Означено - особові, неозначено -особові, узагальнено-особові речення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
1. З чого складається граматична основа речення? 2. Що таке присудок? 3. Якою частиною мови найчастіше виражається присудок? 4. Що таке інфінітив? Які дієслова називаються безособовими? 5. Розкажіть про особу як граматичну категорію? 6. Що таке підмет?Якою частиною мови найчастіше виражається підмет? Дайте відповідь на питання
Учні знатимуть Знаходити односкладні речення Практично використовувати їх у писемному та усному мовленні Редагувати текст, замінюючи двоскладні речення на односкладні Що таке односкладні речення Яка роль означено-особових, неозначено-особових, узагальнено-особових речень у мовленні Учні вмітимуть
Усі односкладні означено-особові речення синонімічні двоскладним, але, на відміну від останніх, в означено-особових реченнях увага зосереджується не на виконавцеві, а на самій дії. ПОРІВНЯЙТЕ: 1. Люблю мандрувати. 2. Я люблю мандрувати.
Замініть подані двоскладні речення синонімічними односкладними і навпаки. Простежте, як при цьому змінюється характер розповіді. ЗРАЗО К . Мені хотілося співати. – Я хотів співати. Птахи весело співають у затишному лісі. Чую, земле, твоє дихання, розумію твій тихий сум. Я люблю мандрувати гірськими стежками. К різь туманову пелену видно зелено-чорний ліс. Творче конструювання
Означено – особові та неозна - чено – особові речення здебіль – шого вживаються в художньому й розмовному стилях мовлення. Вони допомагають уникнути небажаного повторення, створюють лаконічність, дина - мічність розповіді.
Лінгвістичне дослідження. Прочитайте текст. Чи правильно він оформлений?Що в ньому зайве й чому?Що означає виділене слово і з якою метою воно введене до тексту? Переробіть текст, запишіть відредагований варіант. Визначте вид односкладних речень. Льон цвіте. Його квітки, ніби очиці малят, вдивляються в небо і беруть його барви з веселки – блакитні, рожеві, білі, фіолетові, сині … Льон – давня культурна рослина. Уперше почали культивувати його в Месопотамії, Ассирії, Єгипті, Індії, Китаї. За відомостями давньогрецького історика Геродота, льон сіяли на території України ще 2500 років тому.
Основне призначення узагальнено-особових речень – образне вираження узагальнених суджень, тому особливого поширення вони набули в приказках, прислів’ях, загадках, казках. За допомогою узагальнено-особових речень також даються інструкції, рецепти, позначаються закономірності тощо.
Домашнє завдання Повторити теоретичний матеріал підручника с.78-79, 80, 82. II рівень – виконати вправу № 210. III рівень – виконати вправу № 211. IV рівень – записати 7-8 правил, яких потрібно дотримуватися під час спілкування в мережі Інтернет (використовувати односкладні речення)
Схожі презентації
Категорії