X Код для використання на сайті:
Ширина px

Скопіюйте цей код і вставте його на свій сайт

X Для завантаження презентації, скористайтесь соціальною кнопкою для рекомендації сервісу SvitPPT Завантажити собі цю презентацію

Презентація на тему:
Принципи гуманної педагогіки

Завантажити презентацію

Принципи гуманної педагогіки

Завантажити презентацію

Презентація по слайдам:

Слайд 1

ПРИНЦИПИ ГУМАННОЇ ПЕДАГОГІКИ

Слайд 2

Дефініції: принципи – від лат. Principium – начало, основа – те первинне, що лежить в основі науки, ідеї, теорії, тощо… гуманізм – людяність – вміння знаходити в кожній людині безсмертну сутність її педагогіка – з грецької “майстерність виховання” – наука про мистецтво виховання і навчання

Слайд 3

“ГУМАННА ПЕДАГОГІКА – як синя птиця, яку шукають…” (Шалва Амонашвілі)

Слайд 4

Гуманна педагогіка основується на вірі і довір’ї. Де допущення – там творчість. Гуманна педагогіка без допущення не існує. Допускаю: Реально існує Вищий Світ, Бог, Творець, Вищий Розум, Абсолют… Душа – вічна субстанція, що має головне завдання – вічне сходження, вдосконалення … Земне життя є відрізок великого шляху сходження… (Шалва Амонашвілі)

Слайд 5

Чи є у Вас яке-небудь філософське уявлення про дитину, людину, життя? Без філософського погляду учитель не навчиться і не навчить.

Слайд 6

Дитина – союз Неба і Землі Що в дитині від Неба? Що в дитині від Землі?

Слайд 7

Духовні начала дитини: Земні начала дитини: ДИТИНА – ЯВИЩЕ НЕВИПАДКОВЕ ДИТИНА МАЄ СВОЮ МІСІЮ, ПРИХОДИТЬ З ДАРОМ НЕБА ДЛЯ ЦЬОГО ДИТИНА – НОСІЙ ВЕЛИКОЇ ЕНЕРГІЇ ДУХУ ПРИСТРАСТЬ ДО РОЗВИТКУ ПРИСТРАСТЬ ДО ДОРОСЛІШАННЯ ПРИСТРАСТЬ ДО СВОБОДИ “ Людина – двоєдина сутність Неба і Землі ” (М. Бердяєв, філософ)

Слайд 8

Найсвітліше вчення про дитину подають Євангелія (Матвія, глава 18)

Слайд 9

Оскільки діти є найбільш дорогоцінним даром Божим і ні з чим незрівнянним скарбом, то до них треба ставитися з величезною турботливістю. (Я.А.Коменський)

Слайд 10

Характер кожної людини складається завжди з двох елементів: природного, що корениться у тілесному організмі людини, і духовного, що формується в житті, під впливом виховання і обставин. (К.Д.Ушинський) Людина може стати людиною лише шляхом виховання. Вона – те, що робить з неї виховання. У вихованні прихована велика таємниця удосконалення людської природи. (І.Кант) Знання без виховання – меч у руках божевільного. (Д.І.Менделєєв) Виховання має перевагу над освітою. Творить людину виховання. (А.Сент-Екзюпері)

Слайд 11

ВИХОВАННЯ Виховання (воспитание, в – ось – питание) Чим живиться духовна вісь дитини? ОБРАЗАМИ, ВРАЖЕННЯМИ Тому вчитель – перш за все творець прекрасних образів для дитини.

Слайд 12

ОСВІТА Творення, передача і сприйняття світлих, істинних образів

Слайд 13

УЧИТЕЛЬ Учитель (уч - итель, уч – у – вогонь, вища Мудрість) Учитель – носій Світла, Істини, Мудрості, Божественного вогню

Слайд 14

ТИПИ ВЧИТЕЛІВ: які жаліються які пояснюють які захоплюють Який я вчитель? ?

Слайд 15

ШКОЛА Від латинського “скале” – драбина, сходи – духовна драбина для сходження душі і духу людини ШКОЛА ЖИТТЯ (Ш.Амонашвілі) ШКОЛА РАДОСТІ (В.О.Сухомлинський)

Слайд 16

Учитель для школи – це те саме, що сонце для Всесвіту. Він джерело тієї сили, яка надає руху всій машині. Остання заіржавіє в мертвому заціпенінні, якщо він не зуміє вдихнути в неї життя і рух … (Ф.Дістервег)

Слайд 17

УРОК У – рок - світло, дар судьби, життя “ Урок – перше вогнище, зігрівшись біля якого, людина прагне стати мислителем. Я вбачаю найважливішу виховну мету уроку в тому, щоб запалити в маленької людини вогник жадоби пізнання. ” (В.О.Сухомлинський)

Слайд 18

Дитина не тільки готується до життя, але вже живе …

Слайд 19

Педагогіка, розвиваючи в дитині майбутню людину, не повинна забувати, що дитинство – теж період життя, і часто найкращий його період. (К.Д.Ушинський)

Слайд 20

Дитинство найважливіший період людського життя; не підготовка до майбутнього життя, а справжнє, яскраве, самобутнє, неповторне життя. І від того, як минуло дитинство, хто вів за руку в дитячі роки, що ввійшло в розум і серце дитини з навколишнього світу, - від цього багато залежить, якою людиною стане сьогоднішній малюк. (В.О.Сухомлинський)

Слайд 21

Основний принцип гуманної педагогіки: РОЗВИВАТИ І ВИХОВУВАТИ В ДИТИНІ ЖИТТЯ ЗА ДОПОМОГОЮ САМОГО ЖИТТЯ

Слайд 22

ПОДІБНЕ ВИХОВУЄТЬСЯ ПОДІБНИМ: Людина - людиною Особистість – особистістю Любов – любов’ю Краса – красою Чуйність – чуйністю Добро – добром … (озеро Солара, Болівія) А в житті …

Слайд 23

УЧИТЕЛЬ – СХОВАНКА ДЛЯ УЧНІВ (площа Януша Корчака на горі Пам’яті в Єрусалимі) і …

Слайд 24

“ГУМАННА ПЕДАГОГІКА – це та, яка в змозі прилучити дітей до творення самих себе” (Ш.Амонашвілі)

Слайд 25

ПЕДАГОГІКА – це, передовсім, форма мислення (Ш.Амонашвілі)

Слайд 26

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Формує і реалізує систему примусу Класичне (гуманне) Пропонує творчий пошук системи співробітництва

Слайд 27

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Формує знання, вміння, навики і регламентує навчання Класичне (гуманне) Облагороджує душу і серце дитини, а знання – умова творчості

Слайд 28

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Задовольняється обліком психологічних даних дітей Класичне (гуманне) Приймає дитину такою, якою вона є

Слайд 29

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Готує дітей до життя Класичне (гуманне) Виховує дітей самим життям

Слайд 30

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Монологічне Класичне (гуманне) Діалогічне

Слайд 31

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Не має потреби в принципах любові, довіри, терпіння … Класичне (гуманне) Засноване на любові, довірі, терпимості, радості …

Слайд 32

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Зайняте узагальненням сформованої “масової” практики, консервативне Класичне (гуманне) Йде шляхом творчості та інновацій, креативне

Слайд 33

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Основане на емпіричному матеріалізмі Класичне (гуманне) Основане на реальності духовної субстанції

Слайд 34

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Використовує силові, примусові засоби (батога і пряника) Класичне (гуманне) Використовує спілкування, вільний вибір, співпрацю

Слайд 35

Педагогічне мислення Традиційне (авторитарне) Вважає, що мета виправдовує засоби Класичне (гуманне) Переконане, що прекрасне твориться прекрасним

Слайд 36

Чи є гуманним моє педагогічне мислення?...

Слайд 37

Що визначає право дітей на повагу?

Слайд 38

Дитина – іноземець, вона не розуміє мови, не знає напряму вулиць, не знайома із законами та звичаями … Потрібен гід, який гречно відповість на питання. ПОВАЖАЙТЕ ЇЇ НЕЗНАННЯ! ПОВАЖАЙТЕ ПРАЦЮ ПІЗНАННЯ! ПОВАЖАЙТЕ НЕВДАЧІ ТА СЛЬОЗИ! ПОВАЖАЙТЕ ВЛАСНІСТЬ ДИТИНИ І ЇЇ БЮДЖЕТ! ПОВАЖАЙТЕ ТАЄМНИЦІ Й ВІДХИЛЕННЯ ВАЖКОЇ РОБОТИ РОСТУ! ПОВАЖАЙТЕ ПОТОЧНУ ГОДИНУ Й СЬОГОДНІШНІЙ ДЕНЬ! (Януш Корчак) Станьмо гідом дитині на дорозі життя …

Слайд 39

Використана література: Ш.О.Амонашвілі “Школа життя”, переклад з російської, Подільський культурно-просвітительський центр ім. М.К.Реріха, Хмельницький,2002 р. В.Л.Омельяненко, А.І.Кузьмінський “Педагогічна мудрість віків”, Київ, “Знання”, 2009 р. Презентацію підготувала вчителька географії Надвірнянської ЗОШ I-III ст. №4 Шадловська Г.Б. НАДВІРНА 2010 р.

Завантажити презентацію

Схожі презентації

Презентації по предмету Педагогіка