X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
ПОНЯТТЯ ПРО УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ

Завантажити презентацію

ПОНЯТТЯ ПРО УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

УЗАГАЛЬНЕНО-ОСОБОВІ РЕЧЕННЯ Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку»

Слайд 2

Розподільний диктант 1.Прочитати народні вислови. Дослідити їхню синтаксичну організацію. 2.Розподілити й записати до відповідної колонки таблиці. 3.З’ясувати, на яку особу — означену чи узагальнену — указує головний член односкладних речень. Двоскладні речення Односкладні речення

Слайд 3

Пояснювальний диктант 1.Записати афоризми Григорія Сковороди. Виділити головний член, указати на спосіб його морфологічного вираження. 2.Які вислови називають афоризмами? Навести приклади крилатих висловів відомих вам письменників, громадських чи політичних діячів. 3.Чи всі афоризми оформлюються у формі односкладних речень?

Слайд 4

Дослідження-зіставлення 1.Зіставити пари речень. Визначити в них головний член, схарактеризувати його (указати на спосіб, час, особу, число). 2.Дослідити, у яких реченнях головний член указує на визначену особу, у яких — на невизначену, а в яких — на узагальнену. 3.Якщо головний член узагальнено-особових речень виражається тими самими морфологічними ознаками, що і в означено-особових і неозначено-особових, то що виступає основним засобом розрізнення цих синтаксичних конструкцій?

Слайд 5

1. Чим довше дивишся на зорі, тим більше набираєш певності (Є. Гуцало) Не намучишся - не научишся (Нар. творчість) 2. Оглядаєтеся по боках, намагаєтеся запримітити щось (Є. Гуцало) Шукайте і знайдете (Р. Декарт) 3. Пісенним символом українців віддавна вважають соловейка (О. Потапенко) На те коня кують, щоб не спотикався (Нар. творчість) 4. Прочитай уважно теоретичний матеріал підручника Роби для інших, учись для себе (Нар. творчість) 5. Дослідіть стилістичну функцію односкладних речень у мовленні Як парость виноградної лози, Плекайте мову (М. Рильський)

Слайд 6

Творче моделювання 1.Змоделювати народні вислови, дібравши їхнє продовження з другого стовпчика. 2.Визначити спосіб морфологічного вираження головного члена. 3.Зробити висновок, якими формами дієслова може виражатися головний член узагальнено-особових речень. 1. Довго спатимеш — 2. До роботи не силуйте, 3. Звабиш калачем — 4. З’ївши калач, 5. Їсть за вола, 6. Лежачи на боці, 7. Нагодують калачем, 8. На печі 9. Не сиди, склавши руки, не відженеш і бичем. то не буде й скуки. вертаєшся до хліба. а до їди — таки бийте. та й у спину — рогачем. а робить за комара. не встигнеш і до самої ночі. щастя шукає. з боргами вставатимеш.

Слайд 7

Дослідження-моделювання 1.Змоделювати перші дві строфи вірша В. Сосюри. Довести, що в поезії вжито односкладні узагальнено-особові речення. (Любити) Україну, як сонце, (любити), як вітер, і трави, і води... В годину щасливу і в радості мить, (любити) у годину негоди. (Любити) Україну у сні й наяву, вишневу свою Україну, красу її, вічно живу і нову, і мову її солов’їну (В. Сосюра). 2.Визначити, чим ускладнені односкладні речення.

Слайд 8

Лінгвістична гра «Третє зайве» У кожній групі речень визначити «зайву» синтаксичну конструкцію. Свій вибір обґрунтувати. І 1. Люби свій край. Всю душу солов’їну і серця жар віддай йому в піснях (В. Сосюра). 2. Люблю України коханої небо, що буде, люблю, й що було (В. Сосюра). 3. За всіх скажу, за всіх переболію (П. Тичина) ІІ 1. Собори душ своїх бережіть, друзі (О. Гончар). 2. Поспішайте робити добро! (О. Довженко). 3. Людина починається з добра! (Л. Забашта) ІІІ 1. Учитесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь! (Т. Шевченко). 2. Отак сидиш і думаєш... (Остап Вишня). 3. Вік живи - вік учись (Нар. творчість)

Слайд 9

Домашнє завдання Виписати з «Кобзаря» Шевченка 4–5 узагальнено-особових речень. Виділити в них головний член.

Слайд 10

Презентацію створено за допомогою комп’ютерної програми ВГ «Основа» «Електронний конструктор уроку» © ТОВ «Видавнича група ˝Основа˝», 2011 Джерела: 1.Нікішина Т. В. Усі дидактичні матеріали з української мови у 8 класі. — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 224 с. 2.Омельчук С. А., Ляшкевич А. І. Усі уроки української мови у 8 класі / упор. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. І. Ляшкевич — Х.: Вид. група «Основа», 2009. — 331 с. 3.Омельчук С. А. Сучасний урок української мови у 8 класі / уклад. С. А. Омельчук / С. А. Омельчук, А. Ф. Соломахін, М. В. Чаловська — Х.: Вид. група «Основа», 2008. — 200, с. 4.Федоренко В. Л. Мовні цікавинки. Нестандартні дидактичні матеріали. — Х.:Вид. група «Основа», 2006. — 320 с.

Завантажити презентацію

Презентації по предмету Українська мова