Психолого-медико-педагогічний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Психолого-медико-педагогічний супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах інклюзивного навчання
Дитина вчиться найкраще в ідеальній атмосфері любові, тепла, заохочення та підтримки. Гордон Драйден, Джаннет Вос
Адаптації для дитини з порушеннями опорно-рухового апарату Вхід до школи: - продублювати сходи пандусом (пандус має бути пологим, 10-12 градусів); - прибрати пороги; - ширина дверей має бути 90-95 см; - уздовж коридорів бажано зробити бильця; - добре і бажано, щоб був передбачений ліфт.
Шкільна роздягальня: - виділити зону, відокремлену від проходів; - обладнати бильцями, лавочками, гачками (можна відвести окрему кімнату).
Кімната гігієни: - варто передбачити окрему кабіну; - ширина від 1,65 м; - глибина 1,8 м; - ширина дверей від 90 см; - кабіна має бути оснащена бильцями, підвісними трапеціями; - раковина, дзеркало, сушка для рук, туалетний папір на висоті 0,8 м.
Шкільна їдальня: - бажано відвести окрему зону; - ширину приходів рекомендується збільшити до 1,1 м; - бажано, щоб столи знаходилися недалеко від буфетної стійки; - водночас не варто розміщати дітей з о. о. п. окремо від решти однокласників; - бажано, щоб дітям з о. о. п. допомагали чергові старшокласники.
Спортивний зал: - діти з о. о. п. мають бути залучені на уроках фізкультури (вони можуть виконувати посильні вправи і брати участь у різних іграх); - роздягальня, душова, кімнати гігієни при роздягальні; - проходи мають бути не вужчі від 90 см.
Шкільна бібліотека: - варто обладнати вільний доступ до самої бібліотеки і читального залу; - стійку для видачі книг рекомендується обладнати на висоті від 0,7 м; - картотеку, книги варто розмістити у межах зони досяжності (не вище 1,2 м, при ширині проходу не менше 1,1 м);
Класні кімнати: - важливо врахувати, що дитині необхідний додатковий простір; - окрема парта чи стіл; - мінімальний розмір зони біля парти – 150 на 150 см; - варто передбачити додатковий простір (для зберігання інвалідного візка, тростинки, милиць); - ширина проходу між партами не менше 90 см; - ширина вхідних дверей не менше 90 см, без порогу; - дошку слід повісити нижче, прохід має бути вільним.
Спеціальне навчання та послуги: Фізична терапія допомагає розвивати м’язи, навчитися краще ходити, сидіти та утримувати рівновагу Окупаційна терапія допомагає розвивати моторні функції (одягатися, їсти, писати, виконувати повсякденні дії)
Логопедичні послуги: допоможуть розвивати комунікаційні навички, коригувати порушену вимову (що пов’язано із послабленими м’язами артикуляційного апарату) Комунікаційні пристрої: (від найпростіших і до найскладніших) Комунікаційні дошки, наприклад, з малюнками, символами, буквами або словами.
Комп’ютерні технології від простих електронних пристроїв до складних комп’ютерних програм, які працюють від простих адаптованих клавіш
Учні можуть навчатися за трьома програмами: загальноосвітньою (діти з нормальним інтелектом); для дітей із ЗПР (діти із затримкою психічного розвитку); допоміжної щколи (діти з легким ступенем розумової відсталості).
Підготовка дитячого колективу до приходу однолітка з церебральним паралічем Налагодження тісного контакту і співпраці вчителя та батьків Знання про особливості психофізичного розвитку дитини з ДЦП Навчання дітей з церебральним паралічем в інклюзивному середовищі
Правильна організація рухового режиму. Розвиток загальної моторики. Розвиток дрібної моторики.
Труднощі під час навчання: Несформованість або порушення хапальної функції кисті (слабкість м’язів, розлад м’язового тонусу, мимовільні рухи). Несформованість зорово-моторної координації (порушення диференціації правої та лівої сторін, у складанні цілого з частин, навичок самообслуговування). Несформованість просторового аналізу та синтезу (просторові порушення, вилучення окремих предметів).
Мовленнєві порушення (порушена звуковимова, дихання, голос). Обмежений словниковий запас. Порушення писемного мовлення (заміна і пропуски звуків). Порушення лексико-граматичного мовлення.
. Як допомогти? Рекомендації, якими може скористатися вчитель (вчитель-асистент): - Облаштувати робоче місце учня з ДЦП в тому місці, де дитина може вільно стояти і виходити із-за столу; - Простір на столі чи парті має бути достатнім для вільної маніпуляції навчальним приладдям; - Дозування виконання письмових і контрольних робіт; - Індивідуальний темп виконання письмових робіт;
Урок для дітей із ДЦП складається з таких етапів: - психологічної підготовки (2 хв); - логопедичної розминки (3 хв); - основного етапу (20-25 хв); - фізкультхвилинки (5 хв); - заключного етапу (5 хв).
Вчитель (вчитель-асистент) на заняттях забезпечує: - посильне навантаження учнів під час уроків; - виконання домашніх завдань; - зменшує обсяг навчального матеріалу; - локалізує його головний зміст у доступній формі викладу; - вилучає складний теоретичний матеріал;
- пояснює новий матеріал окремими порціями, від конкретного до більш абстрактного, від найлегшого для засвоєння до складнішого матеріалу, доки знання і вміння не будуть міцно засвоєнні; - проводить додаткову роботу з повторення, уточнення і розширення знань учня з конкретної освітньої галузі.
«Ми маємо справу з найскладнішим, неоціненним, найдорожчим, що є в житті, - з дитиною. Від нас, від нашого вміння, майстерності, мистецтва, мудрості залежить її життя, здоров'я, розум, характер, воля, громадянське й інтелектуальне обличчя, її місце і роль у житті, її щастя» В.Сухомлинський
Схожі презентації
Категорії