Тенденції віртуалізації загальної середньої освіти школярів
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Актуальність Учні які знаходяться на індивідуальному навчанні: по-перше, такі школярі мають менші можливостей щодо живого спілкування з викладачами і однолітками – відсутнє відповідне комп’ютерно-орієнтовне навчальне середовище; по-друге, кількість навчальних годин для вивчення базових предметів за індивідуальною формою навчання значно менше, ніж для звичайних учнів; по-третє знання таких учнів все ще поступається якості знань їх однолітків.
«…необхідна така форма занять, яка б синтезувала у собі переваги поурочного навчання, яке відрізняється високою організованістю кожного заняття, високою мотивацією пізнавальної діяльності дітей, своєчасною і дієвою допомогою кожному, хто потребує її, і переваги інформаційно-комунікаційних технологій навчання…» М.І.Фокєєв (Росія)
Плюси віртуального навчання учень працює у власному темпі; він має гнучкий розклад (за домовленістю); в ході уроку учень уникає відволікань однолітками, а тому зосереджується лише на навчанні; більшість учнів розглядає віртуальне навчання, як спосіб розвитку своєї самобутності, оскільки відсутній соціальний тиск традиційних шкіл; Джейм Літтлфілд (США)
Плюси віртуального навчання учневі не доводиться долати певні психологічні бар’єри, примирюючись з "поганим впливом" чи хуліганами; завжди є можливість спеціалізації вивчення предметів, які цікаві; дехто з дітей має змогу закінчити школу у два рази швидше, ніж його однолітки. Джейм Літтлфілд (США)
Мінуси віртуального навчання складність у вивченні окремих предметів, завжди існує можливість того, що частина учасників такого віртуального процесу навчання залишиться поза суспільством, тобто буде ізольованою від нього.
10 причин росту популярності Online - навчання Вибір. Дозволяє студентам вибирати з широкого спектру шкіл і програм, які не завжди є доступними через певні географічні, фінансові та інші проблеми. Гнучкість. Пропонує гнучкий графік для учнів, що мають інші зобов'язання, окрім навчання. Мережні можливості. Учні, що навчаються, спілкуються в Інтернет-мережі з однолітками з різних країн. Джейм Літтлфілд (США)
10 причин росту популярності Online - навчання Стимул. Багато Інтернет-освітніх програм дозволяють учням працювати у власному темпі. Відкрите планування. Інтернет - освіти дозволяє фахівцям продовжити свою кар'єру, працюючи в напрямку зростання, чи отримання наукового ступеня. Економія. Програми зазвичай коштують менше, ніж відповідні програми традиційних шкіл.
Відсутність. Студенти, які вибирають Online освіту, заощаджують час на поїздки. З'єднання. Деякі Інтернет-освітні програми дають можливість зв'язку студентів із першокласними професорами і запрошеними лекторами з різних країн світу. Навчання та тестування. Різні рівні Online - програми освіти означають, що студенти мають змогу вибрати спосіб навчання та оцінку результатів у тому форматі, який працює для них. Ефективність. Дослідження Департаменту освіти 2009 року свідчать, що студенти Online - курсів мають кращий рівень підготовки, ніж їх колеги, що навчаються у традиційних класах.
Чотири основні причини переходу до віртуалізації: Активізація пізнавальної діяльності учнів, оцінка компетентності, яка базується на комп’ютерно-орієнтованій педагогіці. Різноманітність зворотних зв'язків, індивідуальний темп навчання. Бажання навчатися рідною мовою у тісному зв’язку із досвідом і культурою попередніх поколінь свого народу, але при цьому мати змогу інтеграції в сучасний навчальний процес, навчатися у кращих викладачів в певній галузі незалежно від того, в якій країні вони проживають. Потреба більшої гнучкості. Martin Valcke (Університет Гент Департаменту освіти, Бельгія)
Віртуальний клас комп”ютерно-орієнтованеого навчального середовища ЗНЗ В основу покладена теорія ознак структури комп’ютерно-- орієнтованого навчального середовища Жук Ю.О. , Соколюк О.М.
Віртуальний класу Комп’ютерні програми Програми навчального призначення Відео і аудіо навчальні курси Електронні підручники Навчальні веб-сайти Розклад уроків, чат, сайт школи E-mail школи ІНТЕРНЕТ Електронний щоденник ВЧИТЕЛЬ ПК ПК ІНФОРМАЦІЙНЕ СЕРЕДОВИЩЕ УЧЕНЬ СЕРВІС
Тиффи Д. і Раджасінгам Л. «Віртуальний клас — це місце, де можуть зустрічатися члени одного віртуального співтовариства, об'єднаних спільністю інтересів стосовно певного навчального предмета». Тиффи Д. і Раджасінгам Л. Велінгтонський Універсттет
Биков В.Ю. “ віртуальний клас - це деяке штучне електронне відтворення звичайного класу, в якому, окрім іншого, зникає необхідність для учнів і вчителів фізично збиратися разом для навчання, при цьому також зменшується і необхідність суворого дозування знань у часі та за обсягом”
Технологія віртуального класу Віртуальний клас – це комп’ютерно – орієнтоване навчальне середовище у якому навчання здійснюється у реальному часі, реалізується взаємодія «педагог-учень» засобами конференцзв’язку через Інтернет та веб-додатків і об’єднує спільними освітніми цілями і задачами учнів і педагога.
Характерні ознаки віртуального класу: Основна форма навчання: Online; Характерні ознаки: Online контакт між усіма учасниками навчально-виховного процессу, які беруть участь у всіх подіях візуально, аудіально, кінестетично; можливість індивідуального спілкування учня з вчителем Online; можливість презентувати якісні різноманітні навчальні матеріали Online; можливість індивідуальної роботи учня з навчальним матеріалами (за потребою).
Основна діяльність учителя за умов роботи у віртуальному класі полягає у: oрганізації і управлінні навчально-виховним процесом Online. При всіх своїх явних перевагах, таке навчання, зрозуміло, має і свої недоліки, серед яких найголовнішою є неможливість реалізації при відсутності Інтернет; можливості апаратних, програмних і мережних збоїв ІКТ.
Тенденції зарубіжного досвіду 74% планують упроваджувати більш ефективну модель змішаного навчання; 71% планують підвищити використання віртуальних класів Bersin & Asosiates, грудень 2008
Компетентності вчителів 1 рівень – “має уявлення” 2 рівень – “мінімальний базовий” 3 рівень – “базовий” 4 рівень – “поглиблений” 5 рівень –“дослідницький” 6 рівень – “експерт”
МАЄТЕ УЯВЛЕННЯ ПРО ІКТ Застосування: власних сил і бажання для підтримки інноваційного розвитку школи та упровадження ІКТ у навчально-виховний процес Використання: історичних фактів для розуміння ролі та значення ІКТ для здійснення педагогічної діяльності Створення: моделі навчального процесу з використанням ІКТ Здійснення: залучення учнів до вирішення реальних проблем і задач за допомогою ІКТ Розробка: і реалізація заходів для підвищення власного рівня ІКТ
МІНІМАЛЬНІ БАЗОВІ ЗНАННЯ Застосування: технологій для активізації пізнавальної діяльності учнів з використанням ІКТ Використання: у конкретній предметній області комп’ютерних програм та пакетів прикладних програм Створення: банку методичного забезпечення діяльності вчителя з використанням ІКТ дійснення: презентації уроків, шкільних заходів за допомогою ІКТ на мінімальному базовому рівні Розробка: опису потреб в ІКТ для організації власного робочого місця.
БАЗОВІ ЗНАННЯ Застосування: передового педагогічного досвіду використання ІКТ у своїй педагогічній практиці Використання: ІК технологій і різноманітних стилів навчання для розвитку здібностей і індивідуалізації навчання учнів Створення: власного банку педагогічної майстерності для ефективного просування ІКТ у предметну область Здійснення: активної співпраці з батьківським комітетом і демонстрації вільного володіння технологічними системами передачі інформації Розробка: і впровадження технологічно насиченого навчального середовища
ПОГЛИБЛЕНИЙ РІВЕНЬ ІКТ Застосування: сучасних інноваційних технологій необхідних для цифрового суспільства Використання: ІКТ для розв’язання нестандартних, інноваційних професійних задач теоретичного й практичного характеру, демонстрація власного стилю використання ІКТ Створення: умов для активної співпраці з колегами, батьками, учнями засобами ІКТ Здійснення: оцінювання, аналізу і узагальнення навчальних досягнень учнів, впровадження різних навчальних і тестових програм засобами ІКТ Розробка: заходів і стратегії для налагодження взаємодії з вчителями- новаторами засобами Інтернет-ресурсів
ДОСЛІДНИЦЬКИЙ РІВЕНЬ ІКТ Застосування: сучасник технологій для організації Онлайн, дистанційного навчання учнів з особливими потребами Використання: у своїй роботі технологій взаємодії вчителів і учнів в Інтернет – проектах Створення: умов для впровадження проектної методики навчання, участь у конкурсах педагогічної майстерності з використанням ІКТ Здійснення: популяризації власного педагогічного досвіду з використання ІКТ у певній предметній області і відображення результатів у засобах масової інформації Розробка: технологій удосконалення використання ІКТ у певній предметній області
РІВЕНЬ ЕКСПЕРТА Застосування: знань, умінь для демонстрації лідерства в питаннях інтеграції технологій у предметну область Використання: використання сучасних ІКТ для популяризації педагогічного досвіду, оновленню професії вчителя, постійного підвищення професійного рівня ІКТ Створення: умов для розвитку особистості обдарованих учнів засобами ІКТ, презентація результатів діяльності на наукових конференціях Здійснення: наукових досліджень з питань використання ІКТ, підтримка власного професійного розвитку і дотримання принципу «освіта упродовж життя» Розробка: методичних і дидактичних матеріалів з використання ІКТ у певній предметній області, участь у проведенні експертизи сучасних ІКТ для удосконалення навчально-виховного процесу
Визначення рівня ІКТ компетентності від 1 до 40 балів – 1 рівень від 41 до 50 балів – 2 рівень від 51 до 60 балів – 3 рівень від 61 до 70 балів – 4 рівень від 71 до 80 балів – 5 рівень від 81 до 90 балів – 6 рівень
Схожі презентації
Категорії