Інтердисциплінарний підхід до викладання предметів природничо-математичного циклу як дидактичний засіб створення в учнів цілісної картини світу
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Інтердисциплінарний підхід до викладання предметів природничо-математичного циклу як дидактичний засіб створення в учнів цілісної картини світу Вчитель фізики Херсонської ЗОШ ІІ-ІІІ ступенів №34 Коваленко Світлана Володимирівна Кваліфікаційна категорія: спеціаліст І категорії UKRAINA W DRODZE DO UE
Світ "інформаційного вибуху", який формує нові взаємовідносини між дитиною і знаннями, стає все складнішим, тому молодь потребує вміння розв’язувати складні проблеми, критично ставитися до обставин, порівнювати альтернативні точки зору та приймати зважені рішення. UKRAINA W DRODZE DO UE
За багаторічні роки праці в системі освіти стало зрозумілим, що нікому не можна дати освіту на засадах якоїсь окремої науки незалежно від інших наук, тобто органічне поєднання відомостей інших навчальних предметів навколо однієї теми, є однією з найперспективніших інновацій, яка закладає нові умови діяльності викладачів та учнів UKRAINA W DRODZE DO UE
Традиційна методика викладання загальноосвітніх дисциплін у школі багато в чому вичерпала свої можливості і потребує пошуку нових шляхів UKRAINA W DRODZE DO UE
Зміст сучасної шкільної освіти, а особливо природничо – математичної, поділений по дисциплінарному принципу. UKRAINA W DRODZE DO UE
Але на сучасному етапі навчання жоден урок не може бути реалізовано з використанням тільки шкільного підручника та в межах одного предмету. UKRAINA W DRODZE DO UE
інтердисциплінарність – це підхід, який чи то через діалог, чи то через взаємодію двох або більше дисциплін об’єднує методології, створюючи нові можливості дослідження проблем, які нерідко переростають у нові дисципліни. UKRAINA W DRODZE DO UE
Дисциплінарний підхід (інтрадисціплінарний) у навчанні Вивчення центральної теми, проблеми, події або досвіду здійснюється в межах одного предмету. Такий підхід робить людину спеціалістом в конкретній області. Інтердисціплінарний підхід у навчанні Вивчення центральної теми, проблеми, події або досвіду здійснюється за межами одного предмету, при цьому акцент робиться на між предметні зв’язки та ітеграцію. UKRAINA W DRODZE DO UE
Відомий методолог, природознавець Єжи Сух у статті «Роль інтердисциплінарних досліджень в сучасній науці» стверджує: "Навіть значимість вченого, його, так би мовити, калібр, можна сьогодні оцінити, дивлячись на широту горизонтів його досліджень, тобто діапазон інтердисциплінарних досліджень, якими він займається ". UKRAINA W DRODZE DO UE
На інтердисциплінарному рівні підтверджують органічну єдність світу. Це призводять до стирання граней між відокремленими один від одного предметами. UKRAINA W DRODZE DO UE
Одним із напрямів методичного збагачення навчального процесу в контексті даного підходу є - інтеграція. UKRAINA W DRODZE DO UE
Інтеграція вважається необхідним дидактичним засобом, за допомогою якого можливо створити в учнів цілісну картину світу. UKRAINA W DRODZE DO UE
Переваги інтегрованого навчання: інтеграція пожвавлює навчальний процес; економить навчальний час; позбавляє від перевтоми. UKRAINA W DRODZE DO UE
урок з використанням міжпредметних зв'язків; інтегрований урок; бінарний урок; фрагментарні інтегровані уроки; У своїй професійній діяльності ми використовуємо такі форми інтегрованого навчання: UKRAINA W DRODZE DO UE
Новими перспективними організаційними формами навчання є інтегровані курси нтегровані навчальні дні. Ініціативу інтеграції треба продовжувати і в позаурочній роботі. UKRAINA W DRODZE DO UE
Інтердисплінарний підхід в системі навчання та виховання здійснюється за допомогою системного технологічного підходу. В сучасній педагогиці використовуються такі типи технологій навчання: UKRAINA W DRODZE DO UE
ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ Освітні технології особистісно діяльнісного спрямування: програмоване навчання модульне навчання Групові технології: колективний спосіб навчання адаптивна система навчання Технології інтерактивного навчання Технології дидактичного конструювання UKRAINA W DRODZE DO UE
ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ Технології школи життєтворчості: освітні технології соціальні технології психолого-педагогічні технології індивідуально-особистісні технології життєтворчості UKRAINA W DRODZE DO UE
Значення інтердисціплінарного підходу в навчанні… … полягає в тому, що він дозволяє зберігати і відстоювати культуру мислення та культуру формування цілісного світогляду школярів UKRAINA W DRODZE DO UE
Інтердисциплінарний підхід, як дидактичне забезпечення навчального процесу передбачає включення не тільки раціональної, а й емоційної сфери. UKRAINA W DRODZE DO UE
Діти вчаться розуміти прекрасне, цінувати красу життя, берегти добрі відносини між людьми, а це допомагає сформувати у дитини систему моральних цінностей та ідеалів UKRAINA W DRODZE DO UE
XXI століття - це освіта для людини Потрібно побудувати освітній процес так, щоб наш "відмінник" став у житті не "ходячою енциклопедією", а цілісною особистістю, здатною адаптуватися в постійно змінюючомуся світі, вирішувати нестандартні життєві завдання,тобто успішно соціалізуватися у суспільстві. UKRAINA W DRODZE DO UE
2009 -2010 рік Україна посідала 56 місце у світовому рейтингу 139 країн світу. Експерти оцінили нашу освіту вище за освітні системи Польщі (62 місце), Російської Федерації (78 місце), Грузії (119 місце) та інших країн. 2010 -2011 рік В цьому рейтингу Україна посіла вже 62 місце, поступившись за рік шістьма позиціями. Всесвітній економічний форум в Давосі Дані звіту «The Global Competitiveness Report 2010–2011» UKRAINA W DRODZE DO UE
XXI століття – комплексні проблеми Техногенні аварії і катастрофи, виклики природи, невиліковні хвороби – всі ці проблеми при своєму розв'язанні потребують інтердисціплінарного підходу. UKRAINA W DRODZE DO UE
Схожі презентації
Категорії