Використання нетрадиційних методів підготовки фахівців під час виробничої практики для підготовки майбутніх фахівців з професії “ Кравець
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
“Використання нетрадиційних методів навчання під час виробничої практики для підготовки майбутніх фахівців з професії “ Кравець” Лєдовська Інна Василівна
Об’єкт дослідження – процес виробничої практики підготовки майбутніх фахівців з професії “Кравець”. Предмет дослідження – шляхи активізації пізнавальної діяльності учнів нетрадиційними методами навчання в процесі підготовки фахівців з професії “Кравець”. Мета дослідження – теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка впливу системи нетрадиційних методів на розвиток пізнавальної активності учнів ПТНЗ у процесі виготовлення швейних виробів.
Робоча гіпотеза сформована таким чином: “Якість знань учнів ПТНЗ у процесі виготовлення швейних виробів значно підвищиться, якщо на уроках виробничого навчання створювати відповідні умови для забезпечення проблемного навчання та використовувати систему нетрадиційних методів навчання з метою розвитку пізнавальної активності учнів”.
Завдання дипломної роботи: Вивчити стан досліджуваної проблеми на теоретичному та практичному рівнях шляхом аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури. Розробити систему завдань з елементами машинознавства та нетрадиційних методів, яка забезпечує активізацію навчальної діяльності учнів у процесі виготовлення швейних виробів. Експериментально перевірити ефективність впливу даної методики викладання на активізацію навчальної діяльності учнів .
РОЗДІЛ 1 ТРАДИЦІЙНІ ТА НЕТРАДИЦІЙНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ В ПРОФЕСІЙНО – ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ
РОЗДІЛ 2 МЕТОДИКА ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ УЧНІВ ПТНЗ НЕТРАДИЦІЙНИМИ МЕТОДАМИ НАВЧАННЯ ТА ПЕРЕВІРКА ЇЇ ЕФЕКТИВНОСТІ
Результати педагогічного дослідження: tтабл = 2,100 tрозр =2,764 tрозр > tтабл Висновок: oскільки tрозр > tтабл, то робоча гіпотеза доведена статично. Експериментальна робота, яка була проведена у ПТНЗ по темі нашої роботи показала, що при використанні науково обґрунтованих психолого-педагогічних основ формування професійних знань та вмінь учнів на основі інтеграції теоретичного і виробничого навчання, правильному підборі методів формування професійних знань та вмінь, рівень знань учнів підвищується.
висновки 1.Аналіз стану виробничого навчання в ПТНЗ показав, що результати навчання учнів, рівень активності їхньої навчально-пізнавальної діяльності і самостійності, творчих здібностей у значній мірі не відповідають запитам суспільства.
2. Трудова підготовка в ПТНЗ повинна спрямовуватися на роботу в ринкових відносинах, бути диференційованою, забезпечувати формування творчої особистості, якнайповніше розвивати нахили і здібності учнів. Проблема полягає у недостатньому дидактичному забезпеченні уроків, одноманітному їх проведенні.
3. Для активізації навчально-пізнавальної діяльності, надання їй дослідницького, творчого спрямування, розвитку мислення учнів, розкриття творчого потенціалу учнів та викладачів недостатньо використовувати лише традиційні форми і засоби навчання.
4. Використання на уроках виробничого навчання проблемних ситуацій з елементами машинознавства сприяє розвитку пізнавальної активності учнів, їх повноцінній участі у навчальному процесі. А саме сприяє розвитку пізнавальних інтересів і логічного мислення, дозволяє поглиблювати знання учнів і формувати їх політехнічний світогляд. Заняття наповнюються змістом, стають насиченими та цікавими.
Вважаємо, що не можна відмовлятися від традиційних методів навчання, але доцільно поєднувати їх із нетрадиційними методами та проблемним навчанням. Унаслідок, проведеної теоретичної та практичної роботи нами розв’язано поставлені завдання, запропонована гіпотеза знайшла своє підтвердження, мети досягнуто, через що наше дослідження можна вважати достатньою мірою завершеним.
Схожі презентації
Категорії