Використання ІКТ
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Використання ІКТ в навчально-виховному процесі у початкових класах Підготувала: вчитель початкових класів НВО №32 Крамаренко Оксана Олексіївна м. Кіровоград 2012-2013 н.р.
Мета: познайомити вчителів початкових класів з основами використання інформаційно-комунікаційних технологій. Сприяти усвідомленню методики використання інформаційно-комукаційних технологій навчання в початковій школі. План ◊ Теоретичні основи ІКТ. ◊ Презентація електронних засобів навчання для початкової школи. ◊ Санітарно-гігієнічні вимоги до проведення занять з використанням ІКТ.
Реалізація прогресивних методів навчання, що забезпечують високий рівень засвоєння учнями вивченого матеріалу – вимога сучасної школи.
Закон України "Про Концепцію Національної програми інформатизації “ Державна програма “Інформаційні та комунікаційні технології в освіті та науці” на 2006-2010 навчальні роки”, затверджена постановою КМ України від 7.12. 2005 р.; № 1153 Міська Програма “Інформатизація та комп'ютеризація міської системи освіти на 2007-2010 роки” ДСанПіН 5.5.6-009-98(v 0009588-98) Законодавча та нормотивна база
Інформаційно-комунікаційні технології навчання (ІКТ) – це сукупність методів і технічних засобів реалізації інформаційних технологій на основі комп’ютерних мереж і засобів забезпечення ефективного процесу навчання.
Об'єктом методики використання ІКТ у навчальному процесі початкової школи є процес навчання молодших школярів в умовах сучасних загальноосвітніх навчальних закладів. Предметом методики використання ІКТ є педагогічні, санітарно-гігієнічні та технічні умови, за яких застосування ІКТ підвищує ефективність навчання.
ІКТ слід використовувати для того щоб: ☼ Надати можливості успіху для кожного, щоб не збільшувати різницю у можливостях отримати якісну освіту між найбіднішим і найбагатшим; ☼ Підтримувати моделі ефектив-ного розвитку; ☼ Розповсюджувати інформацію і культуру для зниження монополій мас-медіа.
З точки зору дидактики ІКТ дозволяють: # Зробити навчання більш інтенсивним і, головне, ефективним за рахунок реалізації можливостей мультимедіа навчальних систем до дієвого і наочного подання навчального матеріалу; # індивідуалізувати навчання для максимальної кількості дітей з різними стилями навчання і різними можливостями стрийняття; # створити сприятливу атмосферу для спілкування. # забезпечити легкість сприймання інформації; знайти індивідуальний підхід; # навчити освоювати, перетворювати і використовувати великі масиви інформації; # зробити навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним; # сприяти кращому оцінюванню знань.
Під час використання ІКТ в початковій школі слід не допускати таких помилок: ◊ Через завантаженість шкільного кабінету інформатики учні початкової школи не мають систематичного доступу до комп'ютерів для проведення шкільних занять з інших предметів, при цьому обладнання кабінетів не пристосовано до занять молодших школярів; ◊ учителі інформатики старших класів не мають спеціальної підготовки для роботи з учнями початкових класів; ◊ учителі початкових класів слабо володіють засобами ІКТ, дидактичні цілі не досягаються; ◊ порушуються санітарно-гігієнічні вимоги; ◊ застаріла техніка.
Перед плануванням уроку з використання ІКТ : # Для чого я буду використовувати ІКТ? # Яка їх перевага перед іншими засобами? # Який позитивний результат використання ІКТ я отримаю (з точки зору вчителя, учня)?
«… Педагог має подбати про те, щоб якомога більше органів чуття – око, вухо, голос, чуття мускульних рухів… взяли участь в акті запам’ятовування. За такого дружного сприяння всіх органів в акті засвоєння ви переможете найлінивішу пам'ять». К.Ушинський
Типи уроків Уроки - презентації Уроки - дослідження Віртуальні екскурсії Проектна діяльність Тестування
Санітарно-гігієнічні вимоги до проведення занять з використанням ІКТ ◊ Державні санітарні правила та норми «Середні загальноосвітні навчально-виховні учбові заклади. Устаткування, утримання середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладів та організація навчально-виховного процесу»; ◊«Влаштування та обладнання кабінетів комп’ютерної техніки в навчальних закладах та режим праці учнів на персональних комп’ютерах»
Тривалість застосування ТЗН Класи Тривалість перегляду (хв.) Діафільми Кінофільми Телепередачі 1-2 7-15 15-20 15 3-4 15-20 15-20 20
Протягом тижня кількість уроків із застосуванням ТЗН Не повинна перевищувати 4 уроки. Безперервна робота з екраном ПК повинна бути не більше у 2-4 класах 15 хв.; у 1му класі - не більше 10 хв.
“ Якщо заперечуєш — пропонуй. Пропонуєш — роби. Хто не хоче робити, шукає причини. Хто хоче робити — шукає способи”
Схожі презентації
Категорії