Розвиток творчого мислення молодших школярів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Творча особистість - це креативна особистість, яка внаслідок впливу зовнішніх факторів набула необхідних для актуалізації творчого потенціалу людини додаткових мотивів, особистісних утворень, здібностей, що сприяють досягненню творчих результатів в одному чи кількох видах творчої діяльності.
Звичайне мислення Творче мислення 1. Тенденція до полегшення, спрощення вимог задачі Тенденція до ускладнення вимог задачі 2. Тенденція до ухиляння від складних кроків Прагнення йти шляхом поглиблення складності 3. Уявлення про об'єкт нечітке, зосереджене на об'єкті-прототипі Уявлення про об'єкт чітке, спрямоване на пошук ідеального кінцевого варіанта 4. Уявлення про об'єкт однобічне, поверхове Уявлення про об'єкт «об'ємне». Охоплює одночасно його підсистему й надсистему, до яких він належить 5. Уявлення про об'єкт без бачення його розвитку Об'єкт бачиться в історичному розвитку: у минулому, сьогоденні й майбутньому, якщо буде збережена лінія розвитку 6. Уявлення про об'єкт «жорстке» Уявлення про об'єкт «пластичне», легко піддається змінам у просторі й часі 7. Пам'ять підказує близькі, а тому слабкі аналогії Пам'ять підказує далекі (а тому сильні) аналогії, причому запас інформації постійно поповнюється за рахунок добору принципів, прийомів 8. Бар'єр спеціалізації з часом стає все вищим Бар'єр спеціалізації постійно руйнується 9. Рівень управління мисленням не зростає Мислення стає все більш керованим: дослідник оцінює розвиток мислення, відхиляє невдалі варіанти, легко здійснює розумові експерименти
Гра «Добре — погано» ґрунтується на положенні про те, що кожен предмет, явище має свої позитивні й негативні сторони.
Розв´язання протиріч 1. Зроби заздалегідь (принцип заснований на зміні об´єкта). 2. Перетворити шкоду на користь. Негативні фактори використовуються для отримання позитивного ефекту. 3. Прийом копіювання. Замість справжнього об´єкта використовують його оптичну копію. 4. Принцип мотрійки. Заснований на розташуванні одного предмета в середині іншого. 5. Розв´язання протиріч у часі. 6. Принцип зміни агрегатного стану. Об´єкт переходить в інший агрегатний стан і від цього змінюються його якості.
Метод фокальних об´єктів У стовпі зліва наводяться іменники, позначають предмети, а справа - прикметники, що позначають властивості. 1. Автобус 2. Барабан 3. Бетон 4. Вірьовка 5. Газета 6. Цвях 7. Куб 8. Колесо 9. Комбайн 10. Конверт 11. Мотор 12. Вогонь 13. Острів 14. Плівка 15. Гребінець 16. Стекло 17. Телевізор 18. Корабель Ароматний Безперервний Повітряний Рідкий Мінливий Круглий Крижаний Липкий Ниткоподібний Ширяючий Плівковий Пресований Розсувний Ґумовий Що світиться Що згущує Кулястий Еластичний
Метод мозкового штурму. — працювати доцільно з невеликою підгрупою (від двох до семи дітей); — висловлювати можна будь-яку думку; — заохочувати вільне асоціювання: чим незвичнішою видається ідея, тим вона цікавіша; — ідей має бути якомога більше; — усе висловлене можна комбінувати як завгодно; — завершити дискусію необхідно її підсумком, тобто визначенням найцікавішої ідеї.
Метод синектики. Необмежене тренування уяви і об´єднання несумісних елементів, вміння перетворювати незвичне на звичне і навпаки.
Прийоми «Фантазери» «Салат із казок» «Книга протиріч» «Що було б, коли...?» «Конструювання загадок» «Біном фантазії» описані відомим італійським дитячим письменником Джанні Родарі (1920—1980) у книзі «Граматика фантазії. Вступ у мистецтво придумування історій».
«Карти Проппа» мають такі назви: 1. Припис або заборона. 2. Порушення. 3. Шкода. 4. Від´їзд героя. 5. Завдання. 6. Зустріч із дарувальником. 7. Чарівні дарунки. 8. Поява героя. 9. Надприродні властивості антигероя. 10. Боротьба. 11. Перемога. 12. Повернення додому. 13. Прибуття додому. 14. Несправжній герой. 15. Важкі випробовування. 16. Біда ліквідовується. 17. Упізнавання героя. 18. Несправжній герой викривається. 19. Покарання антигероя. 20. Весілля.
Вправа "Перелік можливих причин" Вправа "Створення системи причин" Вправа "Вираження думки іншими словами"
Схожі презентації
Категорії