ЛАБОРАТОРІЯ КОМБІНОВАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ:ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
ЛАБОРАТОРІЯ КОМБІНОВАНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ: ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ І НАПРЯМИ ДІЯЛЬНОСТІ Дмитро Маслюк, зав. лабораторією, викладач кафедри іноземних мов та технічного перекладу Львівського державного університету безпеки життєдіяльності
У Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності приділяється велика увага впровадженню нових технологій навчання в освітній процес. З цією метою, починаючи з 2001 р. в університеті розпочалася робота над створенням електронної бібліотеки навчальних матеріалів з різних дисциплін, з 2004 р. – лабораторії дистанційного навчання, з 2008 р. – віртуального університету, а з 2009 р. – лабораторії комбінованого навчання.
Мета доповіді - описати: - необхідність створення лабораторії комбінованого навчання при кафедрі іноземних мов і технічного перекладу; - завдання основних напрямів діяльності лабораторії; - перші результати її роботи впродовж останніх двох років.
Напрями роботи лабораторії комбінованого навчання: 1. Навчальний 2. Методичний 3. Науковий 4. Підвищення кваліфікації кадрів
1. Навчальний напрям Перш за все лабораторія призначена для організації навчання курсантів і студентів з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. Викладачі кафедри навчають курсантів і студентів першого, другого, п’ятого курсів та ад’юнктів денної і заочної форм навчання англійської, німецької і французької мов.
2. Методичний напрям В Україні поки що мало методичної літератури стосовно організації комп’ютеризованого, дистанційного і комбінованого навчання, тому завданнями створення лабораторії є розроблення: - методичних посібників для викладачів, курсантів, студентів і ад’юнктів університету; - дистанційних курсів з власними відео- роликами та анімацією; - навчальних словників для всіх спеціальностей нашого університету; - двомовних розмовників, які стосуються роботи навчальних закладів в системі МНС.
Результати розвитку методичного напряму діяльності лабораторії: створено: посібник для курсантів і студентів магістерського рівня з грифом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту «Теоретичні основи дистанційного навчання»; методичні вказівки для ад’юнктів першого року навчання; методичне забезпечення для практичних занять до курсу «Теоретичні основи дистанційного навчання».
3. Науковий напрям Колектив кафедри був ініціатором створення секції «Сучасний стан і перспективи мовної підготовки майбутніх фахівців» у рамках Міжнародної науково-практичної конференції "Інформаційно-телекомунікаційні технології в сучасній освіті: досвід, проблеми, перспективи", яка відбулася в нашому університеті 5-7 жовтня 2009 р. 28-30 жовтня 2010 р. у Львівському державному університеті безпеки життєдіяльності відбулася IV Міжнародна науково-практична конференція «Лінгвістичні проблеми та інноваційні підходи до викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах».
4. Підвищення кваліфікації кадрів З лютого 2005 р. діє щомісячний семінар на тему: „Дистанційне навчання в системі вищої освіти України”. Новим напрямом підготовки розробників дистанційних курсів, зокрема, забезпечення вищих навчальних закладів кваліфікованими кадрами для організації в них дистанційного навчання в ЛДУ БЖД, є введення з 2009-2010 навчального року у навчальні плани підготовки студентів старших курсів лекцій і практичних занять, під час яких вони вивчають теоретичні питання ДН, а також укладають дистанційні курси. За своєю спеціальністю викладачі кафедри проходять підвищення кваліфікації у ВНЗ України. З 2010 р. вони мають можливість підвищувати кваліфікацію ще й за програмою, яка проводиться за допомогою Вебінару з Вашингтона.
Співпраця з вітчизняними і зарубіжними навчальними закладами та організаціями Кафедра тісно співпрацює із спорідненими кафедрами Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Львівської комерційної академії, Львівського державного університету внутрішніх справ, Вищою школою офіцерів-пожежників з міста Екс-Прованс (Франція), лабораторією комп’ютерної лінгвістики Київського національного лінгвістичного університету та іншими навчальними закладами. Останнім часом організовано співпрацю стосовно укладання дистанційних курсів між нашим університетом і американськими (Вейнський державний університет, м. Детройт, штат Мічіган; Міський коледж Сен Джоуз, м. Сен Джоуз, штат Каліфорнія), польським (Головна школа пожежної служби, м. Варшава) та бельгійським (університетський коледж Артевельде, м. Ґент) навчальними закладами.
Висновки Перспективним, на нашу думку, є створення на сервері нашого університету бази даних навчальних об’єктів з іноземних мов для укладання дистанційних курсів для курсантів і студентів з різним рівнем знання іноземної мови
Висновки Результати роботи лабораторії комбінованого навчання в чотирьох згаданих вище напрямах, а також діяльність викладачів кафедри іноземних мов та технічного перекладу дають можливість в основному виконувати завдання проголошені Болонською декларацією стосовно організації навчального процесу у вищих навчальних закладах.
Схожі презентації
Категорії