Розвиток творчого мислення учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Розвиток творчого мислення учнів Вчитель хімії та біології, Петренко Олена Василівна, вища категорія, “старший учитель” Тільки творчий учитель може спонукати учнів до творчості. В.Сухомлінський
Випереджувальна педагогіка — система інтелектуального та психологічного розвитку, яка формує в особистості сталі компоненти творчого стилю мислення, тобто уміння аналізувати будь-які проблеми, встановлювати системні зв'язки.
СЕРЕДОВИЩА Догматичне середовище - дисципліна, порядок, сумлінність Ідейне середовище - формує дитину вільною й активною Середовище безтурботного споживання - життєву пасивність, нездатність до напруги і боротьби Середовище зовнішнього лиску і кар'єри - фальш і лицемірство, прагнення до кар'єри за рахунок хитрості, підкупу, високих зв'язків і т. ін.
Особливість творчого стилю мислення уміння аналізувати будь-які проблеми, визначати системні зв'язки, виявляти суперечності, вирішувати їх, доводячи результат до рівня ідеального, прогнозувати можливі варіанти розвитку таких рішень тощо.
Особистісні риси творчих учнів та вчителів: самостійність суджень; здатність ризикувати. самовпевненість; сміливість; воля; визнання самого себе.
Принципи заохочення творчого мислення: Уважне ставлення до незвичайних питань Шанобливе ставлення до кожної цікавої учнівської ідеї Переконня учнів у цінності їхніх ідей Створення зручних умов для самостійного навчання й схвалення результатів їх діяльності Надання часу для виконання теоретичних та практичних завдань без оцінювання
Інновації в навчанні абсолютна новизна -радикальні та базові відносна новизна -модифікуючи та комбінаторні
Перспективи для розвитку творчого мислення має технологія демонстрації інформації через проектор у вигляді презентації, створеної в програмі PowerPoint, створення і демонстрація короткочасних відеофільмів, навчальних фільмів, 3D малюнків та моделей, анімації.
розширення дидактичних можливостей уроку; наочне подання навчального матеріалу; підвищення інтересу до предмету через активізацію пізнавальної діяльності учнів; розвиток прийомів мислення: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення; формування інформаційної культури; надбання досвіду використання інформаційних технологій
Прийоми інформаційних технологій Слайд-шоу Відеофрагменти 3D малюнки і моделі Анімації короткі (спрощені) Анімації сюжетні Інтерактивні моделі Інтерактивні малюнки
Презентації створюються до уроку вчителем у ході самостійної роботи учнів у програмі PowerPoint, як індивідуального творчого завдання, як супроводу до захисту реферату, як кінцевого продукту діяльності учня над темою, творчим домашнім завданням
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 1. Выделить самую длинную цепь из атомов углерода в молекуле.
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 5 4 7 7 1. Выделить самую длинную цепь из атомов углерода в молекуле. 5
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 7 7 2. Определить ответвления (радикалы). При наличии нескольких цепей одинаковой длины предпочтение отдаётся более разветвлённой.
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 7 2 3 1 6 5 4 1 7 2 3 6 5 4 2,5,5,6 2,3,3,6 3. Пронумеровать атомы углерода в цепи с того конца, к которому ближе ответвление. Если ответвлений несколько и они равноудалены от конца цепи, то начинают нумерацию с того конца цепи, где ответвлений больше.
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 7 6 5 4 1 2 3 2,3,6 3 метил этил три 4. Сначала указывают номер атома углерода, у которого есть ответвление, затем название ответвления (как название радикала). Если одинаковых ответвлений несколько, то к названию добавляется приставка ди-(2), три- (3), тетра- (4) и т.д. Для каждого ответвления указывается номер атома углерода.
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 7 6 5 4 1 2 3 2,3,6 3 метил этил три гептан 5. В последнюю очередь называют пронумерованную цепь (как углеводород нормального строения).
CH3 CH C CH2 CH2 CH3 CH3 CH3 CH2 CH3 CH3 CH2 7 6 5 4 1 2 3 2,3,6 3 метил этил три гептан - - -
Динаміка прояву творчих здібностей учнів Рівні творчих здібностей Вересень(вхідне тестувння),кількістьучнів, % Грудень(проміжнийтест),кількістьучнів, % Березень(контрольный тест),кількістьучнів, % 0 2 (6,6%) - - 1 18 (60%) 11(36,6%) 4 (13,3%) 2 8 (26,6%) 10 (33,3%) 13 (43,3%) 3 2 (6,6) 7 (23,3%) 9 (30%) 4 - 2 (6,6%) 4 (13,3%)
висновки підвищує мотивацію учнів до навчальної діяльності; відбувається активізація діяльності учнів; підвищує якість знань школярів; забезпечує засвоєння обов’язкового мінімуму знань та вмінь; виділяє здібних учнів для розвитку творчих здібностей; сприяє формуванню творчо розвиненої, соціально-орієнтованої людини, здібної до самореалізації.
"Дитя требует деятельности беспрестанно, а утомляется не деятельностью, а ее однообразием" К.Д.Ушинский Дякую за увагу!
Схожі презентації
Категорії