Пошуково-дослідницька діяльність як засіб стимулювання пізнавальної активності дітей молодшого дошкільного віку
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Лозівський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) №9 “Перлинка” Лозівської міської ради Харківської області “Пошуково – дослідницька діяльність як засіб стимулювання пізнавальної активності дошкільників”
Характеристика дитини з розвиненою пізнавальною активністю (молодший дошкільний вік) дитина швидко й правильно розумiє те, що їй говорять, реагує на новизну ситуацiї; коли у дитини є перший побутовий досвід, практичні умiння і навички; вiдбувається розвиток її вiдчуттiв, сприйняття дiйсності; вона вiльно манiпулює рiзними речами; пiд час найпростiших дiй у дитини виникає потреба пiзнавати нове, отримувати при цьому позитивнi емоції;
встановлює причинно-наслiдковi зв’язки мiж предметами та подiями; диференцiює за допомогою аналiзаторiв рiзнi властивостi предметiв i явищ навколишнього свiту; здiйснює рiзнi дії, та радiє з вiдкриттiв; розширює й поглиблює знання про предмети, якi її цiкавлять.
Завдання пізнавального розвитку в пошуково-дослідницькій діяльності: створити умови для розвитку пізнавальних психічних процесів дошкільників, активація розумових операцій, організації та проведення пошуково-дослідницької діяльності та виховання ініціативності, кмітливості, допитливості, критичності, самостійності; розширити знання дітей про довкілля, формувати у них уміння та навички їх самостійного набуття; розвивати діалектичне мислення, тобто здатність бачити різноманітність світу в системі взаємозв’язків та взаємозалежностей;
збагачувати власний пізнавальний досвід дітей через засвоєння ними еталонів, символів, виконання дій, заміщення та моделювання; формувати в дітей здатність креативно використовувати знання та власний дослідницький досвід у розумових, моделювальниних та перетворювальних діях.
Форми, методи і прийоми роботи з дітьми у пошуково-дослідницькій діяльності: спостереження; досліди; експерименти; дидактичні ігри; сюжетно-рольові ігри; ігри-загадки, ігри-описи; конструктивні ігри; бесіди; використання піктограм; ігрові проблемні ситуації; розгляд картин, ілюстрацій, макетів; робота за заданим алгоритмом; фіксація результатів досвіду; читання дитячої художньої та енциклопедичної літератури; образотворча діяльність; трудова діяльність; театралізована діяльність; перетворювальна діяльність (моделювання, макетування); складання розповідей; тренувальні, традиційні, комплексні та інтегровані заняття.
Провідні методи, які сприяють ефективному проведенню пошуково-дослідницької діяльності: метод особистої аналогії (емпатії); метод синектики; метод каталога й асоціації; метод “мозгового штурму”; метод моделювання за допомогою маленьких чоловічків; метод фокальних об’єктів; метод “Біном фантазії”; метод фантограм.
Етапи пошуково-дослідницької діяльності Перший етап – підготовка до пошукової діяльності Другий етап – початок досліду Четвертий етап – заключний Третій етап – проведення досліду
Нескладні досліди можуть проводитися: під час екскурсій у природу, прогулянок, цільових прогулянок, праці в природу.
Методика проведення довготривалих дослідів: Довготривалий дослід – це педагогічний захід пізнавальної спрямованості, який використовують для розв’язання навчальних задач на встановлення причин природних явищ, взаємозв’язків тощо. Мета: Досліджувати з дітьми властивості речовин і матеріалів природних – води, повітря, піску, глини, дерева, каміння штучних – паперу, тканини, заліза тощо
Методика проведення короткотривалих дослідів: Короткотривалий дослід – це педагогічний захід пізнавального характеру, в ході якого за короткий часовий проміжок (5-15 хв.) досліджують властивості об’єктів та матеріалів навколишнього світу. Мета: - досліджувати залежність змін у рослинному та тваринному світі від впливу природних умов на розвиток усього живого
ДІТИ Результативність пошуково-дослідницької діяльності з дітьми: Розвивається чуттєвий досвід, нетрадиційне дивергентне мислення Намагаються розв’язати проблеми Навчилися висловлювати оригінальні ідеї Самостійно знаходять альтернативні шляхи пошуку Інтерес до експерименту- вання Мають упевненість у свої силах і здібностях
Схожі презентації
Категорії