X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Використання речень з різними видами зв’язку

Завантажити презентацію

Використання речень з різними видами зв’язку

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Використання речень з різними видами зв’язку у художніх описах (за поетичними творами Марини Павленко)

Слайд 2

Я – капітан кульбабових морів! Над кораблем напну із мрій вітрила й помчу. Та не до зір, що угорі, - Круг себе я галактики відкрила! Отож – рушаймо! На зеленім тлі Жаріють зорі в листі, що мов крила. Бо ж не лише в повітрі – на землі, І в морі теж без крил життя немиле. Марина Павленко Епіграф уроку

Слайд 3

1997 рік – збірка поезій «Бузкові зошити» 2001 рік – повість-казка для дітей «Домовичок з палітрою» 2002 рік – збірка поезій – «Чар-папороть» 2004 рік – проза для дорослих «Як дожити до ста» 2005 рік – роман для підлітків «Русалонька з 7-В або прокляття роду Кулаківських» 2006 рік – збірка поезій «Душа осики» 1910 рік – «Санта Лючія в кирзових чоботях» - про прабабусю учнів нашої щколи Лео Сорезіні, яка мешкає в сусідньому селі Осітна Марина Павленко Народилася 30 березня 1973 року на Львівщині в родині учителів. Дитинство пройшло на рідній для батьків Черкащині. Тут закінчила Уманський педагогічний інститут імені Павла Тичини, де й нині працює на кафедрі української літератури. Кандидат педагогічних наук, доцент. Із 1997 року – член Національної спілки письменників України.

Слайд 4

Клоуз-тест: домисліть і вставте пропущені слова Речення із однією граматичною основою є … . У складному реченні може бути … і більше простих речень. Прості речення у складному зв між собою зв'язані за … , а також інтонацією та сполучниками в одне ціле. Прості речення у складному, як і слова, бувають … залежними одне від одного. В усному мовленні між простими реченнями у складному робиться … . У кінці кожного простого речення, крім останнього, голос … , і лише в кінці складного речення голос … . Творче конструювання

Слайд 5

Завдання Визначити граматичні основи речень. З'ясувати вид зв'язків між частинами речень Накреслити схеми речень Цей тернисько і справді нестерпний: крізь його колючки продираючись, квітень знову розсипав у ньому козубок із фіалками. Стрепенувся дуб, розгладив кожен шрам і кожен зруб, підставив груди під рясні дощі, з дупла дістав приховані ключі, і кожну бруньку відімкнув, щоб на гіллі нові листки замаяли малі – на радість і собі, і світу.

Слайд 6

Відпахне захід пережитим днем, окрайцем сонця з чистої печалі, і прийде ніч, щоб зоряним вогнем спалити й спопелити сині далі. У час, коли оголять суть дерев осінні невмолимі падолисти, коли вітри-музики без перерв лише «дощендо» гратимуть імлисто, коли замре в чеканні кожен нерв: « От-от щось має статися у місті!» – тоді в «Софіївку», як білий лев, увійде сніг, пречистий і врочистий. І я тоді – вві сні та наяву – почну шукати вперто і затято зелену й непіддатливу траву; знайшовши ж, не стопчу і не зірву, не приголублю навіть – просто знати мені й узимку треба, що живу. Побудувати схеми речень; схарактеризувати види зв'язків у них

Слайд 7

Пригадаймо! Синтаксичний розбір складного речення Вказати, що речення складне; види звʼязку: сполучниковим (сурядним і підрядним) та безсполучниковим; вид речення за метою висловлювання; вид речення за інтонацією. Встановити кількість простих речень у складному, пояснити, як прості речення пов'язані між собою. Зробити синтаксичний розбір кожного простого речення: вказати, що речення просте; визначити граматичну основу та другорядні члени речення; односкладне чи двоскладне; поширене чи непоширене; повне чи неповне; ускладнене чи неускладнене.

Слайд 8

Веснянкуваті вишні-старшокласниці із сонцем кокетують білим цвітом, під ноги їм медунка сизо ластиться, вибрикують кульбабки, наче діти. У цієї старої хати не зосталось нічого, крім чорнобривців: доки чорнобривці під вікнами жевріють – поки й вогонь у печі цвістиме. Зробити синтаксичний розбір речення І варіант ІІ варіант

Слайд 9

Конструктивна вправа Із поданих речень утворити різновиди складних із сполучниковим та безсполучниковим зв'язком Цієї ночі падала зірка. Вона хотіла виконати моє бажання, але я тоді спала. По шапці гриба маленька росинка повзла. А він подумав що то гусінь, струснув росинку в жорстку траву. І немає більше росинки. Чорний кіт рихтувався перебігти мені дорогу. Але я перебігла першою. Чорний кіт зажурився: тепер його, певно, спіткає невдача.

Слайд 10

Коли мені дуже погано, навідуюсь до знайомої ромашки, яка знається на білій магії. Вона жовточком викачує мої болі, виливає сум на росинці, таємничо шепочеться з вітром і каже: «Завтра знову світитиме сонце – забудь про вчорашній дощ…» Робота з текстом. Як розкривається внутрішній світ Марини Павленко через поетичні рядки?

Слайд 11

замість зошита; книги, пропахлі суфіксами і косинусами; перерва, перервана чиїмось поглядом, і дзвоника крик зажурений… Прощальний! Пояснювальний диктант. Записати речення, пояснити розділові знаки в них Знову повіяло вітром з того боку, де школа. Я не те, щоб хотіла туди повернутись, просто згадалось: дошки вічне розп'яття у крейдяних ранах, злитки сонця на парті

Слайд 12

Підведемо підсумки! Душа людини розкривається в спілкуванні. Дуже хотілося б, щоб ті поетичні рядочки Марини Павленко, які були використані на уроці, зробили вашу душу багатшою, добрішою, щоб помітили ви навколо себе, що світ – чарівний: варто лише до нього придивитися. А тому домашнє завдання звучить зі слів нашої гості, яка незримо була присутня у нашому класі.

Слайд 13

Учителю! Задайте твір мені – Про те, як прожила я після школи оці всі роки, що, немов у сні, пролинули та й канули в Ніколи. Не пропустіть у нім ані сторінки, відзначте вдалі і невдалі дні. О, як боюсь я вашої оцінки! І все-одно: задайте твір мені! Марина Павленко Домашнє завдання Дорогі діти! На щастя, ви ще учні нашої школи. І все у вас попереду : злети і падіння, радості й розчарування, «вдалі і невдалі дні». Тому і завдання для вас: написати твір, заголовком якого стане одна із назв поетичних розділів Марини Павленко: «Вустами травинки», «Ромашкова вірність», «Грибна пісенька», «Акселератка-осінь», «Осіннє листя», «Примовлянки до болю», «Листи», «Люди-квіти», «Чорнобиль і чорнобривець», «Парашутик надії» чи будь-який інший, власний, який народився у вашій душі після нашого уроку

Слайд 14

Матеріал для домашнього завдання (із творів Марини Павленко) На будиночок, схожий на кораблик, з віконцями, схожими на цукерки, завтра лийне дощ із хмарки, схожої на кленовий листочок… Якби людина могла відчути зрізану квітку, була б вона трохи квіткою чи принаймні більше людиною… Місяць небо на ніч проорав, та не встиг ще й межі відбити, та не встиг ще й зірками засіяти, як уже зійшло сонце Тієї миті, як стара осика, підрізана підступною пилою, от-от упасти мала неживою, - струснувши простір німотою крику, враз вискочила білка із дупла! А може, то була душа осики? Горіхи, мов курчата з шкаралупок, стрибають радісно до осені на руки і дзьобають листочки, мов пшоно…

Слайд 15

Цінуймо мить. Оцю, що зараз, мить. Це дощеня, що зазира у вікна, Ці лілії із білими крильми, Осичку цю, що все до нас не звикне… Хай посуд я ще маю перемить, Хай маму жде із тістом діжка пікна, А тата – двір, усе ж цінуймо мить, Що дощенятком зазира у вікна. Допоки ще далеко до зими, І з груднем доля ще не скоро зіткне, І ще – не хворі, ще – всі разом ми, (хоч бути, знаємо, у світі цім не вік нам) – Цінуймо мить! Цінуймо кожну мить! З найкращими побажаннями до всіх Марина Павленко

Слайд 16

1. Глазова ОП. Українська пунктуація: Навчальний посібник. – Х.: Веста: Видавництво “Ранок”, 2006. – 352 с. 2. Миропольська Н. Естетичні фрагменти уроку (Практикум для 10-11 кл.) // Дивослово. – 1996. - № 7. – С.23-27./ Дивослово. 3. Павленко Марина. Чар-папороть. Поезія. – Львів:Каменяр,2002 4. Павленко Марина. Душа Осики.. Поезія. – Чекаси, Черкаський ЦНТЕІ, 2006 5. Підручник. Українська мова. 11 клас. Рівень стандарту. Єрмоленко С. Я., Сичова В. Т. Вид-во: Грамота,2001 6. www.google.com.ua/imghp?hl=ru Використана література

Слайд 17

Кобець Наталія Сергіївна, учитель української мови і літератури Кузьминогребельської ЗОШ І-ІІІ ступенів Христинівської районної ради

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова