X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Означено - особові, неозначено -особові, узагальнено-особові речення

Завантажити презентацію

Означено - особові, неозначено -особові, узагальнено-особові речення

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

Тема. Означено - особові, неозначено -особові, узагальнено-особові речення Pentium:

Слайд 2

Перевірка домашнього завдання Легенда про квітку

Слайд 3

Учнівські роботи

Слайд 4

1. З чого складається граматична основа речення? 2. Що таке присудок? 3. Якою частиною мови найчастіше виражається присудок? 4. Що таке інфінітив? Які дієслова називаються безособовими? 5. Розкажіть про особу як граматичну категорію? 6. Що таке підмет?Якою частиною мови найчастіше виражається підмет? Дайте відповідь на питання

Слайд 5

Учні знатимуть Знаходити односкладні речення Практично використовувати їх у писемному та усному мовленні Редагувати текст, замінюючи двоскладні речення на односкладні Що таке односкладні речення Яка роль означено-особових, неозначено-особових, узагальнено-особових речень у мовленні Учні вмітимуть

Слайд 6

РОбота за підручником

Слайд 7

Типи односкладних речень

Слайд 8

Усі односкладні означено-особові речення синонімічні двоскладним, але, на відміну від останніх, в означено-особових реченнях увага зосереджується не на виконавцеві, а на самій дії. ПОРІВНЯЙТЕ: 1. Люблю мандрувати. 2. Я люблю мандрувати.

Слайд 9

Замініть подані двоскладні речення синонімічними односкладними і навпаки. Простежте, як при цьому змінюється характер розповіді. ЗРАЗО К . Мені хотілося співати. – Я хотів співати. Птахи весело співають у затишному лісі. Чую, земле, твоє дихання, розумію твій тихий сум. Я люблю мандрувати гірськими стежками. К різь туманову пелену видно зелено-чорний ліс. Творче конструювання

Слайд 10

Означено – особові та неозна - чено – особові речення здебіль – шого вживаються в художньому й розмовному стилях мовлення. Вони допомагають уникнути небажаного повторення, створюють лаконічність, дина - мічність розповіді.

Слайд 11

Лінгвістичне дослідження. Прочитайте текст. Чи правильно він оформлений?Що в ньому зайве й чому?Що означає виділене слово і з якою метою воно введене до тексту? Переробіть текст, запишіть відредагований варіант. Визначте вид односкладних речень. Льон цвіте. Його квітки, ніби очиці малят, вдивляються в небо і беруть його барви з веселки – блакитні, рожеві, білі, фіолетові, сині … Льон – давня культурна рослина. Уперше почали культивувати його в Месопотамії, Ассирії, Єгипті, Індії, Китаї. За відомостями давньогрецького історика Геродота, льон сіяли на території України ще 2500 років тому.

Слайд 12

Основне призначення узагальнено-особових речень – образне вираження узагальнених суджень, тому особливого поширення вони набули в приказках, прислів’ях, загадках, казках. За допомогою узагальнено-особових речень також даються інструкції, рецепти, позначаються закономірності тощо.

Слайд 13

Творче завдання Скласти кодекс честі гімназиста

Слайд 14

Незакінчене речення Я знаю … Я вмію … Я навчився (лася) …

Слайд 15

Домашнє завдання Повторити теоретичний матеріал підручника с.78-79, 80, 82. II рівень – виконати вправу № 210. III рівень – виконати вправу № 211. IV рівень – записати 7-8 правил, яких потрібно дотримуватися під час спілкування в мережі Інтернет (використовувати односкладні речення)

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова