Інтерактивні технології навчання на уроках словесності як засіб реалізації творчого потенціалу учнів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Інтерактивні технології навчання на уроках словесності як засіб реалізації творчого потенціалу учнів Підготувала Омельченко Валентина Євтихіївна, учитель-методист, викладач української мови та літератури Бородянської спеціалізованої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1 с.м.т. Бородянка Бородянського району Київської області
Головне завдання освітнього процесу – розвиток в учнів умінь і навичок саморозвитку особистості шляхом упровадження інноваційних технологій, організації процесу навчання та створення належних для цього умов.
Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, проведення рольових ігор, спільне розв’язання проблем.
Навички, які необхідні учню для самостійного життя: розв’язувати конфлікти; активно слухати; критикувати думку, а не того, хто її висловив; аналізувати; приймати рішення.
Моделі навчання пасивна – учень виступає як об’єкт навчання (слухає і дивиться); активна – учень виступає як суб’єкт навчання (самостійна робота, творчі завдання); інтерактивна – (взаємодія).
Класифікація інтерактивних технологій кооперативне навчання; колективно-групове навчання; технології ситуативного моделювання; технології опрацювання дискусійних питань.
Інтерактивні методи превентивні інтеракції (тренінг, консультації); імітаційні (інсценування, ділові ігри, диспут, «мозковий штурм» та ін.); неімітаційні (проблемна лекція, конференція, практикум тощо).
Етапи уроку Формування мотивації Перевірка домашнього завдання Робота з текстовим матеріалом Вивчення основних понять Вивчення нової теми Закріплення та узагальнення вивченого Рефлексія Домашнє завдання
Етап уроку Формування мотивації Назва прийому: Асоціації на дошці Джерела інформації Картинна галерея Класифікація. Альтернатива Кросворди Мозкова атака Відстрочена загадка Дивуй! Показуха Фантастичний додаток Читаємо !
Асоціації на дошці Поняття. Учитель вертикально на дошці записує основне поняття, яке мають опрацювати учні. Далі він просить учнів назвати ознаки цього поняття або асоціації, яке воно у них викликає. Обов’язковою умовою є те, щоб слова мали спільні з основними поняттями літери.
Асоціації на дошці Квітка. Учитель малює на дошці квітку (серединка та чотири пелюстки). У серединці записує основне поняття. Після цього він просить учнів назвати прояви й характеристики поняття й записує їх на пелюстках.
Асоціації на дошці Прямокутник. Учитель малює на дошці прямокутник і записує на ньому основне поняття. Потім він просить учнів назвати його синоніми, антоніми, прикметники, дієслова, що, на їхню думку, пов’язані з цим поняттям. Всі вони записуються на відповідних сторонах прямокутника. Коли асоціації закінчуються, вчитель пропонує учням з кожної групи відібрати по три найхарактерніші. Із відібраними асоціаціями відбувається подальша робота
Картинна галерея Учитель вивішує на дошці 4-5 картин (фотографій), які містять ознаки основного поняття або явища. Об’єднавши учнів у групи, він пропонує їх представникам через деякий час назвати ознаки поняття, що зображені на картинах. Після завершення роботи у групах представники називають одну ознаку. Вчитель записує їх на дошці.
Кросворди Розгадати кросворд, заповнивши порожні клітинки. Сформулювати питання до слів у заповненому кросворді. Заповнюючи кросворд, визначити, яке ключове слово виділено, і пояснити його значення. Створити кросворд самостійно, використовуючи терміни, які були вивчені раніше.
Відстрочена загадка На початку уроку вчитель дає загадку (або маловідомий і дивний факт), відгадку на яку можна дізнатися на уроці під час роботи над новим матеріалом.
Дивуй! Найбуденніші й повсюдні явища, події, предмети можуть стати дивними, якщо на них подивитися з іншої точки зору. Здивування - початкова фаза розвитку пізнавального інтересу.
Фантастичний додаток У цьому прийомі вчитель доповнює реальну ситуацію елементами фантастики. Наприклад, перенести навчальну ситуацію на фантастичну планету, перенести реального або літературного героя в часі. Універсальний підхід - написати фантастичну (прочитати підготовлені вдома) розповідь, есе, вірші, використовуючи знання з предмета.
Читаємо! Уривки з художніх і науково-популярних творів можна використовувати на різних етапах уроку і з різною метою: для ілюстрації, для постановки питань на закріплення вивченого матеріалу, на формування мотивації.
Етап уроку Перевірка домашнього завдання «Вірю - не вірю» Місткий кошик Диктант для «шпигуна» Ідеальне опитування Інтелектуальна розминка Рецензія “Сніжна грудка” Пізнай мене! Знайди помилку!
«Вірю - не вірю» Цей прийом можна використовувати на будь-якому етапі уроку. Кожне питання починається словами: «Чи вірите ви, що…» Учні повинні погодиться з цим твердженням чи ні. Приклад 1. Українська мова Слово «зв’язок» треба писати без апострофа, тому що в ньому вжито два приголосні підряд. Це твердження невірне, тому що «з» - це префікс, а літера «в» належить до кореня. Апостроф не пишуть, коли обидві приголосні належать до кореня.
Місткий кошик (розминка) На аркуші паперу діти малюють кошик, на якому пропонується написати терміни (поняття, географічна або історична номенклатура, персоналії та ін.) з вивченої теми. Головне, щоб «кошик» був заповнений доверху. Через певний час учитель зупиняє гру і просить одного з учнів зачитати слова. Учні викреслюють назви, які повторюються в їх записах. Переможцем виявиться учень, у якого більше за інших записано термінів, тобто в якого найбільш місткий кошик для знань.
Диктант для «шпигуна» Опис прийому Цей методичний прийом дозволяє розвивати зорову пам’ять, тренує уважність і відповідальність за кінцевий результат. Клас поділений на 5-6 команд. Текст диктанту теж ділять на стільки ж частин. Аркуші з текстом прикріпляються до стін якнайдалі від команди, для якої вони призначені. Кожний з членів команди стає «шпигуном». Він підходить до тексту (стільки разів, скільки потрібно), читає його, запам’ятовує, повертається до команди й диктує їм свою частину. Команди змагаються, перемагає та група, яка закінчить роботу раніше й не зробить помилок (або зробить менше за інших).
Ідеальне опитування Ідеальне опитування - це коли фактично опитування немає. На питання вчителя: «Хто сьогодні готовий отримати найвищу оцінку? Хто добре готовий до уроку? Хто не готовий?» Варіацій питань може бути безліч, головне, що діти самі оцінюють свій рівень підготовки домашнього завдання.
Інтелектуальна розминка Інтелектуальна розминка - це два-три не дуже складні питання для розмірковування; основна мета такої розминки - налаштування дитини на роботу.
Знайди помилку! Учитель у своєму повідомленні припускається помилок, які слід знайти, або лунають тексти, в яких спотворена інформація або заплутані визначення, маршрути, послідовність викладу, героям приписують чужі думки і вчинки, даються невірні тлумачення подій і процесів.
Мова Учитель дає декілька граматичних (синтаксичних або інших) правил. Одне або декілька з них неправильні. Знайти й довести помилковість. Література Учні одержують серію цитат з посиланням на авторів. Визначають, в якому випадку цитата не могла належати певному автору.
Рецензія Відповідь учня записується на магнітофон (мобільний телефон). Цей запис клас прослуховує ще раз і пише рецензію за планом, який записаний на дошці. План рецензії: • Повнота відповіді. • Логіка викладу. • Наявність (відсутність) фактичних помилок у викладі. • Мовна грамотність. • Наявність прикладів. • Оцінювання відповіді. Рецензії можна перевірити вибірково, учитель дає свої коментарі до них.
Сніжна грудка Як росте сніжна грудка, так і цей методичний прийом залучає до активної роботи все більшу кількість учнів. Алгоритм цього прийому стисло можна описати так. Варіант 1. Учитель показує на учня і говорить: «Слово!» Той промовляє слово, яке стосується теми уроку. Показує на іншого учня і говорить: «Речення». Другий учень складає речення з цим словом. Третій учень придумує питання до цього речення, четвертий учень відповідає на нього. Слово – речення – питання до речення – відповідь на це запитання Варіант 2. Кожний учень додає до першого речення свій літературний «шедевр», таким чином, щоб утворився безперервний ланцюжок певних граматичних категорій.
Пізнай мене! Варіант 1. На уроці літератури можна запропонувати учням виступити від імені відомої персони (вченого, літературного або історичного героя), при цьому не називаючи її, але описуючи вчинки, відкриття, міркування. Варіант 2. Учень описує портрет літературного героя. «Моє ім'я залишилося в літературі як…. Залишилися й моє відоме висловлення …» «Моє висловлення….. Хто я?»
Етап уроку Робота з текстовим матеріалом «Акторська майстерність» «Концентрація» Театр «Мім» «Ланцюжок» «Шерлок Холмс» «Шпаргалки» «Мовники»
“Акторська майстерність” Учні отримують досить знайомий текст. Читають його упродовж визначеного вчителем часу. Потім учитель розподіляє виконувані ролі щодо змісту тексту. Після розподілу ролей текст читається вголос, а потім актори мають його відтворити, показавши, як вони розуміють сутність своєї ролі. Оцінюється вміння розкрити сутність тексту, оригінальність, майстерність.
«Концентрація» Клас ділиться на групи. Кожна група отримує текст на аркушах. Аркуші перевернуті текстом униз. За сигналом учителя учні перевертають аркуші, читають протягом визначеного часу (1-2 хв.) текст, а потім знову перевертають аркуші та віддають їх учителю. Після цього кожен учень записує в зошиті те, що запам’ятав із тексту. Далі група записує спільний текст на окремому аркуші. Виграє та команда, що найбільш повно відтворить текст.
Театр «Мім» Усі учні читають навчальний матеріал за певний проміжок часу, визначений учителем. Клас ділиться на дві команди. Учасники однієї команди мають зобразити будь-яке речення чи абзац (за вибором) пантомімою, а інша команда - здогадатися і пояснити, про що саме йдеться. Потім інша команда відтворює текст, а друга вгадує.
«Ланцюжок» Учні читають запропонований учителем текст. Потім кожен по черзі має поставити запитання до тексту і водночас дати відповідь одним словом на поставлене йому запитання. Виграє той, хто поставить найцікавіше запитання і дасть найвдалішу відповідь. Перше запитання ставить учитель. Потім перший учень відповідає на питання і пропонує запитання другому учню, другий відповідає та ставить питання третьому тощо.
«Шерлок Холмс» Учням пропонується швиденько прочитати текст і скласти до нього якнайбільше запитань, не користуючись самим текстом. Питання мають охопити весь матеріал і врахувати найменші дрібниці. Визначається найдовший список питань. Учні дають відповіді на них. Учитель відзначає найбільш активних гравців.
«Шпаргалки» Учням пропонується прочитати текст. Необхідно передати його зміст з допомогою малюнків, умовних позначень або схем. Ці шпаргалки (підписані) віддаються вчителю. За бажанням учні підходять до вчителя і витягають шпаргалку. За цією шпаргалкою потрібно відтворити текст. Відзначаються найкращі шпаргалки та доповідачі.
«Мовники» Учням пропонується прочитати текст. Далі вони переказують текст колективно. Кожен по черзі називає іменник (або прикметник), який точно ілюструє наступне речення тексту. При цьому кожен наступний учасник має повторити названі попередниками слова. Виграє той, хто жодного разу не зіб’ється.
Етап уроку Визначення основних понять «Бачено-небачено» Місткий кошик «М’яч зі словами» «Павучки» “Понятійні” диктанти “Слабка ланка” Термінологічна розминка
«Бачено-небачено» Робота з вивчення термінів може проводитись і в групах. Учні об’єднуються в декілька команд по п’ять-шість осіб. Учитель вивішує на дошці заздалегідь виготовлений плакат, на якому різними кольорами великим і дрібним (помітним здалеку) шрифтом «уздовж і поперек» написано 15-20 слів (кількість варіюється відповідно до тематики). Після закінчення наперед обумовленого часу (40 с. або 1 хв.) плакат знімається, а команди записують усі слова, що запам’яталися.
Місткий кошик (розминка) На аркуші паперу діти малюють кошик, на якому пропонується написати терміни з вивченої теми. Головне, щоб «кошик» був заповнений доверху. Через певний час учитель зупиняє гру і просить одного з учнів зачитати слова. Учні викреслюють назви, які повторюються в їх записах. Переможцем виявиться учень, у якого більше за інших записано термінів, тобто в якого найбільш місткий кошик для знань.
«М’яч зі словами» Це один з варіантів опрацьовування термінології. Кидаючи м’яч, учитель (або учні) називає термін, а той, до кого м’яч потрапив, дає стисле пояснення, про що йдеться.
«Павучки» Для роботи над поняттями можна використовувати невеликі структурно-логічні схеми - «павучки». Слово обводять овалом і до нього підбирають ключові слова, які характеризують ці поняття. Ці слова утворюють «ніжки павучка». «Павучки» використовуються для усної зв’язної мови, характеристики понять.
Понятійні диктанти Учитель диктує або учні виписують зі словника необхідні поняття або їх визначення.
«Слабка ланка» Вчитель пропонує пригадати всі нові терміни уроку. Перший учень називає один термін, другий попередній і свій, третій - два попередні та свій і т.д. Порядок слів зберігається. Якщо учень помилився, то наступний не виправляє його, а говорить: «Слабка ланка». На уроці тематичного повторення й узагальнення такі ланцюжки можуть доходити до 20 і більше слів.
Термінологічна розминка Учням, поділеним на мікрогрупи, даються два-три поняття. Завдання учнів - записати декілька визначень кожного поняття й потім захистити свою точку зору.
Етап уроку Вивчення нової теми Діалог Ривіна «Пізнайко» Асоціативні схеми Модель майбутніх знань «На смак і колір» «Кмітливе читання» «Моделі, що ожили» «Сліпий капітан»
Діалог Ривіна Робота за методикою Ривіна передбачає читання або вивчення тексту абзацами. Під абзацами слід розуміти частину тексту до 12 рядків, яка має закінчену думку і зміст якої можна передати одним реченням (до 10 слів). Для вивчення абзацу необхідно спочатку з’ясувати його суть.
«Пізнайко» Учні, об’єднавшись у невеликі групи, малюють епізод з тексту твору чи образ і передають «зашифроване» послання іншій групі. Сусідній команді треба вгадати за малюнком, що «заховано» в ньому й дати характеристику образу чи переказати зображений епізод тощо.
Асоціативні схеми Основні принципи створення асоціативних схем такі: На аркуші паперу спробуйте накреслити основні моменти будь-якої теми у формі дерева. Починайте схему в центрі аркуша з головного елемента, найкраще символу, від якого розгалужуються інші елементи. Записуйте тільки одне слово чи символ на позначення одного пункту, який хочете запам’ятати, одну головну тему для кожної гілки.
Асоціативні схеми На ту саму гілку помістіть споріднені пункти, наче промені сонця. Для подібних тем беріть олівці чи маркери одного кольору. Малюйте стільки малюнків і символів, скільки зможете. Коли закінчите малювати одну розгалужену гілку, обмалюйте її різнокольоровою лінією.
Модель майбутніх знань Можна скласти пізнавальну модель предмета, що вивчається, і на початку уроку видати її всім учням. Модель дозволить кожному учню отримати цілісне уявлення про предмет, що вивчається. Методика роботи в цьому випадку припускає штрихування різними кольорами тих елементів моделі, які, з погляду учня, йому зрозумілі, осмислені, засвоєні.
Модель майбутніх знань Наперед обговоріть, якими кольорами користуватимуться ваші підопічні, скажімо, червоний - «усе зрозуміло», оранжевий - «майже все зрозуміло», жовтий - «50x50», зелений - «дещо зрозуміло», блакитний - «sorry, нічого не зрозуміло».
«На смак і колір» (вибір завдань) Виконати дві вправи з підручника. Написати маленький твір (це може бути вірш) у певному жанрі на певне правило. Зробити зошитову сторінку «тексту з дірками». Переписати «на точність» сторінку тексту з книжки, яку читаєш (можна не за програмою). У всіх чотирьох типів завдань є свої прихильники. Утім, учні залежно від настрою пробують себе в різних жанрах
«Моделі, що ожили» Цей методичний прийом є модифікацією вправи театральної педагогіки «Побутові механізми». Будь-яку навчальну модель, схему, малюнок, досвід можна запропонувати для «оживлення» учням, з’єднаним у робочі мікрогрупи (три-вісім осіб). Виконується ця дія без слів і коментарів, тільки з допомогою міміки, жестів.
«Сліпий капітан» Учні кожного ряду вибирають собі капітанів, зав’язують очі, і ті, керуючись указівками-підказками тільки свого ряду, виконують завдання: витягають квиток із завданням для всього ряду; шукають предмет (підручник, таблицю, муляж); на дотик відгадують муляж, навчальний посібник, макет і розповідають про нього все, що знають; розбирають фразу, записану на дошці, по членах речення; вписують правильні відповіді заданих прикладів і т. д. Чим більше «сліпих капітанів», тим більш шумно, плутано і весело. Смішна плутанина стимулює прагнення учнів у спокійній обстановці (наприклад, удома) гарненько розібратися в навчальному матеріалі.
Етап уроку Закріплення та узагальнення вивченого Анкетний спосіб навчання Homereading - Домашнє читання Аукціон Доміно Крокодил Перепишу параграф по-своєму Ораторські змагання Портрет Малюнок на скелі Митці та їхні твори Есе
Анкетний спосіб навчання Кожен названий учителем учень отримує анкету, що включає питання, які дозволяють повністю повторити тему в системі. Заповнення анкети може бути виконано на оцінку «три» з допомогою підручника, інші оцінки вимагають відповіді без використання допоміжних джерел. Наочні анкети можуть бути видані учням заздалегідь на цілу чверть.
Homereading - Домашнє читання У ході роботи з текстом зазвичай багато уваги приділяють засвоєнню лексики та граматики. Можна запропонувати різноманітні завдання під час роботи над кожним розділом книги (або окремим текстом).
Аукціон Використовують на етапі узагальнення знань. Учні повторюють якусь властивість, функцію, особливість будови, спосіб життя певного об’єкта. Вони доповнюють один одного, отримуючи якомога більше знань про цей об’єкт. Той, хто назве ознаку останнім, а інші не зможуть доповнити, виграє та отримує відповідно найвищу оцінку.
Доміно Учням пропонують 18 незакінчених фраз. Самі закінчення написані на інших аркушах. Учням необхідно підібрати правильні закінчення до цих фраз.
«Крокодил» Цю досить відому гру з успіхом використовують на уроках узагальнення знань. Учні діляться на дві команди. Один з учнів (або невеличка група) демонструє дослід, явище з допомогою міміки й жестів, без слів чи обладнання. Переможе команда, котра швидше розгадає показане.
Ораторські змагання Ораторські предметні змагання проводяться в класі, де поряд зі знанням предмета враховується манера тримати себе, довідність, образність, оригінальність розумових конструкцій і побудови мовлення, знання мови, точність цитування, уміння захопити публіку, швидкість словесної реакції і здатність до експромту. Тематика пропонується заздалегідь. Перемагає той, хто найбільше сподобався публіці та журі. Вони розпоряджаються однаковою кількістю балів для оцінювання.
Перепишу параграф по-своєму Написати свій авторський варіант параграфа, підручника. Але при цьому завдання необхідно деталізувати і виділити головне, що ви хочете отримати в результаті переписування. Наприклад, структурувати текст - розбити на логічні частини, виділити правило, потім розташувати приклади, які його пояснюють. Або, використовуючи додаткову літературу, зробити текст більш образним, яскравим, цікавим.
Портрет Вчитель зачитує твердження, в якому описово подані відомості про особу. Учні намагаються впізнати її. Якщо не вдається, учитель зачитує друге твердження, що містить більш точну інформацію. Третє твердження містить таку інформацію, що не впізнати загаданого не можна. Якщо учні вгадують характеристику з першого твердження - отримують вищий бал, з другого підходу оцінка нижче, з третього - ще нижче.
Репортери Ця робота з текстом доцільна, якщо треба ознайомити учнів з періодикою чи додатковим матеріалом. Учитель пропонує їм уявити себе в ролі репортерів і записати на окремому аркуші найбільш цікаве, на їхній погляд, запитання до тексту. Усі аркуші здаються вчителю, який пропонує учням витягнути по черзі аркуші із запитаннями й уявити, що в них беруть інтерв’ю.
Малюнок на скелі Первісні люди на стінах печер зображали тварин, речі, які мали відношення до їхнього життя. Учню необхідно обрати лише одну річ, яка б символізувала художній твір, митця. Література гроші - п’єса « Сто тисяч » І. Карпенка-Карого сопілка – драма-феєрія «Лісова пісня» Л. Українки
Митці та їхні твори Цей методичний прийом можна вважати логічним продовженням методу «Впізнай мене», але він відрізняється формою проведення. Учні сидять по двоє за одним столом. Один з них називає прізвище митця, інший має швидко назвати його твір. Рефері відстежує час відповіді, який обговорюється заздалегідь.
Есе Есе - твір невеликого обсягу, що розкриває конкретну тему й має підкреслене суб’єктивне трактування, вільну композицію, орієнтацію на розмовну мову, прихильність до парадоксів. Написання есе покликано звернути учня до свого досвіду в усіх його протиріччях із певного питання.
Етап уроку Рефлексія Бортовий журнал Незакінчене речення «Мікрофон» Портфоліо Синквейн- Сенкан Кольорова феєрія Есе
Бортовий журнал Це - форма фіксації інформації з допомогою ключових слів, графічних моделей, коротких речень та умовиводів, питань. Частинами «бортового журналу», що задає викладач і які будуть заповнюватися учнями, можуть бути ключові поняття теми, зв’язки, які може встановити учень, важливі питання.
Незакінчене речення «Література для мене - це...» «Я б запитав автора про...» «Я б хотів (не хотів) бути на місці...» Серед усної форми проведення рефлексії не можна не згадати й психологічну складову цього процесу.
Мікрофон Один з найпоширеніших прийомів усної рефлексії, це промовляння за такою схемою: На уроці я... дізнався... зрозумів... навчився... найбільший мій успіх - це... найбільші труднощі я відчув... я не вмів, а тепер умію... я змінив своє ставлення до... на наступному уроці я хочу...
Портфоліо Різні варіанти портфоліо, що являють собою набір робіт учнів або студентів, зв’язують окремі аспекти їхньої діяльності в більш повну картину. Портфоліо може включати набір оцінних листів, листів спостережень, фрагменти щоденників, «бортових журналів», відеофрагменти, проекти й плани виступів. Портфоліо - це щось більше, ніж просто папка учнівських робіт, це спланована заздалегідь індивідуальна добірка досягнень учнів.
Саморефлексія Учні відповідають на запитання: - Чи справдилися мої очікування?» - Про що мені хочеться поговорити?” - Яку проблему хотілось би порушити?»
Синквейн, сенкан Віршовані форми (наприклад, синквейн - п’ятиряддя) - це спосіб творчої рефлексії, що дозволяє в художній формі оцінити вивчене поняття, процес або явище. 1 – іменник, що відбиває тему; 2 – два прикметники; 3 – дієслова; 4 – фраза, що виражає особисте ставлення до мети; 5 – одне слово – синонім до назви теми.
Кольорова феєрія До особливих видів письмової рефлексії відносять ті, в яких задіяні маленькі кольорові форми (стікери - невеликі кольорові квадрати). В Вони дозволяють зберегти інкогніто та не примушують до обнародування власної позиції. На столі в учнів лежать стікери трьох кольорів (зелений, жовтий, червоний), які відповідно означають: «Я все зрозумів», «Мені дещо незрозуміло», «Мені складно зрозуміти».
Етап уроку Домашнє завдання Безпрограшна лотерея Вибери завдання сам Заздалегідь Кубик Знайди завдання Одне завдання на двох Ярмарок-продаж
Безпрограшна лотерея Цей прийом добре спрацьовує на уроках філологічного циклу, де є можливість вибору письмових завдань. Діти дістають із коробок номери завдань (вправ, задач). Як варіант один з учнів дістає завдання з коробки для свого ряду (на групу дітей). Безпрограшна лотерея
Вибери завдання сам На дошці заздалегідь записані домашні завдання трьох рівнів, і учні вибирають собі комбінацію придатних для них варіантів за інтересом і силою.
Заздалегідь На початку теми повідомляються всі завдання, які необхідно виконати, поділивши на обов’язкові й додаткові, письмові й усні. Обмовляються терміни складання завдань та їхній обсяг, принципи оцінювання, чи є можливість вибору завдань та ін.
Кубик Якщо потрібно дати багато завдань різного типу, то вибір, що кому робити, можна запропонувати кидаючи кубик. На дошці записані номери завдань і залежно від комбінації цифр, які випадають на кубику, кожний учень вибирає свою частину завдання на дошці.
Знайди завдання На дошці написані слова. Із цих слів складається «казка». Отже, домашнє завдання полягає в тому, щоб «скласти казку з певного правила». Паралельно з визначенням типу домашнього завдання йде повторення правила.
Одне завдання на двох Два варіанти цього методичного прийому: перший - учні «однієї вагової категорії», другий - за принципом «паровоз і вагончик», тобто один з учнів сильніший і відіграє роль ведучого, другий - ведений. У другому варіанті важливо так продумати завдання, щоб працювали обидва учні, але частини завдання були розподілені з урахуванням здібностей і можливостей.
Можна жить, а можна існувати, Можна думать – можна повторять. Та не можуть душу зігрівати Ті, що не палають, не горять. В.Симоненко
Схожі презентації
Категорії