Узагальнено-особові речення
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Узагальнено-особовими називаються односкладні речення, головний член яких означає дію, що може стосуватися будь-якої особи в будь-який момент часу Головний член речення – дієслово у формі: 1. ІІ особи одн. теперішнього чи майбутнього часу дійсного або наказового способу Більше думай і тоді вирішуй Не за обличчя судіть, а за серце. За одного битого двох небитих дають.
Творче моделювання. Змоделювати народні вислови, дібравши їхнє продовження з другого стовпчика 1. Довго спатимеш - …не відженеш і бичем. 2. До роботи не силуйте, …то не буде й скуки. 3. Звабиш калачем - …вертаєшся до хліба. 4. З’ївши калач, …а до їжі – таки бийте. 5. Їсть за вола, …та й у спину – рогачем. 6. Лежачи на боці, …а робить за комара. 7. Нагодують калачем, …не встигнеш і до самої ночі. 8. На печі …з боргами вставатимеш. 9. Не сиди, склавши руки, …щастя шукає.
Лінгвістична гра “Третє зайве” У кожній групі знайти “зайву” синтаксичну конструкцію І. 1. Собори душ своїх бережіть, друзі 2. Поспішайте робити добро! 3. Людина починається з добра! ІІ. 1. Люби свій край. Всю душу солов’їну і серця жар віддай йому в піснях. 2. Люблю України коханої небо, що буде, люблю, й що було. 3. За всіх скажу, за всіх переболію.
ІІІ. 1. Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь 2. Отак сидиш і думаєш… 3. Вік живи – вік учись
Мозковий штурм Порівняйте речення. Доведіть, що перше з них є односкладним, а друге - двоскладним НЕ є односкладними речення, головний член яких виражений дієсловом у формі ІІІ особи одн. теперішнього чи майбутнього часу або у формі однини минулого часу дійсного й умовного способу. Це двоскладні речення з пропущеним підметом Читає цікаву книгу. Читав цікаву книгу. Роблю домашнє завдання. 2. Зробив домашнє завдання.
Схожі презентації
Категорії