів Особливості шкільної дезадаптації підлітків Спеціалізовані установи для неповнолітніх, які потребують соціальної реабілітації Характеристика основних етапів та напрямків психолого-педагогічної реабілітації дезадаптованих дітей і підлітків
Дезадаптація - психічний стан, що виникає в результаті невідповідності соціопсихологічного чи психофізичного статусу дитини вимогам нової соціальної ситуації
Види дезадаптації (в залежності від природи, характеру і ступеня прояву) Патогенна дезадаптація Психічна дезадаптація Соціальна дезадаптація
Патогенна дезадаптація Психічні стани, викликані функціонально-органічними ураженнями ЦНС Залежно від ступеня і глибини ураження патогенна дезадаптація буває: Стійкою (Психози, психопатії, органічні ураження головного мозку, відставання в розумовому розвитку, дефекти аналізаторів) Має прикордонний характер (Підвищена тривожність, збудливість, страхи, нав'язливі погані звички і т.п.)
Психічна дезадаптація Психічні стани, пов'язані з статево індивідуально-психологічними особливостями дитини, підлітка Обумовлюючи певну нестандартність, трудновоспитуемость дітей, вимагає індивідуального педагогічного підходу і, в окремих випадках, спеціальних психолого-педагогічних корекційних програм
Форми психічної дезадаптації Стійка акцентуація характеру зниження порога емпатійності індиферентність інтересів низька пізнавальна активність дефекти вольової сфери: імпульсивність, розгальмування, безвольність, податливість чужому впливу здатні і обдаровані діти
Нестійка психофізичні статеві особливості окремих кризових періодів розвитку дитини і підлітка нерівномірний психічний розвиток стани, викликані психотравмуючими обставинами: закоханість, розлучення батьків, конфлікт з батьками і. П.
Соціальна дезадаптація Порушення дітьми і підлітками норм моралі і права, деформація системи внутрішньої регуляції, ціннісних орієнтацій, соціальних установок Соціальна дезадаптація - процес зворотній
Педагогічна занедбаність Педагогічно запущені діти хронічно відстають по ряду предметів шкільної програми, опираються педагогічному впливу, демонструю різні прояви асоціальної поведінки: лихословлять, курять, конфліктують з учителями, батьками та однолітками У розвитку соціальної дезадаптації простежуються дві стадії:
Соціальна занедбаність У соціально-занедбаних дітей і підлітків всі ці негативні прояви обтяжені орієнтацією на криміногенні угруповання, деформацією свідомості, ціннісних орієнтацій, прилучення до бродяжництва, наркоманії, алкоголізму, правопорушень
Шкільна дезадаптація причини: Складна і нестабільна ситуація в суспільстві Мікроклімат в сім'ї Атмосфера в школі Невміння пристосуватися до темпу шкільного життя (гальмування, соматичні хвороби) Помилки в поведінці вчителів (пасивно-негативний і активно-негативний стилі ставлення до дітей) Традиційна система оцінювання (негативна оцінна стимуляція)
Особливості шкільної дезадаптації молодших школярів Неможливість оволодіти операційної стороною навчальної діяльності Зміна провідної діяльності Певні фізіологічні зміни вікового характеру
Особливості шкільної дезадаптації підлітків Розширення меж навчальної діяльності та зміщення акценту з її предметної сторони на мотиваційно-потребностную Розвиток самосвідомості підлітка, збільшення його активності в оцінці себе та інших Особлива роль спілкування для підлітка
Дослідження соціальної адаптації в підлітковому віці Соціальна адаптація - процес соціально-економічних, фізичних або організованих змін в специфічному груповому поведінці, соціальних відносинах або в культурі з метою поліпшення перспектив виживання групи або індивідуума
Вона включає в себе три аспекти вивчення: Ціннісних орієнтацій, соціальної ідентифікації, типів соціальної поведінки Матеріального становища молодих людей Їх соціально-психологічного стану Дослідити проблему соціальної адаптації потрібно комплексно.
Своєчасна діагностика і корекція причин дезадаптації дуже важлива, так як тривалий вплив емоційної дезадаптації просунутий до серйозних порушень в розвитку, до формування стійко дезадаптивних патологічних рис
Групи дезадаптованих підлітків (в залежності від ступеня дезадаптированності) задовільно адаптовані слабо адаптовані дезадаптовані Доцільно проводити діагностику емоційно-психічної дезадаптації на індивідуальному рівні
Етапи діагностики дезадаптації підлітків Описово - симптоматичний (виявлення ступеня дезадаптированности) Методи, що дозволяють виявити причини дезадаптації Основний напрямок роботи - консультування самого підлітка, педагога, батьків в процесі вирішення виявлених проблем
Заходи по індивідуальної корекції дезадаптації Педагогічні (метод бесіди) Психологічні (групове та індивідуальне консультування, різні тренінги) Загальнопрофілактичні заходи організаційні Аналіз (з використанням соціологічних методів) Порфоріентаціонние Заходи підвищення психологічної грамотності
Схожі презентації
Категорії