Соціально-педагогічні аспекти організації інклюзивної освіти дітей з вадами слуху в умовах початкової школи в Україні
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Соціально-педагогічні аспекти організації інклюзивної освіти дітей з вадами слуху в умовах початкової школи
Мета: Теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити соціально-педагогічні умови організації інклюзивної освіти для молодших школярів зі зниженим слухом, підходи, форми, методи і засоби навчання та виховання
Об’єкт дослідження: Організація навчання і виховання учнів зі зниженим слухом. Предмет дослідження: Організація інклюзивної освіти дітей зі зниженим слухом в умовах початкової школи та її забезпечення.
Завдання: Здійснити теоретичний аналіз організації спеціальної та інклюзивної освіти дітей з вадами слуху в умовах ЗНЗ. Провести порівняльний аналіз вітчизняної та зарубіжної систем навчання і виховання дітей з вадами слуху. Розкрити зміст, систематизувати та визначити соціально-педагогічні умови, найефективніші традиційні і нові підходи, форми, методи інклюзивної освіти молодших школярів зі зниженим слухом. Розробити рекомендації щодо використання досвіду організації інклюзивної освіти дітей зі зниженим слухом в умовах початкової школи.
Етапи реалізації програми: Підготовчий етап (2008-2009); Практичний етап (2009-2014); Узагальнюючий етап (2014-2015).
Організація навчально-виховного процесу в інклюзивних початкових класах СЗШ №233 До інклюзивних класів школи зараховуватимуться діти 6-7 літнього віку за направленням ГУОН м. Києва. Перевага надаватиметься дітям Оболонського району. До інклюзивних класів набиратимуться діти : з І-ІІ ступенями зниження слуху (до 40- 60 ДБ); які мають слуховий апарат; які мають певний рівень підготовки (пройшли підготовчі курси, виховувалися у ДНЗ тощо);
Організація навчально-виховного процесу в інклюзивних початкових класах СЗШ №233 3. Набір здорових учнів до цих класів буде виключно добровільним. За чотири роки буде відкрито 1-й, 2-й, 3-й і 4-й класи. 4. Класи відкриваються поступово – кожен рік по одному першому інклюзивному класу, в якому спільно навчатимуться учні з нормальним і зниженим слухом. 5. На етапі запровадження експерименту можливе відкриття спеціального класу, оскільки батьки здорових дітей не завжди психологічно готові для інклюзії.
Організація навчально-виховного процесу в інклюзивних початкових класах СЗШ №233 6.Кількість учнів у класі обмежуватиметься 18 особами – до 12 з нормальним слухом і до 6 зі зниженим слухом. 7. Для інклюзивних класів (школи з інклюзивними класами) буде розроблений штатний розпис на основі штатного розпису спеціальних шкіл-інтернатів
Організація навчально-виховного процесу в інклюзивних початкових класах СЗШ №233 8. Школа організовує навчально-виховний процес на основі навчальних планів і програм для початкових класів СЗШ. 9. Під час проведення уроків будуть працювати два педагоги: - або два вчителя початкових класів із спеціальною підготовкою; - або один вчитель початкових класів зі спеціальною підготовкою та один сурдопедагог.
Організація навчально-виховного процесу в другій половині дня індивідуальна корекційно-компенсаторна робота, яку проводитиме другий сурдопедагог/логопед, підготовка домашніх завдань з учителем - вихователем ГПД разом з іншими дітьми інклюзивного класу; різноманітні заняття інтелектуального, фізичного, естетичного спрямування (танці, теніс, комп’ютерна грамотність, риторика тощо) разом з іншими дітьми школи.
Освітні послуги та соціальне забезпечення Безкоштовне забезпечення підручниками; Безкоштовне харчування; Забезпечення шкільним одягом; Виявлення разом з медичними установами та відбір дітей-інвалідів, що потребують соціальної реабілітації; Організоване дозвілля Медична допомога, постійний медичний догляд терапевта та отоларинголога; Лікувально-оздоровчі заходи для дітей з ускладненими дефектами; Літнє оздоровлення.
Очікувані результати (для дітей зі зниженим слухом) Діти адаптуються в суспільстві Починають ліпше розуміти людей, з якими спілкуються Збагачують словниковий запас Вільно (без побоювань) спілкуються з однолітками З’являється мета в житті, віра в майбутнє Працюють за загальноосвітньою програмою
Очікувані результати (для дітей з нормальним слухом) Діти з нормальним слухом отримують переваги від вдосконалення технічних засобів навчання. В класі приділяється більша увага кожній дитині. Діти підвищують самоповагу, вчаться цінувати і поважати людей з фізичними вадами, бачити людину, а не вади.
В експерименті братимуть участь: Учні та педагоги СЗШ №233; Районне управління освіти як орган, що координує та контролює хід реалізації педагогічного дослідження; Центр слухової реабілітації “Аврора”; Міжнародний благодійний фонд “Крок за кроком”, Інші організації, що опікуються дітьми зі зниженим слухом.
Схожі презентації
Категорії