Диктанти або списування. Текст.
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
II РІВЕНЬ Диктант або списування Сойка Чудовий ліс у вересні! Розфарбувала його осінь жовтим, червоним, коричневими кольорами. Тиша. Раптом зовсім близько пролетіла сойка. Сіла на пеньок. У дзьобі вона тримала жолудь. Я тихенько сховався за дерево. Що вона робитиме ? Сойка огляділась і давай ховати жолудь під коріння. Та це вона на зиму запаси робить! Часто сойка їх так і не знаходить. А весною жолудь проросте. З нього маленький дубок буде. ( 66 сл.)
Граматичні завдання Підкреслити підмет і присудок у 2 реченні; 4 реченні. Розібрати за будовою слова: чудовий, дубок; маленький, пеньок. Поділити рисками слова для переносу: коріння, сойка; дзьоб, кольорами.
II РІВЕНЬ Диктант або списування Помічники Вітер грає над просторами хлібів, здіймає сріблясті хвилі. Він підхоплює дзвінкий дитячий сміх і несе в поле. А Сашко Кулинець і його друзі поспішають на птахоферму. Треба прибрати приміщення, підготувати майданчики, відремонтувати корита для їжі й води. Скоро на новосілля сюди прибудуть маленькі каченята. Ці птахи вимагають до себе величезної уваги і старанного догляду. Ціле літо працюватимуть діти на фермі. За два місяці каченята наберуть вагу до трьох кілограмів. Протягом багатьох років учні нашої школи допомагають рідному господарству вирощувати качок. (81 сл.)
Граматичні завдання Розібрати за членами речення, визначити другорядні члени: Вітер грає над просторами хлібів. (1в.) Веселий вітер здіймає сріблясті хвилі. (2 в.) Визначити в цих реченнях частини мови. Установити зв'язок між членами речення.
Граматичні завдання Зроби звуко - буквений аналіз слов: новосілля; грає. Записати два слова з апострофом. Записати два слова з ненаголошеними голосними [Е] та два слова з ненаголошеним голосним [И].
III РІВЕНЬ Диктант або списування Рідний Київ Я народився в Києві і живу тут. Хочеться мені розповісти про своє рідне місто. Київ стоїть на берегах Дніпра. Правий берег річки гористий. Тут і зародилося наше древнє місто п'ятнадцять століть тому. Вулиці в старій частині міста також гористі: то піднімають вгору, то спускаються вниз. Центральна вулиця - Хрещатик. На Хрещатику завжди свято. Багато людей їде по широких тротуарах. У багатьох місцях зроблено підземні переходи. Спустишся по сходах і переходь вулицю широким коридором, навіть не чуючи, що над тобою безперервний транспортний рух. (84 сл.)
Граматичні завдання Визначити граматичну основу речення, другорядні члени: У мохових болотах розсипана червона журавлина. Визначити частини мови в реченні, установити зв'язок між словами. Звуко - буквений аналіз слова: обличчя; сідає.
Граматичні завдання За будовою слова: теплий, камінчик, струмок, зелений, хмарки, пеньок. Добери до поданих слів споріднені - різні частини мови, визнач корінь: зелень, білий. Поділи для переносу слова: мальви, ходжу, майор, батько, сиджу, район.
Граматичні завдання Добери перевірні слова до слів: потемніло, зелені. Підкреслити глухі та дзвінкі приголосні: листопад, потемніло. До поданих словосполучень добери близькі за значенням: ніжне сонце -... ; весела пісня - … .
Схожі презентації
Категорії