«Займенник як самостійна частина мови. Розряди займенників за значенням»
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Урок мови у 6 класі «Займенник як самостійна частина мови. Розряди займенників за значенням»
Епіграф Не стала навколішки гордість моя… Ми — це не безліч стандартних “Я” А безліч всесвітів різних. Ми — це народу одвічне лоно, Ми — океанна вселюдська сім ' я. І тільки тих поважають мільйони, Хто поважає мільйони ”Я” В. Симоненко
Іменні частини мови (вказують на) іменник числівник прикметник предмет кількість ознаку займенник не називає їх
Займенники змінюються ЗА Відмінками Відмінками, (як іменники) числами, родами Н: Я – мене ( як прикметники) мені Н: Я- мене мною Я- ми Вона- він-воно
підмет означення присудок додаток Н: Не стала навколішки гордість моя Н: Ми – це не безліч стандартних «Я» Н: І тільки тих поважають мільйони Хто поважає мільйони ”Я” Синтаксична роль
Розряди займенників(9 - 2) І. О І ос. Я - Ми С О ІІ ос. Ти - Ви Б О В Він, Вона, Воно - Вони і 2. Зворотний - Себе
Розряди займенників (9 - 4) 3.Відносні: хто, що,який, чий,котрий,скільки 4.Питальні: хто? що?який? чий? котрий? 5Заперечні:ніхто,ніщо,ніякий,нічий,ніскільки 6.Неозначені: хтось, що-небудь, деякий, казна-чий,будь-скільки
Розряди займенників (9 - 3) 7. Присвійні: мій, твій, свій, наш, ваш, їхній 8. Вказівні: той, цей, такий, стільки 9. Означальні: сам, самий, весь, всякий, кожний, інший
Хвилинка-відпочинку. «Які два особових займенника утворюють іменник, що псує шляхи?».(Я-ми). «Як за допомогою трьох особових займенників можна зробити руки чистими?» (Ви-ми-ти). «Що може робити як вітер, так і вовк?» (Ви-ти)
Знайди займенник Земле рідна! Мозок мій світліє, I душа ніжнішою стає, Як твоїi сподіванки i мрії У життя вливаються моє. Я живу тобою i для тебе, Вийшов з тебе, в тебе перейду, Під твоїм високочолим небом Гартував я душу молоду. Хто тебе любов'ю обікраде, Хто твої турботи обмине, Хай того земне тяжінння зрадить І з прокляттям безвість проковтне!
Рефлексія На уроці я: • дізнався ...; • зрозумів ...; • навчився ...; • найбільший мій успіх — це ...; • найбільші труднощі я відчув ...; • я не вмів, а тепер умію ...; • я змінився ...; • на наступному уроці я хочу ... .
Домашнє завдання п. 37 ( за О.Глазовою) Опрацювати правила на ст..250-251 с т.. 251(вивчити розряди) Вправа 539. Високий рівень: скласти казку про найменшу частину мови - Займенник
Схожі презентації
Категорії