Проблемне навчання як складова сучасних освітніх технологій у загальноосвітній школі
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
Пізнавальна суперечність Проблема – це сформована в свідомості суб’єкта суперечність між знанням і незнанням, відомим і невідомим, реальним і ідеальним, зробленим і незробленим, ще новим, яке представлене певним висловлюванням, та сформованими потребами його “зняти”. Особисте запитання, задача, загадка, що вимагає наукового підходу до розв’язання
Мета не тільки засвоєння результатів наукового пізнання, системи знань, але і самого шляху процесу отримання цих результатів, формування пізнавальної самодіяльності учня і розвитку його творчих здібностей.
Проблемне викладання – діяльність вчителя зі створення системи проблемних ситуацій виклад учбового матеріалу з його поясненням і управління діяльністю учнів, спрямоване на засвоєннянових знань як традиційним шляхом, так і шляхом самостійної постановки навчальних проблем і їх вирішення
Типи проблемних ситуацій Проблемна ситуація виникає при умові, якщо учні не знають способів рішення поставленої задачі, не можуть відповісти на проблемне запитання, дати пояснення новому факту Проблемні ситуації виникають при зіткненні учнів з необхідністю використовувати раніше засвоєні знання в нових практичних умовах Проблемна ситуація виникає тоді, коли є суперечності між практично досягнутим результатом виконання учбового завдання і відсутністю у учнів знань для теоретичного обгрунтування Проблемна ситуація легко виникає в тому випадку, якщо є суперечність між теоретично можливим шляхом рішення задачі і практичною нездійсненністю даного способу
Методи Проблемного навчання пояснювально-ілюстративний; репродуктивний; проблемний виклад; частково-пошуковий; дослідницький. Бінарні повідомляючий; пояснювальний; інструктивний; пояснювально-спонукаючий; спонукаючий.
Проблемний виклад матеріалу ефективний, якщо він складається на основі глибоких і міцних знань учнів, культури пізнавальної діяльності, інтересів і здібностей з урахуванням виховних і навчальних завдань, що стоять перед колективом
Технологія проблемного навчання передбачає розвиток культури мислення, його певних функцій, зокрема таких, як розуміння, аналіз і узагальнення, вирішення проблемних ситуацій, орієнтування на найголовніше – критичне мислення, яке є продуктивним. Постійна постановка перед учнями проблемних ситуацій призводить до того, що вони не “пасують” перед проблемами, а прагнуть їх розв’язати, тим самим ми маємо справу з творчими особами, завжди готовими до пошуку.
Схожі презентації
Категорії