Питання освіти та виховання у творчій спадщині Г.Сковороди
Завантажити презентаціюПрезентація по слайдам:
• Український Сократ; • степовий Ломоносов; • наш Піфагор; • Лейбніц; •« мандрівний університет».
Г. Г. Шлеш: « Сковорода від початку до кінця – мораліст. Не наука і не філософія як така володіють його помислами, а лише шукання для себе і вказівка шляху іншим, що веде до щастя і блаженства»
За Г. Сковородою, вчитель – професія найгуманніша і найпотрібніша людям. «Це не тільки велика річ, але й найвеличніша… Якщо велика справа панувати над тілами, то ще більша – керувати душами… Якщо важливо лікувати тіло, то чи не найважливіше разом з тілом зберігати і душу людини цілою, здоровою, незіпсованою?»
Учитель повинен: мати « сродность» до педагогічної діяльності; любити науку і прищеплювати цю любов своїм учням; безперервно самовдосконалюватись.
Образ учителя любов і повага до особистості учня гідність наставника безкомпромісність чесність служіння добру
Принципи і методи навчання - Вимагаючи враховувати вікові особливості дітей, Г.Сковорода радив викладати знання доступно, ясно і точно, відповідно до їхнього віку. - Високо підносив словесні методи навчання: розповіді, розмови, співбесіди. - Цінував лекційну форму навчання та діалоги. - Обстоював ідею наочності в навчанні. - Крім групових та індивідуальних уроків використовував додаткові заняття, які давали змогу розширити навчальну програму.
Виховні питання - Головний принцип виховання – природовідповідність. - Основне завдання педагога – виховання високоморальної людини. - Вузлова проблема етики – щастя людини на землі, умови і шляхи його досягнення. - Закликав виховувати в дітей любов до праці й презирство до неробства. - Естетичне виховання засобами музики – обов язкова складова освіти
Схожі презентації
Категорії